Vânzările grupului francez de dis-tribuţie "Carrefour" SA au crescut, în primul trimestru din acest an, datorită cererii din Europa de Sud şi America Latină.
"Carrefour", al doilea retailer mondial, a anunţat vineri că vânzările sale au sporit cu 3,1%, la 20,1 miliarde de euro (22,6 miliarde de dolari), în timp ce analiştii aşteptau 20 de miliarde de euro.
În Brazilia, vânzările magazinelor "Carrefour" deschise cu peste un an în urmă s-au majorat cu 9,9%, depăşind estimările. În Europa, veniturile au fost sprijinite de avansul înregistrat în Spania şi Italia, care a compensat declinul de -0,6% din Franţa. În China, vânzările companiei au scăzut cu 8,4%.
"Carrefour" a obţinut, anul trecut, un profit operaţional de 2,45 miliarde de euro, iar analiştii aşteaptă 2,5 miliarde de euro în 2016, cifră pe care directorul financiar al societăţii, Pierre-Jean Sivignon, o consideră rezonabilă.