Trend Furniture, furnizor de soluţii complete de amenajări interioare şi mobilier pentru industria HoReCa, estimează că va închide anul 2022 cu o cifră de afaceri de aproape 25 milioane de lei, în creştere cu 125% faţă de anul anterior şi cea mai mare înregistrată de companie de la înfiinţare, ca urmare a regândirii strategiei şi modelului de business, dar şi a creşterii activităţii pe piaţa internaţională, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, în 2021, Trend Furniture, care oferă clienţilor din domeniul HoReCa de la design şi proiectare de mobilier până la producţie şi montaj, a raportat o cifră de afaceri de 11,1 milioane de lei (2,25 milioane euro).
"Pandemia, care a afectat puternic industria HoReCa şi, prin efect, pe majoritatea furnizorilor din domeniu, ne-a determinat să căutăm soluţii, să analizăm atent businessul, costurile, planurile. De asemenea, ne-a determinat să începem un proces de repoziţionare de brand şi să lucrăm în baza unei noi strategii de marketing. Într-un cuvânt, pandemia ne-a împins să ne reinventăm, iar primul pas a fost reorganizarea operaţională a afacerii. Am făcut schimbări atât la nivelul echipei de producţie, cât şi al întregii companii, inclusiv la nivel de management. Analiza modului în care se derulau procesele interne şi relaţia cu clientul au determinat o bună parte din schimbările operate în ultimele 12 luni. Astfel, am creat un departament de Project Management, care, în scurt timp, a devenit, puntea prin care nevoile şi cerinţele clienţilor au fost transmise şi implementate, dar şi departamentul care urmăreşte încadrarea în bugete şi în termenele de livrare", a explicat directorul general al Trend Furniture, Vlad Florea.
Reorganizarea Trend Furniture a mai vizat şi digitalizarea proceselor interne, inclusiv achiziţia unui nou sistem ERP (Enterprise Resource Planning - planificarea resurselor companiei). înfiinţarea de noi centre de cost/profit, precum şi achiziţia de maşini şi utilaje şi schimbarea echipamentelor pentru reducerea consumului de energie cu 15%.
HoReCa a fost unul dintre domeniile cele mai afectate de pandemia de coronavirus şi de restricţiile aferente astfel încât Trend Furniture a fost forţată să se uite către alte zone de creştere şi către alt profil de client. Prin urmare, compania a început să livreze proiecte complete, fit-out, ocupându-se de la concept şi design până la fabricarea de mobilier personalizat, subliniază sursa citată.
"Piaţa a devenit mai atentă şi a căutat colaboratori care să fie capabili să livreze nu doar proiecte complete, fit-out, în timpul şi bugetul alocate, ci încredere şi soluţii de maximă funcţionalitate. Pentru că finalul pandemiei ne-a prins cu stocuri de materie primă, regândirea modelului de business cu accent pe digitalizare, reducerea timpului de răspuns şi un costumer care mai bun au susţinut pe deplin creşterea businessului, în ciuda mediului economic imprevizibil. Focusul nostru s-a schimbat şi ne-am concentrat pe eficienţa spaţiilor livrate, ne-am mişcat mai rapid, am lucrat şi am luat decizii împreună cu clienţii noştri, le-am oferit constant alternative, ţinând cont de schimbările rapide survenite pe piaţa materiilor prime - de la disponibilitate până la fluctuaţiile de preţuri", a mai spus Vlad Florea.
Astfel, în 2022, Trend Furniture a livrat un număr dublu de proiecte comparativ cu 2021, proiecte integrate în sectorul turism&sănătate, dar şi în zona de restaurante sau cluburi. Trend Furniture a livrat proiecte în toată ţara, cele mai relevante fiind în Brăila, Sibiu, Timişoara sau Vâlcea, Cluj Napoca, Iaşi şi Bucureşti. În 2022, compania a accelerat şi extinderea pe pieţele externe, pe lista proiectelor finalizate numărându-se dezvoltări de spaţii comerciale în state precum Germania, Elveţia, Olanda sau Belgia, se menţionează în comunicat.