2Performant (BVB: 2P) anunţă că vânzările generate de platforma sa în anul 2022 au fost de 101,9 milioane de euro (fără TVA), o creştere cu 39% în comparaţie cu anul precedent, depăşind pentru prima oară pragul de 100 de milioane de euro al valorii vânzărilor generate într-un singur an, arată un comunicat de presă remis redacţeii.
Din această sumă, 35,6 milioane de euro au fost generate doar în trimestrul 4, ceea ce reprezintă o creştere cu 23% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior.
"Într-un an complicat din punct de vedere economic şi social, în care industria locală de e-commerce a înregistrat cifre modeste, 2Performant a demonstrat încă o dată că are o capacitate de creştere mult peste media pieţei. Aceasta este bazată pe anticiparea tendinţelor globale din marketing şi se reflectă în dezvoltarea platformei şi a ecosistemului compus din mii de afiliaţi şi sute de magazine online care colaborează transparent într-un sistem meritocratic la Cost Per Vânzare. Cu aceste cifre - 86 de milioane de click-uri şi 102 milioane de euro vânzări generate, 2Performant este cea mai importantă sursă locală de trafic şi vânzări pentru magazinele online din România, fiind în acelaşi timp şi o platformă extraordinară de monetizare a competenţelor şi capacităţilor de marketing digital pentru mii de utilizatori - cei care au înregistrat comisioane de peste 6 milioane de euro pe parcursul anului 2022", a declarat Dorin Boerescu, Preşedinte al Consiliului de Administraţie şi CEO al 2Performant.
Potrivit sursei citate, în trimestrul al patrulea din 2022, platforma 2Performant a intermediat 26,4 milioane de click-uri de la cei 6.588 utilizatori înregistraţi, care au rezultat într-un număr de 685.000 de vânzări, o creştere cu 30% în comparaţie cu 2021. De asemenea, comisioanele afiliaţilor au fost în valoare de 2,1 milioane de euro, o creştere de 19% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce rata de conversie a crescut cu 0,4pp, până la 2,6%. În ciuda faptului că valoarea medie a vânzării a scăzut cu 5% faţă de T4 2021, ajungând la 52 de euro (fără TVA), în această perioadă, câştigul mediu al afiliaţilor per 100 de click-uri a crescut cu 6,2%, până la 8 euro, iar randamentul bugetelor de marketing afiliat pentru fiecare euro investit a înregistrat un avans de 3,7%, ajungând la 16,7.
Principalele categorii de produse vândute în al patrulea trimestru din 2022 au fost: Modă, Farmaceutice, Cărţi & Filme & Muzică, Beauty, Electronice IT&C, Jucării şi Produse pentru copii, Casă & Grădină, Sănătate & Îngrijire Personală, Sporturi & Outdoors şi Bijuterii. În perioada analizată, primii zece clienţi ai 2Performant, conform valorii comisioanelor generate, au fost: Answear, Dr.Max, FashionDays, DY Fashion, Cărtureşti, evoMAG, Sinsay, Librărie.net, Noriel şi Esteto.ro.
În ceea ce priveşte întregul an 2022, cei 24.148 utilizatori ai platformei 2Performant au trimis 85,9 milioane de click-uri, o creştere de 25% faţă de 2021, şi au generat aproximativ 2 milioane de vânzări, o creştere cu 40% în comparaţie cu anul anterior. De asemenea, în 2022, comisioanele afiliaţilor s-au ridicat la 6,2 milioane de euro, un avans de 34%, în ciuda faptului că valoarea medie a vânzării a înregistrat o scădere de 1%. În această perioadă, rata de conversie a crescut cu 0,3pp faţă de 2021, până la 2,3%, câştigul mediu al afiliaţilor per 100 de click-uri a ajuns la 7,25 euro, în urma unei creşteri de 7%, iar randamentul bugetelor de marketing afiliat pentru fiecare euro investit a fost de 16,3, după un avans de 4%.
În anul 2022, principalele categorii de produse vândute au fost: Modă, Farmaceutice, Cărţi & Filme & Muzică, Beauty, Electronice IT&C, Jucării şi Produse pentru copii, Casă & Grădină, Sporturi & Outdoors, Sănătate & Îngrijire Personală şi Produse pentru animale de companie.
"Numărul şi valoarea vânzărilor generate prin 2Performant s-au dublat faţă de 2020, anul listării 2P la Bursa de Valori Bucureşti, lucru pentru care felicit echipa, utilizatorii şi clienţii noştri, ei generând aceste rezultate extraordinare. În egală măsură, mulţumesc investitorilor 2P, care au înţeles valoarea adăugată pe care o aducem în economia României, precum şi potenţialul fantastic de creştere pe care îl avem, indiferent de contextul temporar al pieţelor de capital - atât la nivel local, cât şi global. Ne uităm cu foarte multă încredere la 2023, an care va constitui un punct de inflexiune în creşterea 2Performant, atât din punct de vedere al dezvoltării platformei şi ecosistemului, cât şi al rezultatelor operaţionale şi financiare pe care le estimăm", a adăugat Dorin Boerescu.
Rezultatele generate de utilizatorii 2Performant sunt actualizate zilnic pe website-ul companiei, unde sunt afişate tendinţele privind comportamentul de cumpărare online atât la nivel de reţea, cât şi defalcat pe principalele industrii. Compania intenţionează să continue să publice astfel de date agregate la finalizarea fiecărui trimestru pentru ca acţionarii şi investitorii să aibă o înţelegere cuprinzătoare asupra funcţionalităţii indicatorilor de business ai 2Performant pe parcursul unui an de activitate.
2Perfomant este listată pe piaţa AeRO începând cu 9 decembrie 2020, iar din octombrie 2021, acţiunile 2P sunt incluse în indicele BET-AeRO dezvoltat de Bursa de Valori Bucureşti pentru această piaţă.
1. companiile de pe AERO performeaza
(mesaj trimis de anonim în data de 09.01.2023, 12:32)
cele mai mari cresteri le astept pe aero in urmatorii ani
succes
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.01.2023, 16:11)
Ai dreptate, cele mai mare cresteri daca ne referim la pierderi, iar 2p nu va face exceptie
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 09.01.2023, 12:33)
Bună ziua
Da e adevărat performantele anunțate de 2P sint extraordinare pentru toata lumea in afară de investitori care de cind au devenit actionari au pierdut jumătate din valoarea investita , nu au primit dividente nici un ban , doar promisiuni ,anul 2023 o sa fie inca un an prosper pentru toată lumea in afară de actionari .