UniCredit a fost recunoscută de către publicaţia Capital Financial International (CFI.co) ca având cel mai mare impact social (Best Social Impact Bank) din Europa în anul 2021. Pentru al doilea an consecutiv, juriul a desemnat UniCredit drept instituţia cu cel mai mare impact social pozitiv în susţinerea economiei reale din Europa, conform unui comunicat remis redacţiei.
Juriul a apreciat angajamentul susţinut al UniCredit faţă de un sistem de valori robust şi eforturile semnificative în direcţia integrării sustenabilităţii în strategie. Mai mult, oferta băncii de soluţii pentru dezvoltare durabilă, inclusiv educaţia financiară pentru tineri şi programele de consolidare a abilităţilor pentru femeile antreprenor au fost lăudate, precum şi progresul clar al UniCredit în ceea ce priveşte mai multe obiective ambiţioase de ESG.
Cu privire la premiu, Roberta Marracino, Head of Group ESG Strategy & Impact Banking, a declarat: "Suntem extrem de mândri de a fi recunoscuţi din nou drept Best Social Impact Bank în Europa de către CFI. Continuăm să depunem toate eforturile pentru a ne atinge obiectivele de ESG, cu un angajament puternic de a ne sprijini clienţii şi comunităţile în actuala fază de tranziţie, asigurând un parcurs corect pentru toţi către o economie şi o societate din ce în ce mai incluzive şi durabile".
De la lansarea sa în Italia la sfârşitul anului 2017, programul Social Impact Banking (SIB) al UniCredit a acordat peste 5270 de împrumuturi, inclusiv finanţare de impact şi microcredit, pe 11 pieţe ale UniCredit, pentru a sprijini antreprenori sociali şi iniţiative cu un impact social pozitiv măsurabil a căror valoare totală se ridică la mai mult de 295 milioane de euro (cifre la sfârşitul lunii iunie 2021).
Şi în România, UniCredit Bank se alatură poziţiei internaţionale a Grupului UniCredit ca jucător relevant de impact social şi finanţare favorabilă incluziunii sociale prin soluţii inovatoare. Strategia locală de sustenabilitate include o plajă largă de produse financiare şi non-financiare destinate clienţilor corporate şi retail. Modelul de business implementat în România la finalul anului 2019 se bazează pe trei piloni - Finanţare de Impact, Microcreditare şi Educaţie financiară, iar până în prezent creditele acordate au susţinut atât micro-întreprinderi cât şi proiecte cu impact social din diverse domenii, cum ar fi: sănătate, îngrijire paleativă, prezervarea patrimoniului cultural şi alimentaţie, în timp ce programele de educaţie financiară desfăşurate au avut ca beneficiari antreprenori şi elevi din zeci de licee cu profil tehnic, economice, de turism, agricole şi de industrie alimentară din Romania.