TradeVille: Xiaomi - o Tesla mai bună?

F.A.
Ziarul BURSA #Piaţa de Capital / 1 iulie

TradeVille: Xiaomi - o Tesla mai bună?

Xiaomi Corp. din China este singurul mare producător de smartphone-uri din lume care activează şi în domeniul vehiculelor electrice (EV), o industrie cu perspective de creştere pe termen lung. Deşi deţine avantaje competitive într-o industrie cu un potenţial de creştere considerabil, Xiaomi se tranzacţionează la o evaluare redusă, conform multiplilor financiari, potrivit unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al TradeVille.

Compania a produs deja peste 20.000 de maşini din aprilie până în prezent şi a reuşit să depăşească atât estimările de profit, cât şi pe cele de venituri pentru primul trimestru.

Xiaomi Corp. este o companie multinaţională chineză de produse electronice, înfiinţată în aprilie 2010, cu sediul central la Beijing. Aceasta produce şi investeşte în smartphone-uri, aplicaţii mobile, laptopuri, electrocasnice, produse electronice de consum şi multe altele. Xiaomi este, de asemenea, a patra companie, după Apple, Samsung şi Huawei, care are capacităţi de dezvoltare proprie a cipurilor pentru telefoane mobile.

Xiaomi are o poziţie puternică pe piaţa smartphone-urilor, ocupând locul 3 la nivel global, cu o cotă de 12,8%. Compania are o prezenţă semnificativă pe diverse pieţe, situându-se în top 3 sau 5 în numeroase regiuni din întreaga lume şi manifestă o forţă deosebită în Europa, America Latină, Africa şi regiunea Asia-Pacific.

Structura acţionariatului Xiaomi include un mix de investitori instituţionali şi de retail. Principalul acţionar al Xiaomi este fondatorul şi directorul general al acesteia, Lei Jun. Acesta nu este doar cel mai mare acţionar, cu o cotă de 24% din totalul acţiunilor, ci, datorită acţiunilor cu super-vote, controlează în totalitate compania. Echipa de conducere de la Xiaomi are o experienţă bogată în sectorul tehnologic şi în cel al afacerilor. Lei Jun este antreprenorul care a fondat Joyo.com, o librărie online vândută către Amazon în 2004. Printre alte figuri-cheie se numără Lin Bin, cofondator şi preşedinte, care are o experienţă vastă în sectorul tehnologic, lucrând la Google China înainte să se alăture Xiaomi.

Competiţie pe sectorul EV din China

Sectorul vehiculelor electrice (EV) din China este într-o continuă creştere, alimentat de progresele tehnologice şi de politicile de susţinere guvernamentală.

Wan Gang, preşedintele Asociaţiei Chineze pentru Ştiinţă şi Tehnologie, a declarat la cea de-a 15-a Reuniune Anuală a Forumului Economic Mondial, cunoscută şi sub numele de Forumul de Vară Davos, că producţia de EV-uri din China este aşteptată să depăşească 10 milioane de unităţi în acest an. În 2023, CAAM (Asociaţia Producătorilor de Automobile Chinezi) a raportat că în China s-au vândut 9,05 milioane de vehicule electrice pentru pasageri, dintre care 6,26 milioane de BEV (vehicule electrice doar cu baterie) şi 2,79 milioane de PHEV (vehicule electrice hibride plug-in).

Deşi piaţa EV din China este destul de saturată şi extrem de competitivă (în plin război al preţurilor), Xiaomi deţine câteva avantaje pentru a-şi asigura o cotă în acest sector de creştere, atât pe plan intern, cât şi pe pieţele externe. Xiaomi este singurul jucător care oferă un ecosistem unic de hardware şi software construit în jurul smartphone-urilor şi sistemelor de operare dezvoltate în casă.

Incursiunea strategică a Xiaomi pe piaţa vehiculelor electrice, cu primul său model SU7, completează portofoliul deja foarte diversificat al companiei. Compania a adoptat o abordare agresivă în ceea ce priveşte preţurile, stabilind costul modelului SU7 la aproximativ 30.400 de dolari, subcotând în mod notabil preţul de pornire al Modelului 3 de la Tesla în China. Această strategie agresivă de preţuri este o mişcare deliberată a conducerii Xiaomi, Lei Jun recunoscând că fiecare maşină va fi vândută în pierdere, conform CNBC.

Înregistrările de asigurări pentru principalii producători de vehicule electrice din China au crescut în săptămâna 17-23 iunie, deoarece livrările sunt de obicei mai mari spre sfârşitul lunii. La începutul fiecărei luni, companiile publică rezultatele livrărilor pentru luna precedentă, astfel că 1 iulie este o zi importantă pentru investitorii din sectorul auto.

- NIO: În săptămâna 17-23 iunie, înregistrările de asigurări pentru vehiculele Nio în China au fost de 4.700, în creştere cu 38% faţă de cele din săptămâna precedentă. Nio a estimat livrări de 54.000 - 56.000 de vehicule pentru trimestrul al doilea, sugerând că livrările din luna iunie ar trebui să fie între 17.836 şi 19.836 de vehicule.

