"Volkswagen" AG (VW), cel mai mare producător auto din Europa, a decis să cumpere 19,9% din constructorul auto japonez "Suzuki Motor" Corp., plătind în schimb 222,5 miliarde de yeni (2,5 miliarde de dolari). Prin intermediul companiei nipone, VW îşi va consolida prezenţa pe piaţa din India. "Suzuki" controlează "Maruti Suzuki India" Ltd., producătorul a 50% din maşinile vândute în India.
"Suzuki", al patrulea producător nipon de autoturisme, va cheltui jumătate din suma pe care o va primi de la "Volkswagen" pe acţiuni VW, conform anunţului companiei germane, al cărei sediu se află în Wolfsburg. Tranzacţia trebuie să primească aprobarea autorităţilor de reglementare şi este posibil să se finalizeze până în luna ianuarie 2010.
Cele două companii se vor concentra pe realizarea de sinergii în dezvoltarea şi producţia, pe pieţele emergente, de autoturisme mici, eficiente din punct de vedere al consumului de combustibili.
"Volkswagen" şi "Suzuki" au negociat un parteneriat încă din luna iunie, potrivit unor surse apropiate discuţiilor, citate de presa străină.
Scăderea vânzărilor auto la nivel mondial îi determină pe producătorii de profil să formeze alianţe şi să-şi orienteze investiţiile către pieţele emergente. Compania franceză "PSA Peugeot Citroen", al doilea producător european de autoturis-me, şi societatea niponă "Mitsubishi Motors" Corp. au anunţat, recent, că poartă negocieri pentru un parteneriat strategic.
De menţionat că "Suzuki" a tăiat legăturile cu "General Motors" Co. din SUA, care a deţinut 20% din compania niponă până în 2006. În plus, la data de 5 decembrie, "Suzuki" a anunţat că va vinde 50% dintr-o societate mixtă din Canada către GM, acesta din urmă devenind acţionar unic al companiei. GM a investit pentru prima oară în "Suzuki" în 1981, iar "Suzuki" a finalizat răscumpărarea propriilor acţiuni de la GM anul trecut.
"Suzuki" anticipează că va realiza vânzări mondiale de 2,3 milioane de unităţi în anul fiscal care se încheie în 31 martie 2010. În octombrie, "Volkswagen" anunţa că ar putea livra 6,2 milioane de unităţi în 2009. Cifra combinată a vânzărilor celor două companii depăşeşte vânzările estimate de liderul mondial "Toyota" pentru anul fiscal curent: 7 milioane de autoturimse.