Scandalul iscat în cadrul coaliţiei de guvernare după intervenţia de la finalul săptămânii trecute de la Spitalul Clinic de Ortopedie, Traumatologie şi TBC Osteoarticular "Foişor", când 105 pacienţi au fost externaţi sau transferaţi în toiul nopţii pentru a face loc bolnavilor de Covid-19, nu a lăsat urme în fruntea Ministerului Sănătăţii. Deşi premierul Florin Cîţu vorbea despre demisii de onoare, deşi lideri liberali importanţi - precum prim-vicepreşedintele Rareş Bogdan şi parlamentarii Ben-Oni Ardelean şi Florin Roman - şi-au încordat muşchii şi au cerut demisia ministrului, Vlad Voiculescu a scăpat neatins în urma şedinţei de ieri a liderilor coaliţiei de guvernare.
Dan Barna, copreşedintele USR PLUS, a precizat, imediat după întrunirea respectivă: "Coaliţia merge mai departe, asumată pe reformele propuse în programul de guvernare. Continuăm în această structură pentru că este foarte important ca Guvernul să-şi îndeplinească programul de guvernare. (...) În momentul de faţă nu există o analiză sau o perspectivă de revocare pe termen scurt. Există o susţinere a ministrului Vlad Voiculescu.
Vlad continuă la Ministerul Sănătăţii, nu a fost niciun moment discuţia ca Vlad Voiculescu să se retragă".
Referitor la ce s-a petrecut la Spitalul Foişor, liderul USR PLUS a spus că la intervenţia respectivă ar fi trebuit să existe un cordon de siguranţă între pacienţi şi cei strânşi acolo, că întreaga situaţie este în responsabilitatea celor care au organizat evacuarea unităţii medicale şi că decizia a fost una corectă şi necesară.
La rândul său, Ludovic Orban, preşedintele PNL a declarat că este nevoie de o analiză a activităţii ministrului Sănătăţii, deoarece lucrurile nu funcţionează cum trebuie.
"Am fost afectaţi de ceea ce s-a întâmplat la Spitalul Foişor. Înţelegem nevoia creşterii numărului de paturi la Terapie Intensivă, dar orice decizie de transformare a unui spital în spital Covid trebuie să urmeze nişte paşi, iar transformarea trebuie să se facă astfel încât să permită tratarea pacienţilor în cele mai bune condiţii. În privinţa domnului Voiculescu, le-am spus colegilor din USR PLUS că răspunderea politică exclusivă pentru menţinerea acestuia în funcţie aparţine partidului care îl susţine. Privim extrem de îngrijoraţi la modul în care este gestionat Ministerul Sănătăţii. (...) Exigenţa noastră cu privire la modul în care este condus Ministerul Sănătăţii este maximă. Este unul dintre ministerele în care au apărut foarte mult probleme şi e nevoie de o analiză amplă şi exigentă cu privire la modul în care a funcţionat acesta şi, dacă nu se ajunge la o îmbunătăţire a activităţii, se poate ajunge la schimbarea ministrului. (...) Fiecare formaţiune politică din coaliţie are dreptul de a face evaluarea propriilor miniştri şi să îi schimbe pe cei care nu şi-au făcut treaba. Premierul are dreptul, când are suficiente argumente, conform prevederilor constituţionale, să propună schimbarea unui ministru", a spus Ludovic Orban.
• Liberalii - virali înainte de şedinţa Biroului Executiv, fără reacţie după şedinţa coaliţiei de guvernare
Şedinţa coaliţiei de guvernare a fost precedată de declaraţii furtunoase din partea liberalilor. Prim-vicepreşedintele PNL, Rareş Bogdan, i-a criticat pe ministrul Vlad Voiculescu şi secretarii de stat Raed Arafat şi Andreea Moldovan, dar a precizat că, în acest moment, trebuie făcută o analiză şi apoi să fie stabiliţi vinovaţii în legătură cu modul în care a fost evacuat Spitalul Foişor.
