Sectorul retail, un domeniu în continuă schimbare, a fost greu încercat de evenimentele anului 2020. În acest context, Veranda Mall lansează Job'Or, o platformă de educare şi angajare în retail care are ca scop creşterea valorii de angajator a mall-ului, conform unui comunicat trimis redacţiei.
Job'Or se anunţă mai mult decât o platformă de angajare în retail, fiind un demers Veranda Mall de employer branding, prin care reprezentanţii mall-ului îşi doresc să ofere o voce angajaţilor din centrul comercial şi să le ofere acestora acces la un sistem închis de beneficii, care nu se traduce doar prin tradiţionalele discounturi.
Maria Crăciun, Center manager Veranda Mall a declarat: "Job'Or, un joc de cuvinte între joburi şi Obor, aluzie la celebra zicală munca e brăţară de aur şi continuă seria de proiecte care vorbeşte despre cartier prin intermediul oamenilor care lucrează sau chiar locuiesc aici şi al locului şi specificului său.
Lansăm această platformă proprie de angajator pornind de la aceleaşi intuiţii despre consumatori care ne conduc întregul efort în acest sens: Oborul e un loc frumos, plin de viaţă. Lumea îl cunoaşte mai degrabă pentru piaţă, însă e plăcut să locuieşti aici, şi e la fel de plăcut să şi munceşti aici."
Job'Or se lansează odată cu Ghidul angajării în retail, un ebook gratuit pentru angajaţi şi angajatori
Ghidul angajării în retail este un ebook gratuit care are ca scop rezolvarea problemei de personal din retail ce conţine informaţii despre cele mai întâlnite joburi din retail - de la fişele de post, descrierile joburilor, la calităţile şi abilităţile necesare candidaţilor care îşi doresc să aplice la ele - la sfaturi pentru viitorii angajaţi şi angajatori.
Viitorii angajaţi vor afla cum să-şi caute jobul potrivit, cum să redacteze un CV, cum să se pregătească pentru un interviu, iar de cealaltă parte, pentru angajatori sunt pregătite informaţii despre cum să redacteze un anunţ de angajare, cum să dezvolte strategii de recrutare sau să conducă un interviu.
"Ne-am dorit să venim în ajutorul partenerilor noştri pentru că ştim că procesul de recrutare s-a schimbat în ultimii ani, atât pentru angajaţi, cât şi pentru angajatori.
Ghidul se adresează ambelor părţi şi ne-am dori ca ele să fie complementare, astfel încât fiecare să înţeleagă ce aşteptări există. Considerăm că piaţa muncii din România a evoluat pozitiv în ultimii ani, iar acest lucru se datorează faptului că oamenii sunt mult mai informaţi şi atenţi la job-urile pe care le selectează", a mai adăugat Maria.
Noi programe de beneficii pentru angajaţii din Veranda Mall
Unul dintre obiectivele Job'Or este să dea o voce angajaţilor care lucrează în centrul comercial şi contribuie la succesul comunităţii.
Deşi platforma este la origini una de angajare/recrutare, reprezentanţii Veranda Mall îşi doresc să le vină în ajutor magazinelor partenere, astfel încât aceştia să recruteze oameni mai buni, alături de care să dezvolte parteneriate pe termen lung.
"Dincolo de numele magazinelor şi ale locurilor de muncă se află oameni, şi vrem să îi facem cunoscuţi, pentru că le suntem recunoscători pentru toată munca depusă.
Am început să culegem testimoniale şi poveşti din rândul lor, şi avem în plan multe alte iniţiative venite în sprijinul angajaţilor şi al chiriaşilor. Platforma este în primul rând vocea lor".
Reprezentanţii Veranda Mall spun că au în plan implementarea unui sistem de beneficii intern prin care să le ofere angajaţilor, dincolo de discounturi, şi oportunităţi de dezvoltare profesională. Aceştia iau în calcul chiar organizarea unui târg de joburi în interiorul mall-ului, precum şi lansarea unui program de dezvoltare a competenţelor digitale în parteneriat cu ECDL, pentru angajaţii din retail, acesta urmând să devină accesibil acestora prin intermediul platformei Job'Or.
"Ne dorim să venim în sprijinul comunităţii din care facem parte şi nu numai, să creştem zona Obor în continuare, iar cu ajutorul acestor iniţiative să ajungem şi mai aproape de oameni. Pandemia a accelerat digitalizarea afacerilor, şi cu toate că pare puţin ireal ceea ce spun, România se află la coada clasamentului european în ceea ce priveşte competenţele digitale, chiar şi în rândul tinerilor.
Competenţele digitale înseamnă ceva mai mult decât deschiderea unui calculator, operarea unui soft de gestiune sau interacţiunea cu platformele digitale, iar stăpânirea lor poate oferi un avantaj competitiv pe piaţa forţei de muncă", a mai spus Maria.