TRANZACŢIE MAJORĂ PE PIAŢA ANVELOPELOR Goodyear preia Cooper Tire pe 2,8 miliarde de dolari

A.V.
Ziarul BURSA #Internaţional / 24 februarie 2021

Goodyear preia Cooper Tire pe 2,8 miliarde de dolari

Entitatea nou-creată va fi deţinută în proporţie de 84% de Goodyear, iar Cooper va avea în proprietate 16%

Allied Market Research: "Piaţa globală a anvelopelor auto va avea o creştere agregată anuală de 4,1% din 2020 până în 2027"

Producătorul american de anvelope Goodyear Tire & Rubber Co. preia Cooper Tire & Rubber Co. pe aproximativ 2,8 miliarde de dolari, în vederea extinderii portofoliului său destinat camioanelor uşoare şi SUV-urilor de lux, respectiv pentru consolidarea prezenţei sale în America de Nord şi China.

Afacerea, care a fost aprobată de board-urile celor două companii americane, vine pe fondul dificultăţilor cu care s-a confruntat industria auto din cauza pandemiei de coronavirus. Tranzacţia aproape dublează prezenţa Goodyear în China şi extinde distribuţia anvelopelor de schimb Cooper prin reţeaua Goodyear de 2.500 de magazine din ţară. SUA şi China, cele mai mari două pieţe de anvelope din lume, reprezintă aproximativ o treime din volumul global al industriei de profil.

Richard J. Kramer, directorul executiv al Goodyear, declară: "Adăugarea portofoliului de produse şi a activelor de producţie Cooper la tehnologia şi canalele de distribuţie ale Goodyear aduce companiei combinate oportunităţi pentru o eficienţă îmbunătăţită a costurilor şi o ofertă mai largă pentru reţelele de retaileri ale ambelor societăţi".

Conform acordului dintre părţi, acţionarii Cooper vor primi 41,75 de dolari în numerar plus 0,907 titluri Goodyear pentru fiecare titlu deţinut, reprezentând un total de 54,36 dolari/acţiune, ofertă care conţine o primă de 24% faţă de preţul acţiunilor Cooper la închiderea şedinţei bursiere din 19 februarie.

Goodyear intenţionează să finanţeze partea de numerar a tranzacţiei prin datorii.

După finalizarea afacerii, aşteptată în semestrul al doilea din 2021, acţionarii Goodyear vor deţine aproximativ 84% din entitatea combinată, care va avea sediul în Akron, Ohio, în timp ce acţionarii Cooper vor avea în proprietate aproximativ 16%. Goodyear se aşteaptă la sinergii de costuri de aproximativ 165 de milioane de dolari în termen de doi ani de la încheierea tranzacţiei. În plus, Goodyear a informat că tranzacţia va avea efect imediat în privinţa creşterii profitului său pe acţiune.

Beneficiile iniţiale pe partea costurilor vor proveni din combinarea funcţiilor corporative, a activităţilor de cercetare, dezvoltare şi de achiziţii, confrom anunţului Goodyear, care a menţionat că, deşi nu sunt eliminate iniţial locuri de muncă sau fabrici, companiile văd oportunităţi de valorificare a sistemului de producţie combinat.

"Pe măsură ce vom dezvolta planuri de afaceri, vom începe să analizăm ce oportunităţi avem, inclusiv creşterea veniturilor şi valorificarea optimă a producţiei combinate", a menţionat Richard J. Kramer.

În această afacere, care nencesită aprobarea autorităţilor de reglementare şi a acţionarilor Cooper, Lazard Ltd. a fost consultantul financiar principal pentru Goodyear, în timp ce Goldman Sachs group Inc. a oferit consultanţă societăţii Cooper, potrivit Bloomberg.