Ministrul de Interne, Lucian Bode, a declarat că modul în care a fost organizată externarea pacienţilor de la Spitalul Foişor nu a fost deloc în regulă, susţinând că decizia de mutarea a pacienţilor a fost luată, în fiecare caz în parte, de medicul curant împreună cu pacientul şi cu familia acestuia.
"Mutarea pacienţilor nu a hotărât-o nici Ministerul Sănătăţii, nici Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă. Medicul curant spune dacă pacientul este transferat în altă unitate spitalicească sau este externat. Totodată, de comun acord, medic-pacient hotărăsc cum anume se face externarea", a declarat Lucian Bode.
Ministrul de interne a precizat că sunt mai multe lucruri de analizat, cum ar fi momentul în care s-a semnat ordinul de transformare a spitalului Foişor în unitate Covid şi când a venit acceptul managerului de evacuare a spitalului. El a precizat că toate cele 20 de paturi de la ATI din Spitalul Foişor sunt deja ocupate de pacienţi cu Covid-19 şi aproape sunt ocupate şi cele 90 de paturi cu oxigen.
Spiritele încinse ale liberalilor s-au mai domolit la şedinţa Biroului Executiv al PNL care a precedat întrunirea liderilor coaliţiei de guvernare.
"Vă propun să nu discutăm despre ce s-a întâmplat la spitalul Foişor. Evaluarea miniştrilor se face de către premier. Cazul Foişor arată că Voiculescu nu are experienţă. Noi am transformat mai multe spitale în spitale Covid, dar nu am păţit aşa ceva. Îi rog pe colegi să se abţină de la comentarii. Să fie mai rezervaţi. Răspunderea politică pentru menţinerea lui Voiculescu în funcţie aparţine în exclusivitate USR PLUS", le-ar fi transmis, conform unor surse politice liberale, Ludovic Orban, preşedintele PNL, colegilor săi de partid.
• În aşteptarea demisiei de onoare a lui Voiculescu, PSD mai depune o moţiune simplă
În comparaţie cu membrii PNL care au făcut mult zgomot înaintea şedinţei coaliţiei, pentru ca apoi să pună batista pe ţambal, parlamentarii PSD au decis să depună o nouă moţiune simplă împotriva ministrului Vlad Voiculescu, după evenimentele de vinerea trecută de la spitalul Foişor.
"Vlad Voiculescu e gol atât în suflet, cât şi în cap. Nu poţi să spui că pacienţii erau fericiţi. Mai mult am văzut mulţi lideri PNL care au cerut demisia lui Vlad Voiculescu. Aşteptăm să vedem dacă sunt ipocriţi când în Parlament votează sau nu moţiunea. Aştept să văd grupul minorităţilor dacă susţin un asemenea impostor. (...) Românii mor pe capete că nu au acces la servicii medicale. Împărţirea spitalelor în Covid şi non-Covid e o prostie. (...) Ştiţi că la Foişor se face transplant osos? Nu mai avem transplant pulmonar, umează şi Fundeni. Ăsta e scopul domnului Voiculescu", a spus Marcel Ciolacu, preşedintele PSD, în cadrul unei conferinţe de presă.
La rândul său, Gabriel Zetea, vicepreşedintele PSD, a afirmat că aşteaptă demisia de onoare a lui Vlad Voiculescu din funcţia de ministru al Sănătăţii.
"De data aceasta, prim-ministrul Cîţu are dreptate: e nevoie măcar de o demisie de onoare, având în vedere felul în care a fost percepută public implementarea acestei decizii de transformare a Spitalului Foişor în spital Covid (...). Felul în care s-a implementat această decizie arată o lipsă de empatie a unui demnitar, a unuia dintre cei mai importanţi demnitari ai României în această perioadă, ministrul Sănătăţii. Da, e nevoie de demisia de onoare", a spus Gabriel Zetea, la postul RFI.
Social-democraţii speră ca noua moţiune simplă împotriva ministrului Sănătăţii să fie votată şi de parlamentarii UDMR şi cei ai minorităţilor naţionale.
1. Voiculescu nu poate face demis
(mesaj trimis de Cristian în data de 13.04.2021, 03:27)
Voiculescu nu poate face demis. Nu e pus de popor în funcție ci de un grup de interese (vezi capitalismul părțile interesate).
