Vânzările Grupului Volkswagen au scăzut cu aproximativ o cincime în prima jumătate a acestui an, faţă de un an mai devreme, cu un declin puternic în Europa, dar livrările de vehicule electrice au fost stimulate de creşterea din China, transmite Reuters, potrivit News.ro.
Livrările totale către clienţii din întreaga lume au scăzut cu 22,4% în trimestrul al doilea, cele din Europa Centrală şi de Est, regiune care includea şi Rusia, fiind cele mai grav afectate, cu un declin de 49,3%.
Volkswagen a suspendat comerţul şi producţia din Rusia în martie şi a oferit recent plăţi angajaţilor de la una dintre fabricile sale din ţară pentru că au renunţat voluntar la locurile de muncă, până la sfârşitul anului.
Un sindicat a anunţat la începutul acestei luni că fabrica se închide definitiv.
În timp ce vânzările din Rusia au reprezentat doar aproximativ 2% din vânzările totale ale Volkswagen în 2021, războiul a provocat perturbări în industria auto europeană, de la blocaje în lanţul de aprovizionare până la inflaţia care a afectat livrările în întreaga regiune.
Vânzările Volkswagen în Europa de Vest au scăzut cu 25,7% în trimestrul al doilea, arată datele de vineri, în timp ce China şi America au înregistrat o scădere mai moderată, de aproximativ 16-18%.
Livrările de vehicule electrice cu baterie (BEV) au crescut cu puţin peste un sfert, până la 217.100, reprezentând 5,6% din vânzările totale - susţinute în mare parte de creşterea semnificativă în China.
În timp ce în Europa, în mod tradiţional cea mai puternică piaţă a vehiculelor electrice a Volkswagen, a înregistrat o scădere de 16,5% a vânzărilor astfel de vehicule în trimestrul al doilea, vânzările s-au dublat în China.
În prima jumătate a anului, vânzările de vehicule electrice ale Volkswagen China au înregistrat o creştere de peste trei ori faţă de anul trecut, la 63.500 de unităţi, a raportat compania. Cu toate acestea, producătorul auto rămâne cu mult în urma concurenţilor locali şi a Tesla din China, vânzând de aproximativ de cinci ori mai puţine vehicule decât Tesla şi de 10 ori mai puţine decât producătorul autohton de vehicule electrice BYD.
Vorbind cu jurnaliştii mai devreme, miercuri, şeful Volkswagen pentru China a spus că există perspective promiţătoare ca vânzările de vehicule electrice ID să se dubleze în acest an în ţară.
1. Viitorul este al statului acasa
(mesaj trimis de anonim în data de 17.07.2022, 11:52)
Gata cu mobilitatea in Europa, gata cu autoturismele personale, gata cu excursiile ieftine unde vrea fiecare. Masini capabile sa merga maximum 200 km, bilete de avion prohibitive si taxe cat mai mari care sa adune bani la dispozitia guvernelor neomarxiste. Viitorul unor excursii in baza unor cupoane oferite de guvernele neomarxiste ale europei se apropie. Actuala conducere a ue si impostori ca Ciuca&Ciolacu vor hotara ce cupoane sa ne dea si unde sa ne dea voie sa ne ducem. Asta ca sa ne iasa pe nas celor care ne saturasem acum 35 de ani de comunism si de activistii de partid semidocti care ne hotarau soarta.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.07.2022, 12:48)
Daca tot vezi viitorul in rosu, migreaza in est, acolo vei fi protejat de penurie si comunism
1.2. Mi bine pleci tu, troll etatist-marxist (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.07.2022, 06:25)
Oricum pana vara viitoare toate secaturile politice pentru care tu trolezi acum vor fi o trista amintire. Prostia nu e vesnica iar socialismul a mai picat odata. Marxismul nu stie sa produca. Marxismul stie doar sa faca datorii in numele celor care produc.