Un sfert din întreprinderile mici şi mijlocii (IMM) din România nu investesc în inovare ceea ce înseamnă mai mult decît dublu faţă de cele din Uniunea Europeana, arată un sondaj efectuat de Departamentul de Analize şi Sondaje pentru Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR).
Sondajul CNIPMMR a fost efectuat pe un eşantion reprezentativ de 1399 IMM-uri (13,88% microîntreprinderi, 55% întreprinderi mijlocii, 30,83% întreprinderi mici) ce activează în întreaga economie, din toate categoriile de vîrstă.
Conform sondajului, cele mai multe firme s-au îndreptat spre noi produse, inovarea în noi abordări manageriale şi marketing.
Un nou punct urmărit de către sondaj relevă că 15,52% din IMM-uri nu deţin computere sau web site propriu. Datele statistice arată că în 81,90% din fimele din ţara noastră exis-tă în dotare computere, comparativ cu statele din UE unde computerele există în 85,3% din microfirme, 91% din cele mici şi 95% din cele mijlocii. Sondajul arată că în 64,16% din firme se accesează Internetul, în timp ce poşta electronică este folosită în 56,51% din IMM-uri, 27,97% din IMM-uri deţin propriul web site, iar 7,51% recurg şi la vînzări on-line.