Una dintre reţele de socializare importante a decis să facă un pas important în lupta cu cei care încearcă să o folosească pentru a face jocuri electorale. Twitter a anunţat că începând din 22 noiembrie va interzice toate reclamele politice pe platfoma sa, pe fondul presiunilor la care sunt supuse reţelele de socializare de a bloca tentativele de influenţare a alegerilor prin intermediul "fake news".
"Am luat decizia de a opri toată publicitatea politică pe Twitter, la nivel global. Credem că răspândirea mesajelor politice trebuie câştigate, nu cumpărate", afirmă într-un comunicat directorul general al Twitter, Jack Dorsey. Companiile de media socială, inclusiv Facebook, concurenta Twitter, sunt supuse unor presiuni tot mai mari pentru a opri difuzarea reclamelor care răspândesc informaţii inexacte, informează news.ro.
Facebook s-a angajat să ia măsuri pentru a combate dezinformările pe platforma sa, după ce propaganda rusă pe platforma sa înainte de alegerile prezidenţiale americane din 2016 ar fi influenţat rezultatul scrutinului câştigat de Donald Trump. Dar Facebook a luat decizia de a nu verifica veridicitatea reclamelor publicate de politicieni, ci doar pe aceea a reclamelor platformelor politice, provocând nemulţumirea candidaţilor democraţi în alegerile prezidenţiale din 2020, cum ar fi fostul vicepreşedinte Joe Biden şi senatoarea Elizabeth Warren. Directorul general al Facebook, Mark Zuckerberg, a apărat decizia companiei, afirmând că nu vrea să îngrădească discursul politic.