Nicuşor Dan, preşedintele Grupului de Iniţiativă al Uniunii Salvaţi Bucureştiul (USB), îi solicită lui Sorin Oprescu să încheie un parteneriat cu Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), în vederea finalizării lucărilor la şoseaua de centură a Capitalei, se arată într-un comunicat al formaţiunii trimis redacţiei.
"În cei şapte ani de mandat nu l-am văzut măcar o dată pe Sorin Oprescu să se ducă să bată la uşă la Guvern sau la Ministerul Transporturilor ca să ceară finalizarea şoselei de centură a Capitalei, pentru a fluidiza traficul din Bucureşti. Vorbeşte de 7 ani încoace de autostrada suspendată, face pasaje rutiere care doar mută aglomeraţia dintr-un punct în altul al oraşului, dar nu a mişcat niciun deget pentru a rezolva traficul infernal de pe şoseaua de centură, o problemă de infrastructură majoră pentru Capitală. Îi solicit public lui Sorin Oprescu să facă un parteneriat între Primăria Generală a Capitalei şi CNADNR, pentru a putea susţine cu bani din bugetul primăriei rezolvarea unei probleme de trafic vitală pentru Bucureşti», susţine Nicuşor Dan.
Preşedintele Grupului de Iniţiativă al USB subliniază că în ultimii opt ani s-a realizat doar un sfert din lucrările necesare pentru modernizarea variantei ocolitoare a Bucureştiului, deoarece atât guvernanţii, cât şi conducerea Primăriei nu au considerat o prioritate rezolvarea problemelor de trafic din Capitală, în condiţiile în care şoseaua de centură este cea mai aglomerată şosea din România.
"Premieri, miniştri, primari, toţi au promis că vor face demersuri pentru finalizarea lucrărilor la şoseaua de centură a Capitalei, dar am rămas deocamdată doar cu promisiunile, traficul în Bucureşti fiind un coşmar pe care locuitorii Capitalei sunt obligaţi să-l trăiască zilnic. Un primar preocupat de problemele locuitorilor Capitalei trebuia să rezolve această situaţie în cei 7 ani petrecuţi la Primăria Generală, dar din păcate Sorin Oprescu a fost preocupat mai mult de proiecte fanteziste decât de a asigura condiţii decente de trai în Bucureşti. Tocmai de aceea îi solicit ca măcar acum, în al 12-lea ceas, să facă ceva concret pentru bucureşteni şi să încheie parteneriatul cu CNADNR, în vederea finalizării lucrărilor la şoseaua de centură într-un termen rezonabil", afirmă Nicuşor Dan.
USB reaminteşte că reabilitarea şi lărgirea şoselei de centură a Capitalei se dezbat încă din anul 2002 la Ministerul Transporturilor şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), dar primele lucrări de extindere au început abia în 2007. Până acum, după opt ani de lucrări şi după 400 de milioane de lei investiţi, doar 20 de kilometri au fost reabilitaţi şi lărgiţi la 4 benzi, circa un sfert din totalul lucrărilor.