Un director de top de la grupul auto Renault s-a declarat încrezător că Bruxelles-ul va relaxa standardele privind emisiile de CO2 ale autoturismelor, care ar urma să fie înăsprite şi mai mult în acest an, transmite Bloomberg.
Comisia Europeană a purtat discuţii cu industria auto pentru a răspunde la provocările cu care se confruntă sectorul, inclusiv pe partea de reglementare, şi va prezenta un plan de acţiune în data de 5 martie.
Directorul de strategie de la Renault SA, Josep Maria Recasens, a spus vineri că este '100% sigur' că modificările care vor fi introduse vor oferi constructorilor de automobile o marjă de manevră pentru a respecta normele de poluare.
'Nu este vorba să fie abandonate sau întârziate ţintele. Este vorba să fim flexibili cu privire la modul în care aceste ţinte sunt atinse. În caz contrar, care este alternativa? Să plăteşti amenzi sau să închizi uzine?', a spus Josep Maria Recasens în marja unui eveniment organizat la Madrid de Asociaţia constructorilor de automobile din Spania.
Constructorii de automobile din blocul comunitar avertizează de mai multe luni că riscă să ajungă în situaţia în care vor trebui să plătească amenzi de miliarde de euro pentru că nu vor reuşi să respecte ţintele privind emisiile de CO2 din 2025, citând încetinirea cererii pentru vehiculele electrice. Unele state membre au început să discute mai multe opţiuni, inclusiv introducerea unor perioade de respectare multianuale, sau să le fie permisă constructorilor să împrumute credite de CO2 pe mai mulţi ani.
Unii producători de automobile şi-au dezvăluit intenţia de a-şi pune laolaltă flotele de automobile cu cele ale producătorilor de automobile electrice, o soluţie care i-ar ajuta să respecte reglementările. Tesla intenţionează să îşi pună laolaltă flota de autoturisme cu cea a altor producători precum Toyota, Ford şi Stellantis, în timp ce Mercedes-Benz intenţionează să încheie un parteneriat cu Volvo Car şi Polestar.
O propunere din partea Comisiei Europene, care îi va scuti pe producătorii auto de amenzi pentru emisiile de CO2, va trebui să fie aprobată de statele membre şi de Parlamentul UE înainte de a intra în vigoare, potrivit Bloomberg.
Opinia Cititorului