Vânzările cu amănuntul din Statele Unite au crescut în octombrie, americanii începând devreme cumpărăturile de sărbători pentru a evita să găsească rafturile goale, pe fondul lipsei unor bunuri din cauza pandemiei de Covid-19, dând economiei un impuls la începutul trimestrului patru, informează news.ro.
Datele solide publicate marţi de Departamentul pentru Comerţ sugerează că inflaţia ridicată nu a diminuat încă cheltuielile, chiar dacă îngrijorările legate de creşterea costului vieţii au făcut ca încrederea consumatorilor să scadă la un minim al ultimilor 10 ani la începutul lunii noiembrie.
Creşterea averii gospodăriilor, datorită unei pieţe bursiere puternice şi a preţurilor caselor, a economiilor mari şi a salariilor bune par să protejeze consumatorii de cea mai mare inflaţie anuală din ultimele trei decenii.
"Este mai important să ne uităm la ceea ce fac consumatorii decât la ceea ce spun ei. Sunt îngrijoraţi de accelerarea inflaţiei, dar sunt încă într-o formă bună şi continuă să cheltuiască", a spus Gus Faucher, economist-şef la PNC Financial din Pittsburgh, Pennsylvania".
Vânzările cu amănuntul au crescut cu 1,7% luna trecută, cel mai mare câştig din martie, după ce au urcat cu 0,8% în septembrie.
Acesta este al treilea avans lunar consecutiv şi a depăşit aşteptările economiştilor privind o creştere de 1,4%. Vânzările au crescut în octombrie cu 16,3% de la an la an şi sunt cu 21,4% peste nivelul lor anterior pandemiei.
Mai mulţi retaileri importanţi din SUA au remarcat în această săptămână un început timpuriu al cumpărăturilor de sărbători. În timp ce acest lucru ar putea duce la scăderi în noiembrie şi decembrie, economiştii şi comercianţii cu amănuntul se aşteaptă ca vânzările de sărbători din acest an să fie cele mai bune din ultima vreme.