Vânzările de avioane private sunt în creştere când economia mondială încetineşte

I.A.
Internaţional / 21 octombrie 2019

Vânzările de avioane private sunt în creştere când economia mondială încetineşte

Avioanele private care pot zbura mai rapid şi pe distanţe mai mari au stimulat o creştere a livrărilor de avioane noi, produse de companii precum Gulfstream, Bombardier sau Cessna, pentru clienţii de tip corporate, informează Agerpres.

Potrivit unui raport anual elaborat de Honeywell International Inc., vânzările de avioane private ar urma să înregistreze în acest an o creştere de 9%, până la 690 de unităţi, urmând ca anul viitor să ajungă la 740 de avioane.

"De fiecare dată când avem un val de noi produse care ajung pe piaţă, în mod normal acest lucru are un efect pozitiv pentru livrările de avioane de business", a declarat Gaetan Handfield, director de marketing la divizia aerospaţială a Honeywell.

Această creştere a vânzărilor de avioane private vine în contextul războiul comercial dintre SUA şi China, al incertitudinilor generate de ieşirea Marii Britanii din Uniunea Europeană şi al semnalelor de încetinire a economiei mondiale. Potrivit raportului Honeywell, livrările de avioane private ar urma să scadă uşor în 2021.

Până atunci, însă, progresele înregistrate în prezent sunt o veste bună pentru o industrie de 20 de miliarde de dolari care nu şi-a revenit încă la maximele istorice înregistrate înaintea crizei din 2008/2009, când într-un singur an au fost livrate 1.300 de avioane private. Avioanele de tip corporate au fost una din victimele crizei având în vedere că firmele s-au concentrat pe reducerea costurilor şi utilizarea banilor gheaţă pentru a răscumpăra acţiuni în loc să îşi reînnoiască flota de avioane.

Producătorul canadian Bombardier mizează pe modelul Global 7500, cel mai mare avion privat, care a început să fie livrat clienţilor din luna decembrie 2018. În paralel însă compania vrea să înceapă să livreze modelele Global 5500 şi 6500, care sunt practic modele mai vechi dar care au fost modernizate prin echiparea cu noi motoare şi tehnologie pentru cabina de pilotaj. De asemenea, Bombardier a lăsat să se înţeleagă că va dezvălui un nou design de avion la finele acestei luni.

Producătorul de avioane Cessna, divizie a grupului american Textron Inc, tocmai a început luna trecută livrările modelului Longitude, cel mai mare avion de business produs vreodată de firma americană.

Cu toate acestea, unii analişti sunt de părere că un dolar puternic va afecta cererea internaţională iar tensiunile politice şi slăbiciunile economice din întreaga lume vor duce la diminuarea comenzilor pentru noi avioane. De exemplu, Rolland Vincent, un consultant care împreună cu firma JetNet produce raportul de analiză a pieţei JetNet IQ, susţine că livrările vor începe să încetinească încă din 2021. "Catalogul de comenzi va încetini. Dacă vom avea o formă de recesiune globală, cred că acest lucru se va resimţi", a spus Vincent.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb