În ciuda eforturilor Parlamentului şi Guvernului de a reglementa piaţa de asigurări obligatorii auto, prin promovarea unor iniţiative legislative în regim de urgenţă, transportatorii continuă să facă presiuni asupra instituţiilor, precizează Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR) prin intermediul unui comuniccat de presă.
"Principala solicitare a transportatorilor o reprezintă îngheţarea preţului poliţelor RCA, iar argumentele folosite recurg la dezinformări şi calcule simpliste, care exced orice logică economică. Un singur exemplu: reprezentanţii Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România susţin că valoarea medie a daunei pentru un tir este de 5.000 de lei, în timp ce preţul poliţei RCA depăşeşte 20.000 de lei. Datele oficiale contrazic aceste afirmaţii: în rândul camioanelor (vehicule de tip cap-tractor) se înregistrează cea mai ridicată valoare a daunei medii, de aproape 18.500 lei, o valoare de aproximativ trei ori mai mare decât dauna medie la nivelul pieţei, care este de circa 6.700 lei", se arată în comunicatul citat.
UNSAR precizează că valoarea daunei prezentate de transportatori este de 3,5 ori mai mică decât cifra reală şi că doar 1% dintre camioanele de peste 16 tone au plătit în cel de-al doilea trimestru al anului 2016 sumele menţionate de reprezentantul asociaţiei de transportatori. În aceste condiţii, reprezentanţii societăţilor de asigurare menţionează că plafonarea daunelor este imposibilă şi că îngheţarea preţurilor poliţelor RCA încalcă directivele europene.
"Trebuie menţionat şi că, în construirea mesajului pe care îl transmit public, transportatorii folosesc ca armă principală manipularea. Pentru a dovedi aşa-zisa creştere masivă a preţului poliţelor RCA, transportatorii compară o poliţă de asigurare a societăţii Astra Asigurări, cumpărată în anul 2015, cu o poliţă a unei alte societăţi de asigurare cumpărată recent. Ce nu este însă comunicat este faptul că motivul falimentului societăţii de asigurări Astra este tocmai practicarea unor preţuri de dumping, nesustenabile", se mai menţionează în comunicat.