Ultimele luni ale mandatului lui Dumitru Sechelariu la Primăria Bacău au triplat afacerile prietenului său Dorinel Umbrărescu, derulate prin firma "Drumuri SRL" în Bacău. Unul dintre contractele cîştigate de firma domnului Umbrărescu de la Primăria Bacău este, însă, demn de relatat cu amănunte.
Cu doar o lună înainte de expirarea mandatului şi în plină campanie electorală, Dumitru Sechelariu a mai rezolvat o problemă: a desemnat firma cîştigătoare pentru repararea străzii Letea din localitate. Strada Letea nu este una oarecare pentru Sechelariu, ci chiar şoseaua pe care îşi are sediul fabrica de hîrtie "Letea", al cărei patron este de cîteva luni. Cîştigătorul proiectului de reabilitare a străzii a fost desemnat Dorinel Umbrărescu, tocmai asociatul lui Sechelariu în consorţiul care a cumpărat fabrica "Letea"! A naibii coincidenţă, pentru strada pe care se află societatea "Letea" s-au găsit bani pentru reparaţii după ce Dumitru Sechelariu a cumpărat-o de de la stat, deşi el a fost primar opt ani la Bacău.
Afacerile domnului Umbrărescu - prietenul familiei Sechelariu - au crescut ca-n poveste în ultimii ani. Sereleul său din Podu Turcului - "Spedition UMB" - conduce detaşat în topul constructorilor de şosele, cu contracte de peste 100 de milioane de euro. Numai anul trecut, firma "Spedition" a avut o cifră de afaceri de 69 milioane de euro, alimentată în procent de 85% de banii statului. Contractele cu Agenţia Naţională a Drumurilor, al cărei şef era, pînă vineri, fratele Sechelariu de la Bucureşti (secretar de stat în Ministerul Transporturilor), i-a adus notorietatea naţională lui Dorinel Umbrărescu.
De notorietatea domnului Umbrărescu în Bacău s-a îngrijit, bineînţeles, fratele Sechelariu din Bacău. Firma "Drumuri" SRL, controlată tot de Umbrărescu, a cîştigat, în ultimele două luni, nouă contracte publice în Bacău, în valoare de 3,6 milioane de euro, de trei ori mai mult decît a cîştigat firma respectivă în ultimii doi ani, în Bacău. Şi viteza cu care firma Umbrărescu a obţinut contractele este uimitoare: pe 23 martie au fost semnate două contracte pentru reparaţii stradale, în valoare de 24,1 miliarde de lei; după trei zile, "Drumuri" mai semnează un contract de 20,9 miliarde de lei; iar după alte trei zile încă două contracte în valoare de 27,7 miliarde de lei!
Apoi, două luni pauză.
În luna mai, însă, afacerea "Drumuri" este pusă din nou pe roţi, revenind în forţă pe drumurile băcăuane: patru contracte dintr-un foc, în valoare de 74,7 miliarde de lei, trei de la Primărie şi unul de la Consiliul Judeţean. Printre care şi contractul pentru strada "Letea", un "mizilic" de vreo 13 miliarde de lei.