Înainte să se topească cu AVAB într-o altă instituţie de administrare a activelor statului, APAPS a pus de un proiect de ordonanţă prin care să vîndă de urgenţă tot ce n-a reuşit în ultimii trei ani şi jumătate sau ce i-a aruncat Justiţia înapoi în braţe prin desfiinţarea unor contracte de privatizare. Potrivit proiectului - care, probabil, va fi analizat în viitoarea şedinţă de Guvern - companiile rămase neprivatizate în portofoliul APAPS vor fi scoase la vînzare prin licitaţie cu strigare. Măsura asigură privatizarea unei societăţi în maxim 15 zile, de la publicarea anunţului de vînzare. "Companii pentru toate buzunarele", aceasta pare să fie deviza APAPS, care s-a gîndit că acţiunile pot fi cumpărate şi în rate! Preţul de pornire la licitaţie va fi calculat de APAPS pe baza unui raport de evaluare simplificat. Preţul de adjudecare nu va putea să scadă mai mult de 20% din valoarea de pornire a licitaţiei. În cazul în care la licitaţie nu se va prezenta nici un ofertant, atunci fie va fi organizată o alta, fie APAPS va opta pentru o nouă metodă de privatizare. Iar dacă va fi doar unul singur, atunci statul va negocia cu el ca şi pînă acum.
Cumpărătorul va trebui să vină cu banii în termen de 15 zile. Lucrurile se simplifică şi mai mult în cazul drepturilor redobîndite de APAPS în urma desfiinţării unor contracte de privatizare. Pentru acestea, APAPS a optat pentru vînzarea lor printr-un contract de înstrăinare, care nu va însemna altceva decît că acţiunile APAPS vor fi atribuite acelui investitor care va plăti diferenţa de preţ rămasă din privatizarea anterioară (plus dobînzi, dacă o cumpără în rate).
Oficialii APAPS par aşa de siguri că metoda înstrăinării va da roade, încît nici măcar nu şi-au mai pus problema unei soluţii de rezervă pentru vînzare. Siguranţa APAPS provine, probabil, din faptul că, în acelaşi proiect de ordonanţă, se prevede o adevărată amnistie fis-cală pentru societăţile care vor fi scoase la vînzare: scutirea totală sau parţială a obligaţiilor restante la 31 decembrie 2002, inclusiv a debitelor către bugetele locale sau creditele acordate de stat. Singurele datorii care nu pot fi şterse integral sînt cele aferente "stopajului la sursă", dar şi pentru acestea APAPS a găsit o soluţie: fie eşalonarea lor la plată, fie conversia lor în acţiuni.
APAPS mai propune suspendarea tuturor proceselor în care sînt implicate 17 societăţi pînă la finalizarea procedurilor de dizolvare voluntară începute deja la ele. Printre aceste societăţi se numără "Rocar", CUG Cluj, "Colorom" Codlea şi "Republica Bucureşti".