O investigaţie la nivelul întregii UE a site-urilor internet care oferă credit de consum s-a desfăşurat pentru a verifica dacă consumatorii primesc informaţiile la care au dreptul în temeiul legislaţiei UE privind consumatorii înainte de semnarea unui contract de credit de consum, potrivit unui comunicat de presă transmis redacţiei.
Autorităţile naţionale de aplicare a legii au verificat peste 500 de site-uri internet din cele 27 de state membre, plus Norvegia şi Islanda. Ele au marcat 70 % (393) site-uri pentru investigaţii ulterioare în legătură cu următoarele probleme principale: publicitatea nu a inclus informaţiile standard necesare; ofertele au omis informaţii esenţiale pentru luarea unei decizii; costurile au fost prezentate în mod înşelător. Autorităţile naţionale de aplicare a legii vor contacta acum instituţiile financiare şi intermediarii de credit în legătură cu suspiciunile de nereguli şi le vor cere să aducă precizări sau să ia măsuri de remediere. Verificarea minuţioasă a vizat în mod special modul în care întreprinderile aplică Directiva privind creditul de consum (transpusă recent de statele membre), al cărei scop este de a ajuta consumatorii să înţeleagă şi să compare ofertele de credit.
Comisarul UE pentru consumatori, John Dalli, a declarat: "Atunci când oamenii caută credit, descoperă uneori că acest credit se dovedeşte a fi mai scump decât părea la început, deoarece informaţii importante lipsesc sau sunt neclare. Creditul de consum nu este întotdeauna uşor de înţeles şi de aceea există o legislaţie europeană pentru a-i ajuta pe consumatori să ia decizii în cunoştinţă de cauză. Prin urmare, este foarte important ca întreprinderile să ofere consumatorilor informaţiile corecte şi necesare. şi este rolul Comisiei să colaboreze cu autorităţile naţionale de aplicare a legii pentru a realiza acest lucru."