Producătorul de cosmetice "Estée Lauder Cos" Inc. şi-a redus cifra vânzărulor nete în perioada aprilie-iunie 2015, pentru prima oară în ultimele trei trimestre, afectate de dolarul puternic şi de cererea mai redusă pentru brandurile de îngrijire a pielii Clinique şi Estée Lauder.
Profitul net al companiei americane a scăzut la 153 de milioane de dolari sau 40 de cenţi/acţiune în perioada de raportare, de la 257,7 milioane de dolari sau 66 de cenţi/titlu în acelaşi interval din 2014.
Vânzările nete ale "Estée Lauder" s-au redus cu 7,4%, la 2,52 miliarde de dolari. Pe segmentul produselor de îngrijire a pielii, vânzările au scăzut cu 16%, la 1,01 miliarde dolari.
Analiştii aşteptau un profit de 34 de cenţi/acţiune, la vânzări de 2,57 miliarde de dolari.
Pentru anul fiscal început la data de 1 iulie, "Estée Lauder" aşteaptă o creştere a vânzărilor sale de 8-10%, dacă nu se iau în calcul fluctuaţiile de curs valutar. Aceeaşi creştere este anticipată şi pentru profitul pe acţiune, faţă de 16% - cât este avansul preconizat de analişti.