Volkswagen AG intenţionează să investească aproximativ două miliarde de dolari într-o companie care va dezvolta vehicule autonome cu Argo, subsidiara Ford, au declarat surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul pentru Wall Street Journal (WSJ).
După luni de negocieri, cei doi producători auto au acceptat să facă din Argo nucleul unei societăţi mixte care să fie deţinută de ei în proporţie egală, susţin sursele.
Companiile Volkswagen şi Ford sunt presate să lanseze mai multe vehicule electrice în Europa, unde normele de poluare sunt înăsprite după scandalul Dieselgate, în care a fost implicat VW.
Volkswagen şi Ford sunt deja parte a unui joint-venture, denumit IONITY, din care mai fac parte rivalii BMW şi Daimler, pentru a dezvolta o reţea de staţii de încărcare ultra-rapide în Europa. De asemenea, Ford a creat, anul trecut, o divizie separată, cu o valoare de patru miliarde de dolari, care să regrupeze operaţiunile sale din domeniul vehiculelor autonome şi, totodată, a demarat căutarea de investitori externi pentru această divizie.
Parteneriatul va începe cu vânzarea de vehicule comerciale şi camionete, în 2022, dar nu va implica o fuziune sau un schimb de acţiuni, au dat asigurări cei doi producători auto.
Volkswagen ar urma să participe cu aproape 600 milioane de dolari la capitalul social al companiei care va dezvolta vehicule autonome cu Argo, apoi va furniza capital circulant de 1,1 miliarde de dolari, pentru cercetare şi dezvoltare.
Ford are ca obiectiv să cheltuiască 11 miliarde de dolari pentru a dezvolta vehicule electrice în perioada 2015- 2022. De asemenea, va cheltui 800 milioane de dolari pentru tehnologia necesară maşinilor fără şofer.
Şi Volkswagen are ca obiectiv investiţii de 150 miliarde dolari, în următorii cinci ani, pentru a dezvolta vehicule electrice şi maşini fără şofer.
Ford Motor are aproximativ 200.000 de angajaţi şi 67 de fabrici în întreaga lume. Al doilea mare producător auto din SUA, Ford, este prezent şi pe piaţa din România.