"Volkswagen" AG, cel mai mare producător auto din Europa, va lansa 20 de modele noi în următorii trei ani, dorind astfel să-şi majoreze livrările cu 29% până în 2011, la recordul de 8 milioane de vehicule.
Martin Winterkorn, directorul executiv al companiei germane, a declarat: "Grupul îşi va extinde în mod semnificativ portofoliul şi va ocupa segmente precum cel al autoturismelor SUV, al camionetelor şi pickup-urilor. Vremea
Diversificarea portofoliului companiei va fi însoţită de majorarea cu 10% a productivităţii anuale a acesteia. Societatea germană urmăreşte să crească şi rentabilitatea investiţiilor diviziei producătoare de maşini la peste 10% pe termen mediu, de la 9,5%, cât a fost acest indicator în 2007.
Winterkorn aşteaptă profituri şi vânzări record în 2008, ca urmare a reducerii costurilor cu personalul şi a cererii mari pentru noile modele Golf (cel mai bine vândut) şi Audi A4 sedan. Menţionăm că forţa de muncă de pe segmentul mărcii Volkswagen a fost redusă cu 20% în Germania.
Profitul "Volkswagen" a crescut cu 50% anul trecut
"Volkswagen" raportează, pentru anul 2007, o creştere cu 50% a profitului net, la 4,12 miliarde de euro (6,37 miliarde de dolari). Tot anul trecut, câştigurile înainte de taxare au sporit cu 40%, la 6,15 miliarde de euro. În 2007, volumul vânzărilor companiei a crescut cu 7,9%, la recordul de 6,19 milioane de maşini şi SUV-uri. Valoarea vânzărilor a sporit cu 3,8%, la 108,9 miliarde de euro.
Însă, în ultimul trimestru din 2007, profitul net al companiei germane a scăzut cu 21%, la 1,22 miliarde de euro, în timp ce vânzările au sporit cu 0,3%, la 27,9 miliarde de euro. Profitul înregistrat de "Volkswagen" în ultimele trei luni ale lui 2006 a fost mai mare decât cel din 2007 datorită unui câştig special de peste 900 de milioane de euro din taxe.