În timp ce vânzările de automobile în Europa sunt în scădere, blocajele de trafic şi relansarea interesului în transportul pe două roţi au dus la creşterea vânzărilor de motociclete, informează Bloomberg.
Potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), înmatriculările de autoturisme în Uniunea Europeană au scăzut cu 3,1% în prima jumătate a acestui an, în timp ce vânzările de motociclete au crescut cu 9,1% în aceeaşi perioadă.
"Vedem cum transportul pe două roţi revine ca o opţiune pentru cei care fac naveta. Tinerii nu sunt interesaţi să deţină o maşină, iar mulţi nu îşi permit una", a spus Stefan Pierer, director general la KTM Industries AG, principalul producător de motociclete mari din Europa.
Grupul italian Piaggio & C. SpA, producătorul scuterelor Vespa şi al motocicletelor Moto Guzzi şi Aprilia, informează că vânzările sale de vehicule pe două roţi au crescut cu 5,9% în primul semestru. De asemenea, grupul german BMW AG anunţă că a vândut cu 7,3% mai mult motociclete în primele şapte luni ale acestui an, comparativ cu perioada similară a anului trecut, în timp ce vânzările de autovehicule au crescut cu doar 0,9%.
Cu toate acestea, automobilele depăşesc cu mult motocicletele în Uniunea Europeană, în condiţiile în are anul trecut erau înregistrate 15,1 milioane autoturisme faţă de un milion de motociclete sau mopede.
Cele mai mari creşteri procentuale se înregistrează în cazul motocicletelor electrice. La nivelul Europei vânzările de motociclete şi scutere electrice au crescut cu 77% în prima jumătate a anului până la 34.000 de unităţi. "Chiar şi cu un automobil electric, poţi să rămâi blocat în trafic în oraşe precum Paris sau Roma, astfel că motocicletele electrice sunt importante pentru noi", declara la începutul acestei luni directorul BMW, Harald Krueger.
La rândul său KTM, care intenţionează să îşi schimbe numele în Pierer Mobility AG, având în vedere că CEO-ul Stefan Pierer deţine 63% din acţiuni, se aşteaptă să vândă 65.000 de biciclete electrice în acest an, o cifră care în opinia lui Pierer se va apropia de 100.000 de unităţi în 2021, pe măsură ce compania va începe să vândă pe pieţele din Australia şi SUA.