Vânzările de automobile ale Mercedes-Benz au scăzut în 2024, într-un an dificil pentru industria auto, afectat de cererea scăzută, în special în China, şi de o economie globală slabă, potrivit Reuters.
Analistul Stifel, Daniel Schwarz, a remarcat o creştere solidă de 34% a vânzărilor trimestriale în segmentul de vârf al Mercedes-Benz, după o performanţă slabă în al treilea trimestru, care a influenţat veniturile.
"Mixul mai bun de produse ar trebui să susţină o îmbunătăţire secvenţială," a precizat Schwarz.
Un punct pozitiv rar în raportul Mercedes a fost o creştere de 3% a vânzărilor în unitatea sa producătoare de automobile, în perioada octombrie-decembrie, datorată unei creşteri a vânzărilor de vehicule din segmentul de vârf. Vânzările din al patrulea trimestru au crescut cu 1% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
În total, Mercedes a vândut 1.983.400 de automobile în 2024, în scădere cu 3% faţă de 2023, afectate de un declin de 7% în China şi de o scădere de 3% în Europa. Vânzările anuale de automobile electrice cu baterie (BEV) au scăzut cu 23% şi au ajuns la 185.100 de vehicule, ceea ce adaugă presiune asupra producătorului auto. În faţa noilor reglementări stricte de reducere a emisiilor de CO2 din UE, Mercedes ar putea înfrunta costuri mari sau amenzi semnificative dacă vânzările de BEV nu cresc. În 2024, compania a redus de două ori ţinta de marjă de profit anuală şi a anunţat măsuri suplimentare de reducere a costurilor.
Mercedes intenţionează să reducă şi ţintele de profitabilitate pe termen mediu, având în vedere aşteptările de stagnare a condiţiilor pieţei în viitorul apropiat, potrivit unei surse apropiate companiei. Producătorul auto va raporta rezultatele financiare complete pentru anul 2024 pe 20 februarie.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 12.01.2025, 11:26)
Vânzările de automobile germane,
au scazut din cauza pretului tot mai mare,
si a concurentei care face masini tot mai bune