Holcim a înregistrat în primul semestru o creştere de 10,2% a volumului vânzărilor de ciment şi clincher în România, iar divizia locală, alături de alte subisidiare, a influenţat pozitiv rezultatul grupului elveţian.
"Volumul vânzărilor grupului a crescut pe toate segmentele faţă de prima jumătate a anului trecut (...) Companiile din România, Rusia, Argentina, Thailanda, Singapore şi Indonezia, mai ales, au influenţat pozitiv rezultatul", se arată în raportul Holcim, citat de Mediafax.
În Europa, volumul vânzărilor de ciment a urcat cu 6,5%, de la 12 milioane de tone la 12,8 milioane de tone.
Vânzările totale de ciment ale grupului au crescut cu 4,7%, de la 67,8 milioane de tone în ianuarie-iunie anul trecut la 70,9 milioane de tone.
Profitul a crescut cu 8%, de la 331 milioane de franci elveţieni la 357 milioane de franci (311,6 milioane de euro), în timp ce vânzările nete au coborât cu 7%, de la 10,9 miliarde de franci la 10,14 miliarde de franci (8,85 miliarde de euro).
În trimestrul al doilea, grupul a avut o scădere de 13% a profitului, la 347 milioane de franci (302,86 milioane de euro), sub estimările de 358 milioane de franci (312,5 milioane de euro) ale analiştilor consultaţi de Reuters. Rezultatul a fost influenţat negativ de aprecierea francului şi de creşterea costurilor materiilor prime. Francul, care a atins recorduri succesive faţă de dolar şi euro în ultimele luni, a afectat profitul mai multor companii elveţiene.
Holcim România a înregistrat o cifră de afaceri de 200 milioane euro anul trecut, în scădere cu 20% faţă de 2009, din cauza efectelor crizei economice şi a condiţiilor dificile de pe piaţă. Compania estimează că rulajul ar putea stagna sau scădea, în acest an, cu 5%.