- Li Auto: Înregistrările de asigurări pentru Li Auto au fost de 11.700 de unităţi în săptămâna menţionată, a treia săptămâna consecutivă cu peste 10.000 de vehicule şi o creştere de 11% faţă de cele 10.500 din săptămâna precedentă.

- Xpeng: Compania a avut 2.500 de înregistrări de asigurări în intervalul 17-23 iunie, în creştere cu 19% faţă de săptămâna precedentă. Compania a livrat 10.146 de vehicule în luna mai, depăşind pentru prima dată pragul de 10.000 în acest an. Xpeng a estimat livrări de vehicule în al doilea trimestru între 29.000 şi 32.000 de unităţi, reprezentând o creştere anuală de aproximativ 25% - 38%.

Rezultate financiare peste aşteptări pentru Xiaomi

În primul trimestru, profitul net şi veniturile Xiaomi au depăşit aşteptările, datorită vânzărilor puternice din segmentele de smartphone-uri şi produse de tip Internet-of-Things (IoT) şi lifestyle. Veniturile trimestriale ale companiei au crescut cu 27%, ajungând la 10,4 miliarde de dolari, depăşind estimarea FactSet de 10,2 miliarde de dolari. Creşterea mai puternică a provenit din vânzările robuste ale aproape tuturor segmentelor sale principale.

Vânzările de smartphone-uri au crescut cu 33%, atingând 6,4 miliarde de dolari. Compania a anunţat că a livrat 40,6 milioane de unităţi la nivel global în primul trimestru. Veniturile din produsele IoT şi lifestyle, inclusiv tablete, televizoare şi laptopuri, au crescut cu 21%, ajungând la 2,8 miliarde de dolari, datorită volumului mai mare de unităţi vândute. Veniturile din serviciile internet au crescut cu 15%, ajungând la 1,1 miliarde de dolari, datorită unui număr record de utilizatori activi lunar atât în China continentală, cât şi pe pieţele externe.

După ajustarea pentru compensaţiile pe bază de acţiuni şi alte elemente, profitul trimestrial al companiei a atins un record de 896,5 milioane de dolari, dublu faţă de anul precedent. Această valoare a depăşit estimarea de 760,5 milioane de dolari a analiştilor FactSet.

Marja de profit brut a Xiaomi a crescut la 22,3%, faţă de 19,5% în aceeaşi perioadă a anului trecut, şi 21,2% în trimestrul precedent. Dacă vorbim de marja profitului net, aceasta a crescut şi ea de la 5,4% în primele trei luni din 2023 la 8,6% în acelaşi interval din 2024, depăşind şi valoarea maximă înregistrată în trimestrul al treilea din 2023, de 8,4%.

TradeVille: Xiaomi - o Tesla mai bună?

Compania îşi continuă strategia de premium-izare, în special pe piaţa chineză, lucru ce a condus la mai mult decât dublarea cotei de piaţă pe segmetul telefoanelor premium în China, notează TradeVille.

Perspective - maşini electrice peste tot

10.000 maşini în luna iunie?

Pe 30 martie 2021, Xiaomi a anunţat oficial intrarea în domeniul producţiei de automobile, cu fondatorul său, Lei Jun, în calitate de CEO al proiectului. Compania intenţionează să investească 10 miliarde de dolari în acest proiect, în următorul deceniu.

Primul produs EV al Xiaomi, SU7, lansat în martie anul acesta, este poziţionat ca un "sedan eco-tehnologic de înaltă performanţă şi dimensiuni mari". În săptămâna 17-23 iunie, înregistrările de asigurări pentru Xiaomi EV au fost de 3.300, în creştere cu 32% faţă de cele 2.500 din săptămâna precedentă, marcând un record săptămânal pentru companie. "Livrările cumulate de Xiaomi SU7 au depăşit 20.000 de unităţi. Va mulţumim pentru sprijin", a scris Xiaomi EV pe Weibo, luna trecută.

Se estimează că livrările din luna iunie vor depăşi pragul de 10.000 de unităţi, iar Xiaomi EV îşi propune să asigure 100.000 de livrări pe parcursul anului şi să atingă un obiectiv de 120.000 de unităţi produse, conform declaraţiilor anterioare ale conducerii. Pe 7 iunie, publicaţia locală Sina Tech a scris că fabrica de maşini a Xiaomi angajează mai mulţi muncitori, pentru mai multe schimburi, ca parte a eforturilor de a îndeplini obiectivele anuale de livrare.

Un nou model

Compania intenţionează să lanseze un nou model de maşină electrică mai târziu în acest an. Se pare că al doilea model al Xiaomi va fi un SUV care să rivalizeze cu Tesla Model Y, fiind dezvăluite pentru prima dată imagini spion ale modelului.

