Anul în care UNIQA marchează 15 ani de activitate pe piaţa asigurărilor din România a debutat cu rezultate bune înregistrate de companie în primele 3 luni din 2024. Volumul total al primelor brute subscrise de UNIQA Asigurări şi UNIQA Asigurări de viaţă în perioada ianuarie - martie 2024 s-a situat la nivelul de 35,3 milioane euro, în creştere cu 14,5%, comparativ cu acelaşi interval din 2023, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.
Din perspectiva profitabilităţii, la finalul primului trimestru din 2024, cele două companii UNIQA au raportat în total un profit statutar înainte de impozitare de aproape 5 milioane euro.
"Sărbătorim 15 ani de când UNIQA a început să construiască un parcurs de succes alături de clientii, partenerii şi echipa din România. Ne bazăm, totodată, pe mai bine de 200 de ani de experienţă a grupului financiar UNIQA la nivel european, ceea ce ne aduce nu doar o reputaţie solidă, ci şi competenţe internaţionale, prin care oferim clienţilor noştri experienţe la cel mai înalt nivel. Mai mult decât atât, asocierea strategică cu alte cinci ţări din regiunea Europa Centrală şi de Est ne ajută să valorificăm mai bine potenţialul nostru de dezvoltare şi să susţinem creşterea gradului de protecţie pentru oameni şi mediul de business. Aniversarea de anul acesta reprezintă un moment important în evoluţia companiei şi, cu această ocazie, dorim să exprimăm recunoştinţa faţă de toţi cei care au contribuit la ceea ce este UNIQA astăzi: un partener de încredere puternic în piaţa asigurărilor şi un membru implicat şi responsabil al comunităţii, pentru o viaţă mai bună împreună", a declarat Paul Cazacu, Preşedinte Directorat - CEO UNIQA Asigurări.
Asigurările non-auto şi cele de viaţă au menţinut trendul ascendent, fiind principalele motoare de creştere pentru activitatea companiei în prima parte a acestui an.
Astfel, pe segmentul de asigurări non-auto, volumul vânzărilor a atins nivelul de 18,4 milioane euro în trimestrul întâi din 2024, fiind în creştere cu 21% faţă de perioada similară din 2023.
În ceea ce priveşte dinamica soluţiilor destinate clienţilor retail, asigurările pentru locuinţă au continuat să câştige încrederea clienţilor, generând un volum de vânzări cu 7% peste cel înregistrat în primele trei luni ale anului trecut.
În zona asigurărilor pentru companii, prin care UNIQA susţine continuitatea şi dezvoltarea afacerilor din România, cele mai importante creşteri au fost raportate pentru asigurările de răspunderi (+32%), asigurările tehnice (+26%) şi asigurările pentru întreprinderi mici şi mijlocii (+7%).
Soluţiile create de UNIQA pentru asigurările de sănătate individuale si asigurările de sănătate pentru companii au ca punct de plecare nevoia clienţilor de a avea acces la protecţie financiară şi servicii medicale de cea mai bună calitate în cazul evenimentelor neprevăzute. Pe acest segment, UNIQA se bazează pe un potenţial semnificativ de creştere, confirmat de dinamica accelerată a vânzărilor, care a continuat şi în primul trimestru al anului 2024.
Pentru asigurările auto CASCO, UNIQA rămâne angajată în procesul de îmbunătăţire a calităţii portofoliului, prioritizând calitatea serviciilor şi menţinerea unui nivel ridicat al experienţei oferită clienţilor.
Asigurările de viaţă de la UNIQA au generat în primele trei luni din 2024 prime brute subscrise în valoare de 10,4 milioane euro, cu 31% peste cele înregistrate în acelaşi interval din 2023, o contribuţie semnificativă venind din zona asigurărilor tradiţionale, unde volumul vânzarilor a crescut cu 47%, în comparaţie cu trimestrul întâi al anului trecut.
"Dezvoltăm activitatea UNIQA în zona asigurărilor de viaţă într-un ritm peste media de la nivelul pieţei şi ne aşteptăm ca tredul de creştere de două cifre să continue şi în următorii ani. Stilul de viaţă actual şi nevoile clienţilor noştri se schimbă permanent, însă ne bazăm pe o mare capacitate de adaptare, specifică companiei noastre, ceea ce ne permite să reacţionăm rapid în faţa provocărilor din ultimii ani. Lucrăm continuu la calibrarea produselor şi serviciilor şi la diversficarea căilor prin care oferim clienţilor acces la soluţiile de asigurare de la UNIQA în mod facil şi convenabil, în funcţie de nevoile şi preferinţele lor. Devenim un jucător tot mai relevant pe segmentul asigurărilor de viaţă, suntem atenţi la nevoile clienţilor noştri şi ale mediului din care facem parte, pentru a contribui la o viaţă mai bună, împreună", a precizat Mihaela Stroia, Preşedinte Directorat - CEO UNIQA Asigurări de Viaţă.
Rezultatele bune înregistrate de UNIQA în primul trimestru din 2024 sunt reflectate şi la nivelul scorului de satisfacţie acordat de clienţi pentru evaluarea experienţei lor alături de companie, situat la nivelul de 4,5 din 5. Consultantul digital ANA continuă să primească feedback pozitiv din partea clienţilor, obţinând un scor de evaluare de 4,9 din 5 pentru experienţa legată de serviciile online.
În primul trimestru din 2024, numărul petiţiilor înregistrate de UNIQA s-a situat la un nivel apropiat de cel din aceeaşi perioadă a anului trecut. Acest aspect reprezintă, de asemenea, un indicator relevant în ceea ce priveşte calitatea experienţei clienţilor pe parcursul interacţiunii cu UNIQA. Astfel, în perioada ianuarie - martie 2024, ambele companii UNIQA au înregistrat, în total, 44 de reclamatii, dintre care 41 unice şi 3 conexe.