• Banca face disponibilizări, după ce şi-a înjumătăţit profitul în trimestrul al doilea
UBS AG, cea mai mare bancă din Elveţia, îşi va reduce cos-turile cu până la 2 miliarde franci (2,49 miliarde dolari), în următorii 2-3 ani, din cauza perspectivelor economice slabe, potrivit anunţului făcut, ieri, de conducerea instituţiei creditoare.
UBS va reduce cheltuielile diviziilor sale şi va face disponibilizări, însă detalii în acest sens nu au fost oferite, întrucât evaluarea situaţiei este, încă, într-o fază incipientă.
În trimestrul al doilea din acest an, profitul UBS a scăzut cu 49%, la 1,02 miliarde franci elveţieni (1,27 miliarde dolari), de la 2,01 miliarde franci în trimestrul al doilea din 2010. Analiştii anticipau 1,29 miliarde franci.
Profitul băncii a fost afectat de apre-cierea fran-cului şi de scăderea veniturilor din tranzacţii.
Câştigul înainte de taxe obţinut de divizia de investment banking a scăzut cu 71%, la 376 milioane de franci, de la 1,31 miliarde franci în anul precedent. Această divizie ar putea elimina încă 700 de posturi, după ce, în trimestrul întâi, şi-a redus personalul cu aproximativ 6%, spun surse apropiate situaţiei.
Câştigul brut al diviziei de private banking s-a diminuat cu 3,3%, la 1,09 miliarde franci, iar cel al diviziei de management al activelor - cu 7,7%, la 108 milioane de franci.
Directorul executiv al UBS, Oswald Gruebel, a declarat:
"Noile cerinţe legislative şi de capital, alături de o perspectivă economică tot mai slabă, vor trage în jos rezultatele din viitor. Aceste aspecte privesc întreaga industrie bancară, iar noi nu putem să ne bizuim pe pieţe ca să ne majorăm profiturile într-un moment în care creşterea economiei globale pare că a stag-nat".
Conducerea băncii a abandonat ţinta de profit pe 2014: 15 miliarde franci. Directorul financiar al UBS,Tom Naratil, a afirmat: "Deşi credem că ne vom îmbunătăţi profitabilitatea, ţinta de câştig brut stabilită nu va fi atinsă în intervalul stabilit, de trei-cinci ani".
Banca îşi evaluează toate obiectivele importante şi urmează să-şi anunţe strategia viitoare în luna noiembrie.