Divizia de camioane grele din cadrul companiei auto germane "Volkswagen" AG analizează diverse opţiuni de creştere, care ar putea include achiziţii şi lansarea unei oferte publice iniţiale, societatea urmărind să culeagă beneficiile unei independenţe sporite în urma reorganizării companiei-mamă.
"Păstrăm deschise toate opţiunile pentru extindere: o posibilă preluare, precum şi listarea la bursă", a afirmat, ieri, un purtător de cuvânt al diviziei de camioane, refuzând să precizeze dacă este posibilă o separare parţială sau totală de grupul "Volkswagen".
Anul trecut, compania germană l-a angajat pe fostul şef al diviziei de camioane a "Daimler" AG, Andreas Renschler, ca să restructureze operaţiunile legate de vehiculele comerciale - mărcile MAN, Scania şi Volkswagen.
Luna aceasta, Andreas Renschler a dat asigurări că "Volkswagen" nu este presat să-şi vândă divizia de camioane ca să obţină lichidităţi în urma scandalului emisiilor, care implică costuri de miliarde de euro pentru grupul german.
"Volkswagen" derulează operaţiuni cu camioane prin societatea germană MAN şi cea suedeză "Scania", dar are şi propriul brand de vehicule comerciale uşoare.