Numărul tranzacţiilor online cu MasterCard şi Maestro la comercianţi români şi internaţionali a crescut, în 2011, cu 50%, potrivit unui comunicat de presă.
"Tendinţa de creştere este şi mai evidentă în cazul comerţului electronic intern (carduri emise în România, folosite la comercianţii online români), unde tranzacţiile au fost cu 92% mai numeroa-se", a declarat Gabriel Ghiţă, business development manager CEE, MasterCard Europe, citat de Agerpres.
Potrivit acestuia, ofertele foarte bune la comercianţii online au reprezentat pentru mulţi români un motiv suficient de puternic încât să facă prima tranzacţie pe Internet.
"După aceea, înţelegând că într-adevăr nu este complicat să plăteşti cu cardul pe Internet, au devenit interesaţi de această posibilitate de face cumpărături", a mai spus Ghiţă.
Până la sfârşitul anului 2011, CFR Călători şi MasterCard au acordat o reducere de 10% (respectiv 25%, din noiembrie), pentru biletele plătite online cu un card MasterCard sau Maestro, pe site-ul www.cfrcalatori.ro. Dacă în primele luni, rulajele pe platforma de e-commerce a CFR Călători au crescut cu 350%, la finalul campaniei cifra a ajuns la 730%.
"În perioada iunie-decembrie 2011, românii au efectuat tranzacţii pe platforma e-commerce a CFR Călători în valoare de 1,5 milioane lei, ceea ce a reprezentat un record", a explicat Ghiţă.
Potrivit acestuia, raportat la aceeaşi perioadă a anului 2010, campania a stârnit interesul în rândul posesorilor de carduri MasterCard şi Maestro şi i-a convins să plătească online.