Pierderi nete de 1,3 miliarde de dolari pentru Goodyear, în 2020

Goodyear a raportat, recent, pentru trimestrul al patrulea din 2020, vânzări de 3,7 miliarde de dolari, în scădere cu 2% faţă de acelaşi interval din 2019. Compania a livrat 37,7 milioane de unităţi în perioada menţionată, cu 5% mai puţin decât în ultimele trei luni din 2019.

Profitul net al Goodyear a însumat 63 de milioane de dolari sau 27 de cenţi/acţiune, comparativ cu o pierdere netă de 392 de milioane de dolari sau 1,68 dolari/titlu în ultimele trei luni din 2019. Câştigul net ajustat a fost de 103 milioane de dolari (44 de cenţi/acţiune), comparativ cu 45 de milioane de dolari (19 cenţi/titlu) în trimestrul al patrulea din 2019.

Pe întregul an 2020, Goodyear a realizat vânzări nete de 12,3 miliarde de dolari, cu 16% mai mici faţă de 2019. Compania a livrat 126 de milioane de unităţi anul trecut, cu 19% mai puţin decât în anul anterior. Goodyear a avut pierderi nete de 1,3 miliarde de dolari (5,35 dolari/acţiune) în 2020, faţă de un rezultat negativ net de 311 milioane de dolari (1,33 dolari/titlu) în 2019. Pierderea netă ajustată a însumat 448 de milioane de dolari (1,91 dolari/acţiune), comparativ cu un profit net ajustat de 253 milioane de dolari (1,08 cenţi/acţiune) în anul precedent.

Goodyear, unul dintre cei mai mari producători mondiali de anvelope, are circa 62.000 de angajaţi în cele 46 de fabrici ale sale din 21 de ţări din întreaga lume.

De menţionat că industria globală a anvelopelor a fost puternic afectată în 2020, deoarece pandemia de Covid-19 a dus la o scădere accentuată a cererii de anvelope de schimb şi echipamente originale, obligând constructorii de automobile să oprească producţia. Cu toate acestea, experţii din industrie se aşteaptă la o revenire a cererii auto în 2021, alimentată de lansarea vaccinurilor împotriva Covid, de ratele scăzute ale dobânzilor şi de economiile consistente ale consumatorilor care au cheltuit mai puţin în timpul pandemiei.

Vânzări în scădere pentru Cooper Tire, anul trecut

Cooper Tire, societate cu sediul în Findlay, Ohio, a raportat, săptămâna aceasta, scăderea cu aproape 3% a vânzărilor sale în ultimele trei luni din 2020, faţă de aceeaşi perioadă din 2019, la 728 de milioane de dolari. Volumul livrărilor s-a redus cu 9,8%, conform anunţului companiei.

În acelaşi interval, profitul său net a scăzut cu 25,8%, la 38 de milioane de dolari sau 0,75 dolari/titlu. Câştigul operaţional a însumat 60 de milioane de dolari, faţă de 64 de milioane de dolari în trimestrul al patrulea din 2019.

Pe întregul an 2020, profitul companiei a fost de 143 de milioane de dolari sau 2,83 dolari/titlu, comparativ cu un câştig net de 96 de milioane de dolari sau 1,91 dolari/acţiune în anul precedent. Câştigul operaţional a atins 231 de milioane de dolari, faţă de 174 de milioane de dolari în 2019.

Vânzările au ajuns la 2,52 miliarde de dolari, de la 2,75 de miliarde de dolari în 2019. Volumul vânzărilor s-a diminuat cu 13%.

Cooper Tire & Rubber, societate înfiinţată în 1914, este al cincilea mare producător de anvelope din America de Nord, după venituri. Compania are aproximativ 10.000 de angajaţi în 15 ţări.

Allied Market Research: "Piaţa globală a anvelopelor auto va depăşi 154 de miliarde de dolari în 2027"

Creşterea producţiei şi a vânzărilor de automobile pe diferite segmente de vehicule, introducerea tehnologiei avansate în procesul de fabricaţie şi creşterea concurenţei în rândul producătorilor de anvelope alimentează extinderea pieţei globale a anvelopelor auto, potrivit unei analize Allied Market Research. Aceasta menţionează că piaţa globală a anvelopelor auto a ajuns la 112,16 miliarde de dolari în 2019 şi este aşteptată să atingă 154,40 miliarde de dolari în 2027, în baza unei creşteri agregate anuale (CAGR) de 4,1% din 2020 până în 2027.