Publicaţia locală de ştiri auto Xchuxing a distribuit luna trecută mai multe imagini, spunând că acestea sunt suspectate a fi ale celui de-al doilea model de vehicul electric al Xiaomi, după sedanul SU7. Modelul este un coupe SUV complet electric, oarecum similar cu Purosangue de la Ferrari, şi este aşteptat să fie lansat în 2025.

Xiaomi nu se aşteaptă ca SUV-ul să intre în producţie până la sfârşitul anului 2025, cel mai devreme, când va fi finalizată a doua fază a fabricii de asamblare a companiei din Beijing, conform Bloomberg.

Randament de 73% pentru acţiunile Xiaomi

În ultimul an, compania le-a oferit acţionarilor săi un randament de 73%, în ciuda unui mediu dificil în China. De la începutul anului curent (YTD), acţiunea a crescut cu 18%.

În momentul de faţă, din punct de vedere al evoluţiei YTD, compania şi-a depăşit toţi concurenţii principali Sony (-12%), Apple (+12%), Panasonic (-4%) şi Samsung Electronics (+4%). Deşi nu este considerat un producător auto, compania a obţinut o evoluţie YTD mai bună şi decât principalii producători de pe piaţa din China, LiAuto (-48%), NIO (-51%), Xpeng (-45%).

Oportunităţi şi riscuri ale investiţiei în Xiaomi

Oportunităţi

- Vânzarea încrucişată: Xiaomi are un avantaj competitiv faţă de companiile tradiţionale de vehicule electrice, datorită performanţelor superioare şi a stabilităţii financiare puternice. Deşi este un nou venit într-o industrie extrem de competitivă, vehiculele sale electrice sunt bine poziţionate pentru a valorifica o oportunitate semnificativă de creştere pe termen lung. Doar în China, cea mai mare piaţă de EV din lume, vehiculele cu combustie internă (ICE) încă reprezintă o parte semnificativă din vânzările totale de autoturisme (puţin sub jumătate), lăsând un spaţiu considerabil pentru creşterea vânzărilor de EV. Bloomberg confirmă aşteptările oficialilor chinezi şi estimează o creştere de 20% a vânzărilor de EV în China, în acest an. În alte regiuni, SU7 are potenţialul de a captura cote de piaţă în ţări din Europa şi Asia de Sud-Est, precum Spania şi Asia de Sud-Est, unde Xiaomi deţine cote semnificative de piaţă pe segmentul smartphone-urilor (Xiaomi este marca lider de smartphone în Spania, cu o cotă de 28%, şi al treilea jucător ca mărime în Asia de Sud-Est, cu o cotă estimată de 15%).

- Evaluare scăzută: În prezent, Xiaomi se tranzacţionează la un preţ de 1,03 ori EV/Sales şi un raport P/S TTM de 1,43, conform SeekingAlpha. Aceasta este o evaluare extrem de redusă pentru orice jucător din sectorul EV, dar pentru că Xiaomi este în primul rând o companie de electronice. Compania are în prezent un P/E de 23, ceea ce este rezonabil, având în vedere potenţialul enorm de creştere în pieţele externe şi pe sectorul EV. Pentru comparaţie, P/E-ul Apple este în prezent 31 şi al Tesla, 86. Conform AlphaSpread, valoarea intrinsecă a unei acţiuni Xiaomi este cu aproximativ 3% peste preţul de piaţă.

- BUY: Potrivit analiştilor de pe Wall Street, citaţi de AlphaSpread, ţinta medie de preţ pentru următoarele 12 luni pentru Xiaomi este cu 27% peste preţul actual din piaţă. Barclays a iniţiat în luna iunie acoperirea companiei şi a oferit un preţ ţintă ce oferă un potenţial randament de 30%.

Riscuri

- Incertitudini legate de reglementare: Statele Unite au impus tarife de 100% pe vehiculele electrice chineze, însă acest aspect are un impact limitat asupra Xiaomi, deoarece compania are o prezenţă minimă în SUA atât în ceea ce priveşte smartphone-urile, cât şi vehiculele electrice (importurile de EV-uri chinezeşti în SUA sunt practic inexistente). Uniunea Europeană va impune tarife suplimentare la importurile de vehicule electrice din China începând de luna viitoare, variind în funcţie de producător şi ajungând până la un maxim de 38,1%.

- Concurenţă acerbă: Xiaomi este în poziţia de a inova constant în industria tehnologică, ceea ce ar putea pune în pericol poziţia sa pe piaţă şi profitabilitatea. Nu numai că Xiaomi s-a confruntat deja cu o concurenţă incredibilă pe piaţa smartphone-urilor şi a electronicelor de consum, dar acum compania va trebui să funcţioneze în pierdere în producţia de automobile timp de mai mulţi ani.

Sursele menţionate de TradeVille în acest raport sunt: raport companie, SeekingAlpha, AlphaSpread, CNEVpost, TradingView.

--------------

Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare.Lista potentialelor conflicte de interese, research-uri din ultimele 12 luni. Nu există instrument financiar fără risc.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

20 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7908
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3538
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9910
Gram de aur (XAU)Gram de aur401.4137

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb