Flamingo International, al treilea retailer de produse electronice, electrocasnice şi IT&C pe piaţa locală, a raportat o cifră de afaceri de peste 340 milioane lei aferentă primului semestru din 2008, în creştere cu 54% faţă de aceeaşi perioadă din 2007, potrivit raportului companiei.
Reprezentanţii Flamingo International anunţă că toate obiectivele stabilite pentru primul semestru al acestui an au fost îndeplinite şi depăşite, iar creşterea vânzărilor companiei pe piaţa locală a depăşit estimările, fiind cu peste 40% peste ritmul de evoluţie al pieţei locale de produse electronice, electrocasnice şi IT&C.
Jiri Rizek, CEO Flamingo International, a declarat: "Creşterea cifrei de afaceri Flamingo International într-un ritm considerabil superior faţă de ritmul de dezvoltare al pieţei se datorează creşterii puterii de cumpărare, disponibilităţii clienţilor noştri de a investi mai mult în achiziţionarea produselor electronice, electrocasnice şi IT&C, precum şi tendinţei generale de înlocuire a produselor vechi şi achiziţia produselor mai performante din punct de vedere al tehnologiei, care vin să satisfacă mai mult dorinţele clienţilor noştri". La nivel individual, Flamingo, a suferit o pierdere de 1.879.222 lei, la finalul primului semestru.
"Grupul şi-a redus pierderile cu 60%, de la 15,8 milioane lei, la finele primului semestru din 2007, la 6,39 milioane lei în primul semestru din 2008", potrivit domnului Rizek.
Reprezentanţii companiei pun rezultatele slabe pe seama sezonalităţii activităţii. Ei estimează ca în doi ani să poată încheia primul semestru al anului pe zero.
În ceea ce priveşte piaţa locală de retail electronic, eletrocasnic şi IT&C, reprezentanţii Flamingo apreciază că evoluţia acesteia în primele 6 luni a fost ascendentă, înregistrând o creştere de 15% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2007, în conformitate cu estimările companiei. Potrivit reprezentanţilor companiei, pentru perioada viitoare piaţa va menţine un ritm similar de creştere, de 10 -15%, totalizând o valoare de 1,2-1,3 miliarde euro până la sfârşitul anului.
Având în vedere rezultatele pozitive înregistrate în primul semestru al anului acesta, Flamingo International estimează că până la finalul lui 2008 va performa peste estimări, atât în termeni de vânzări, cât şi în ceea ce priveşte profitabilitatea.