Rolul lui este sa discrediteze spitalele de stat și să dea drumul la robinetul de bani publici către spitalele private. Până acum planul merge de minune, se moare pe capete in spitalele de stat, deci acestea trebuie închise, evacuate sau lăsate fără oxigen, sa crape.
Pasul următor - transformarea vaccinului in ITP care trebuie reînnoit odată la 6 luni pentru a putea ieși din case.
Nu e Planul lui Voiculescu, el doar urmează pașii...
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.04.2021, 13:21)
Voiculescu este de vina pentru toata incompetenta si indolenta din sistemul de sanatate (si in particular din spitale) in opinia ta de umil si stupid servitor al dictaturii rosii.
Ministrii vin si apoi pleaca dar incompetenta, nesimtirea si indolenta din sistemul bugetar raman. Este necesara o curatenie generalizata in tot sistemul bugetar. In absenta ei, putem schimba toti ministrii de 10 ori pe an, ca situatia va ramane aceeasi.
In sistemul bubetar, pentru responsabilizarea acestuia, este necesar ca cel care greseste sa paraseasca sistemul IMPREUNA cu seful lui care s-a dovedit incompetent fie pentru ca nu a fost in stare sa identifice lipsa de calitate si profesionalism a angajatului, fie pentru ca a identificat incompetenta angajatului dar nu a luat masuri.
In sistemul bugetar exista responsabilitati (mai mult teoretic, scriptic) si salarii + prime/bonusuri/sporuri uriase, dar lipsesc cu desavarsire penalitatile (reale, nu de forma cum ar fi mici reduceri de salariu pe perioade scurte, pentru greseli mari) si mai ales concedierile (desfacerea contractelor de munca). Toti ministrii care nu inteleg ca aceasta este principala problema din sistem, sunt condamnati la inlocuire (iar odata cu ei suntem si noi condamnati la un trai anevoios si riscant).
1.2. Pai nu avem nevoie de ministri (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de Cristian în data de 13.04.2021, 13:49)
Pai nu avem nevoie de ministri daca coruptia, indolenta si nesimtirea raman constante in domenii vitale. Nu inteleg de ce am plati un ministru cu 150-200 de miioane in mana doar ca sa-si ceara scuze si sa isi exprime regretele pe Facebook. Nu e nevoie de astfel de oameni, care sa exprime regrete si pareri personale despre cum AR TREBUI sa fie lucrurile dar nu sunt.
Deci.. eu spuneam ca Voiculescu este omul masoneriei mondiale care a capusat planeta, nu ca e vinovat pentru toti mortii din sistemul de sanatate.
Repet, daca lucrurile nu se schimba in nicio directie buna, pentru ce drku mai avem nevoie ca tara de oameni platiti cu sute de milioane de lei pe luna ???
Tie iti da cineva sumele astea ca sa exprimi pareri de rau si neputiinte pe Facebook? Nici mie!
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.04.2021, 20:22)
PNL -ul sa inteles mai bine cu PSD -ul decit cu prosti de la usr plus,
trebuie refacuta alianta PNL-PSD pana cand nu ne strica prostu afacerile
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.04.2021, 09:30)
multi , asa cred , ca au luat banu inainte , si nu pot renunta acum , la aceasta creatura bizara de la MS . una din reformele acestei marionete , este trimiterea in strainatate , la AKH in special , a bolnavilor si cu bani si fara bani ( dar, decontati de statul roman ) , bani pe care ii fac bara , bara cu gasca de hoti ajunsa la putere . toti sint imbarligati , de asta nu se face nimic , toti care ar trebui sa starpesca asa ceva , sint spectatori .
2.1. Nu e vorba de bani (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de Cristian în data de 13.04.2021, 13:52)
Nu e vorba de bani, e vorba de acaparat.. banii vin ulterior. 90% din planeta e alcatuita din oameni stupizi care nu vad nimic in afara de bani in fata ochilor. Crezi ca Bill Gates sau Soros nu au bani.. Au atatia bani de fac un pipi pe ei de bani.. Miza e alta.. acapararea a tot ce vezi cu ochii.. Daca reusesti sa faci asta, tu si neamul tau, nu mai munciti in urmatorii 5000 de ani, doar incasati taxe de la fraieri... Asta e miza.