Sursa atrage atenţia, însă, că preţurile volatile ale materiilor prime şi segmentul în creştere al anvelopelor reşapate limitează avansul pieţei menţionate. În schimb, progresul în tehnologie şi preocupările privind eficienţa consumului de combustibili, respectiv cele legate de siguranţă sunt aşteptate să creeze oportunităţi profitabile pentru jucătorii de pe piaţă în următorii ani.

Research And Markets: "Piaţa anvelopelor auto din China, stimulată de cererea internă şi de exporturi"

Industria anvelopelor auto din China este stimulată de piaţa internă şi de cererea de export, conform unei analize Research And Markets, care menţionează: "Pe de o parte, atât volumul de producţie a automobilelor, cât şi volumul de maşini de rezervă continuă să crească în China. În 2019, volumul producţiei de automobile a ajuns la 25,72 milioane de unităţi, reprezentând o creştere agregată anuală (CAGR) de 6,4% din 2009 până în 2019. În 2019, volumul automobilelor de rezervă a depăşit 1,9 milioane de unităţi, în baza unei creşteri CAGR de 15%. Aceste două cifre sunt mult mai mari decât cifrele medii globale din domeniu".

Industria auto din China s-a dezvoltat rapid după accesul ţării în Organizaţia Mondială a Comerţului (OMC), fiind cel mai mare producător şi distribuitor de automobile din lume din 2009 până în 2020, conform sursei, care adaugă că ţara asiatică este, în acelaşi timp, cel mai mare producător şi exportator mondial de anvelope pentru automobile.

Analiza aduce în atenţie şi avantajul costurilor pneurilor chinezeşti faţă de cele ale concurenţilor internaţionali, care a dus la creşterea puternică a exporturilor de anvelope din China. Potrivit Research And Markets, creşterile continue ale exporturilor de anvelope chinezeşti au atras bariere comerciale internaţionale pentru întreprinderile locale care exportă aceste produse. Cu toate acestea, scrie sursa, avantajul costurilor anvelopelor chinezeşti este favorabil pentru menţinerea volumului exportului de profil la un nivel ridicat pe termen scurt.

Potrivit Research And Markets, unii mari producători mondiali de anvelope au intrat pe piaţa din China şi percep această ţară ca pe o bază de producţie globală importantă. În prezent, în China, peste jumătate din piaţa internă a anvelopelor este dominată de companii cu capital străin. Numărul producătorilor chinezi de anvelope a depăşit 500 la sfârşitul anului 2020.

Conform analizei citate, izbucnirea pandemiei de Covid-19 a avut un impact negativ asupra industriei producătoare de anvelope din China în primul trimestru al anului 2020. Însă, din aprilie 2020, industria de profil şi-a revenit treptat, chiar dacă producţia de automobile - la nivel mondial şi în China - a scăzut, reducând cererea de anvelope noi pentru maşini. Cererea de anvelope reşapate rămâne ridicată, notează analiza.

În 2019, volumul exportului de anvelope din China a fost de aproximativ 500,6 milioane de unităţi, după un avans CAGR de aproximativ 3% din 2015 până în 2019.

Research And Markets se aşteaptă ca, în perioada 2021-2025, creşterea CAGR a exporturilor de anvelope din China să fie de cel puţin 2%. Analiza preconizează că cel mai mare risc cu care se confruntă industria anvelopelor auto din China, în viitor, îl reprezintă costurile în creştere cu forţa de muncă, terenurile şi energia din China, determinând companiile producătoare de pneuri să se mute în ţările din Asia de Sud-Est, precum Vietnam.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb