"Renault" SA, al doilea constructor auto din Franţa, şi-a redus cu 29% vânzările în decembrie 2008, din cauza slăbirii cererii pe pieţele emergente. Compania a livrat 146.758 de autoturisme şi camioane uşoare luna trecută, faţă de 205.258 de unităţi în ultima lună din 2007. Evoluţia negativă a fost generată de un declin de 41% pe pieţele emergente, printre care România, Rusia şi Africa de Nord, unde a slăbit cererea pentru modelul Logan.
În Europa, vânzările companiei s-au redus cu 28% luna trecută, la 87.398 de unităţi.
Pe întregul an, vânzările societăţii au scăzut cu 4,2%, la 2,38 milioane de unităţi, de la 2,49 milioane în 2007. În Europa, scăderea a fost de 7,2%, la 1,51 milioane de vehicule.
În condiţiile date, conducerea "Renault" a declarat: "Managementul stocurilor, respectiv reducerea acestora rămân priorităţile anului 2009".
Cota globală de piaţă a companiei a rămas aproape neschimbată, la 3,6%.
Ca şi alţi constructori auto, "Renault" a anunţat o serie de disponibilizări şi închideri temporare de fabrici, în încercarea de a face faţă scăderii mondiale a vânzărilor de autoturisme.