Banii sunt in prezent o miza principala numai pentru saraci.
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.04.2021, 17:05)
mai omule ai o ideie fixa cu acaparatu a nu stiu ce , o fi si asta , dar pina acolo , trebuie marcat banu . tu crezi ca aceste grupuri de interese adunate sub forma dreptei actuale , ii intereseaza filozofia ta cu acaparatu , pina acolo e departe si mai aproape e banu .aici nu vorbim de gates sau soros , vorbim de fripturisti de-ai nostri , lihniti de foame si bani .
3. Marionete sunt cei care, la comanda, fluiera si in
(mesaj trimis de Vlad în data de 13.04.2021, 10:45)
Sunt de acord ca "marile partide istorice", unele infaptuite inca din 1921, au pus tunurile pe V. Voiculescu care le strica apele (manageri sau managerite deochiate, licitatii deochiate cu echipamente medicale, ehe...), dar sa ii ceri demisia de cate ori un manager pus de PSD pune bete in roate, cum a fost la Foisor, de un an de zile, refuzand sa faca transferul, iar in ultima zi opunandu-se scoaterii bolnavilor pentru a face loc unor nenoriciti aflati intre viata si moarte, si nu prin curte, cu salvari ci PRIN FATA, SA VADA TELEVIZIUNILE SI AUR , mi se pare un pic anormal, sa nu spun golanime.
Sunt de acord ca V Voiculescu nu le are cu comunicarea, mai ales ca in fiecare zi mai moare cineva si Gabi Firea, eva peron a romaniei, urla ca din gura de sarpte ca rezistii fac GENOCID ("vai, doamna, nu e pic prea tare termenul? ma scuzati ca intervin, cu pantalonii in vine", intervine timid la Antena 3 tovarasul Razvan Dumitrescu).
Am spus si repet, PNL trebuie sa se ia in brate cu PSD, pentru asta le e menirea, sa fure impreuna, sa numeasca fufe si clienti politici in functii de stat, tot impreuna, si sa isi distruga adversarul politic USR+, tot impreuna. Masa votantilor Struto-Camilasi e mare...si plina de "oameni buni", fara liceu, dar cu inima larga cat o shoshoaca.
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.04.2021, 10:57)
Ma Vlad ..stii tu ce e aia MUIE...sa dea al de sus sa o rumegi zilnic intre dintii tai nespalati.
Daca vrei sa fii impacat si spiritual citeste-l pe filozoful muist LIICEANU, ca-i din gasca voastra de criminali. Ma Vlad...ai priceput???
3.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.04.2021, 11:02)
Clar ca esti userist/tefelist coclit.
3.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.04.2021, 13:25)
"Distinsul" si "prea-educatul" electorat PSD a iesit la atac!
Provocati mila si sila!
3.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.04.2021, 13:48)
Voi provocati morti. Multi si nevinovati. E caterinca sa comentezi despre educatie cand in articol este vorba de voiculescu/adeverinta dar stim din istorie ca voi bolsevicii aveti mult tupeu.
3.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.04.2021, 13:55)
Zic si eu.Un astfel de comment NU ESTE INTERZIS IN BURSA? Dk nu,inseamna ca si publicatia asta s-a dus dracului.Sau va apartine cumva? Redactia,despre voi vorbesc!!!
3.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.04.2021, 14:17)
Liiceanu a explicat cum este cu 'injuratura care ne uneste' Au mai fost si alti telectuali fini care au explicat cum e cu strigatura asta tefelista. Cand erati in strada su urlati cu aceasta expresie, era cool. Acum vreti sa fie interzisa. Vorba lu' joianus - este opinie politica. Marxistii, cu voi vorbesc, carati-va in SUA sa le sugeti ciorapii celor de la BLM.
3.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.04.2021, 14:39)
Lasa psd ist aveti grija de prostul vostru ,nici sa vorbeasca nu stie
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.04.2021, 12:29)
Ori Voiculescu,ori altul,tot un drac.Niste marionete.
5. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.04.2021, 13:16)
sincer mi-e scarba de tine!
rau de tot!
6. Nu imi place Voiculescu, dar...
(mesaj trimis de anonim în data de 13.04.2021, 13:58)
La foisorul de foc nu Voiculescu nici Arafat trebuiau sa evacueze pacientii. Spitalul are un director care nu apare public deloc, are doctori si are personal administrativ care trebuiau sa se ocupe de evacuare. Voiculescu este exemplul tipic de incompetent pus politic la conducerea a ceva care in prostia lui se inconjoara de alti aplaudaci habarnisti. Voiculescu trebuie tinut pana cand si ultimul idiot votant de incompetenti se convinge ca incompetenta ucide si ca profesia nu se invata nici pe facebook, nici la universitatile si academiile sistemului. Acum la guvernare avem doua partide perfect competente in propaganda si creeare de diverse emotii dar total nepregatite pentru guvernare. Ne indatoram pentru a finanta masuri haotice fara nici un orizont dar cat avem idioti care voteaza oamenii dupa chipul si asemanarea lor trebuie sa il tinem pe Voiculescu. Pe langa el si dobitocul ala de Tataru care a sabotat testarea in masa si a blocat tara cand aveam cateva cazuri, pare rezonabil.
6.1. Gresesti (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de Cristian în data de 13.04.2021, 14:36)
Gresesti. Ala care a luat decizia, adica Arafat, trebuia sa vina si sa evacueze cu mana lui spitalul.. sa faca rost de ambulante pentru toti pacienii, sa le faca rost de paturi in alte spitale si chiar sa ofere compensatii financiare familiilor afecate pentru deranj.. Sa scrii un ordin in Word si sa-i pui pe altii sa execute poate face oricine. Romania nu duce lipsa de manageri ci de oameni la sapa.. aia care sa puna umarul... se stie..
Important este ca romanii au inteles ca platesc degeaba cateva milioane bune pe luna la sistemul de sanatate, daca ajung in spitale sunt ca si morti mai ales acum cand sunt neo-fascistii la conducerea tarii.
6.2. De ce? (răspuns la opinia nr. 6.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.04.2021, 15:39)
Asa vrei tu? Arafat la munca de jos si Stoica in fotoliu? Sunteti rupti de normalitate ! Pentru prima data sa raspunda cei care ar trebui sa raspunda legal nu cine ar vrea tutzerii de pe margine ! Oamenii nu mai inteleg struturi simple de comanda. Desi cand e vorba de subordonati Stoica stie sa-i puna la treaba.
7. Poate continua !!!
(mesaj trimis de anonim în data de 13.04.2021, 16:57)
Nu - i diferență : EL vs OMUL DE ZĂPADĂ . Neclintit .
8. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.04.2021, 18:50)
Nu mai votati fratilor USR Plus. Asta nu este partid politic este un curent neomarxist pro Gay si lesbiene. Nu au nimic in comun cu Romania sau poporul roman crestin ortodox. Despre Voiculescu nu este nimic de vorbit pentru ca el nici nu stie pe ce lume se afla si nu intelege nici el ce cauta la Ministerul Sanatatii. Ne asteapta vremuri grele cu neomarxistii astia daca nu scapam repede de ei..
8.1. Daca majoritatea voteaza neomarxism, (răspuns la opinia nr. 8)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.04.2021, 20:39)
Neo-marxism sa fie !
Odraslele astea de securisti nu au nimic comun cu marxismul. Sunt simpli oportunisti fara program, fara alte idei decat subjugarea totala a puterii, a justitiei si prin justitie a economiei. Astia sunt mai mult neo-fanarioti dispusi s avanda tot ce le pica in mana. Asta este valabil si pentru cei care isi spun liberali.
8.2. Voiculescu e un vierme (răspuns la opinia nr. 8)
(mesaj trimis de Cristian în data de 13.04.2021, 21:11)
Voiculescu e un vierme nenorocit, întrunește tot ce e mai sinistru, tot ce e mai securist in acest neofascism global.