A lansat o provocare care ne poate duce direct la o conflagraţie mondială. Şi nicidecum la un armistiţiu sau la un tratat de pace între Federaţia Rusă şi Ucraina garantat de marile puteri. Liderul de la Kiev încearcă să mişte lumea în sensul dorit de el. Înspre o catastrofă.
Această situaţie neobişnuită, această provocare fără precedent, a fost lansată deliberat de Volodimir Zelenski în "The New York Times". El solicită nici mai mult nici mai puţin ca Statele Unite să renunţe în mod oficial la obiecţia ca rachetele furnizate Kievului să poată fi utilizate pentru atacarea unor obiective strategice de pe teritoriul Federaţiei Ruse. Să analizăm această pretenţie formulată în termeni categorici, să vedem în ce circumstanţe este ea formulată şi care pot fi consecinţele.
Într-un fel sau altul, războiul din Ucraina în forma în care s-a desfăşurat în prezent se apropie vertiginos de un deznodământ. Care poate fi recunoaşterea înfrângerii Ucrainei în război şi o soluţie de încheiere a sa, în baza principiului "pace pentru teritorii". Adică fix ceea ce a formulat în urmă cu un an Xi Jinping în planul său de pace în 12 puncte. Iar anterior Henry Kissinger. Până la urmă, aceasta ar putea fi o soluţie soft de încheiere a unui conflict sângeros, care a costat imens Ucraina, Occidentul, dar şi Federaţia Rusă. O formulă care până în prezent a fost respinsă cu fermitate de liderul de la Kiev şi, la unison cu acesta, de către reprezentanţii statelor NATO. Numai că totul are un sfârşit. Şi sfârşitul e aproape. Schema de mai sus reprezintă jumătatea plină a paharului. O încheiere a conflictului care, de voie de nevoie, devine până la urmă convenabilă pentru toate părţile. Mai puţin pentru Volodimir Zelenski. Acesta intenţionează să împingă lumea către un altfel de final al conflictului dintre Ucraina şi Federaţia Rusă. Către o extindere. Către un conflict deschis, militar şi nu numai politic, între Federaţia Rusă şi statele NATO. Pentru că satisfacerea pretenţiei formulate cu atâta fermitate şi insistenţă de către Volodimir Zelenski de a putea utiliza armamentul occidental pentru a lovi adânc şi dureros în interiorul Rusiei poate fi şi va fi cu siguranţă interpretat de Kremlin drept un război NATO contra Federaţiei Ruse.
Partea senzaţională şi în acelaşi timp scandaloasă a proiectului lansat de Volodimir Zelenski este că el este împărtăşit în mod tacit şi netransparent de unii lideri de la Pentagon şi de la Casa Albă. Liderul de la Kiev a fost cumva împins să facă declaraţiile pe care le-a făcut în "The New York Times". Dar este el îndreptăţit să solicite aşa ceva?
Poate că prea puţină lume ştie că mandatul lui Volodimir Zelenski la preşedinţia Ucrainei a intrat în prelungiri. După ce a expirat. În mod normal, ar fi trebuit să aibă loc alegeri prezidenţiale. În ciuda unor angajamente anterioare, acest proces nu a fost declanşat. Volodimir Zelenski a invocat starea de război, care îi permite, fără a mai fi fost ales, să rămână în continuare la putere, exercitându-şi prerogativele. Dar mai sunt acestea prerogative, în condiţiile date, suficient de solide pentru a genera o escaladare a conflictului, care cel puţin teoretic ar putea conduce la dinamitarea şi disoluţia statului ucrainean? Sunt aceste prerogative atât de concludente încât să-i confere lui Zelenski autoritate asupra unor decizii cardinale ale Washingtonului şi celorlalte state NATO? Îi las pe specialiştii în drept internaţional să combată şi să răspundă la aceste întrebări. Eu unul mă mulţumesc să semnalez această provocare.
Şi să mai semnalez trei lucruri care mi se par şi ciudate, şi demne de dezbătut. Ucraina a avut perfectă dreptate atunci când a solicitat mijloacele necesare pentru a-şi apăra spaţiul aerian. Nici până astăzi aceste mijloace nu au fost asigurate de către statele NATO şi, în consecinţă, statul victimă al unei agresiuni, Ucraina, este în bună parte lipsit de posibilitatea de a se apăra. Într-un război modern, dacă nu-ţi aperi cerul, nu ai nicio posibilitate să-ţi aperi pământul. Aceasta a fost o culpă indiscutabilă a Occidentului, din cauza căreia războiul a fost prelungit până în prezent cu rezultate pozitive înregistrate de agresor. În al doilea rând, atâta timp cât Ucraina este lovită pe teritoriul ei, ea are tot dreptul ca la rândul ei să lovească orice fel de obiectiv strategic al Federaţiei Ruse. Dar cu o singură condiţie. Să utilizeze exclusiv armamentul pe care l-a fabricat sau l-a achiziţionat şi îl are în dotare. Este inadmisibil ca Zelenski să ceară rachete cu rază medie şi lungă de acţiune pe gratis sau cu împrumut şi pe care să le utilizeze împotriva teritoriului rus. La acest capitol, linia care desparte un război între două state de un război generalizat, eventual mondial, este extrem de subţire.
O altă ciudăţenie este că, de câteva zile, tot la ordinul lui Volodimir Zelenski, în baza unei legi pe care a promulgat-o, Ucraina a adoptat schema Wagner. Rând pe rând, îi scoate din închisori pe circa 3.000 de infractori condamnaţi, pentru a-i trimite în război în schimbul eliberării acestora, dacă scapă cu viaţă. Deci schema Wagner, atât de hulită de întreaga lume occidentală, este preluată de Kiev şi aproape nimeni nu mai suflă niciun cuvânt. Ceea ce demonstrează că există o doză mare de cinism în retorica statelor NATO.
În paralel - şi asta e cea de-a treia ciudăţenie a acestui război - este situaţia generată de milioanele de refugiaţi ucraineni care, în funcţie de starea lor materială, trăiesc fie în statele est-europene, fie în Occidentul mai prosper, fie chiar în paradisurile fiscale de pe alte continente. O bună parte dintre aceştia sunt oameni în putere, capabili să pună mâna pe armă şi să-şi apere ţara. Nu am auzit nicio solicitare făcută cu pumnul pe masă de către Volodimir Zelenski pentru ca aceşti practic dezertori să fie făcuţi pachet şi trimişi acasă. Şi nici în retorica statelor NATO nu apare nimic în acest sens. Nu e săptămână de la Dumnezeu în care, pe cheltuiala noastră, să nu fie salvaţi din munţi, unde au trecut ilegal frontiera, tineri ucraineni. Nu am auzit nicio declaraţie în acest sens a dregătorilor de la Bucureşti. Nu am auzit de niciun caz în care respectivii ucraineni să fie trimişi acasă pentru a lupta în război. Închei această analiză punându-mi şi punând întrebarea în ce se va transforma acest război. Se va ajunge sau nu la o soluţie de pace? Iar dacă nu, până la ce nivel va fi escaladat?
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.05.2024, 10:16)
Rusia a invadat Ucraina o tara cu frontiere recunoscute de absolut toata lumea inclusiv de Rusia. Restul este manipulare si cacealma atomica. Bombe nucleare au si Franta si SUA si Anglia.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.05.2024, 15:27)
Or avea, dar Rusia are cat toate acele tari la un loc. Ucraina a macelarit cu permisiune de la NATO, minoritatea rusa din est. Restul este manipulare NATO pentru a ascunde o agenda imperialista, o lovitura de stat in Ucraina si minciuna generalizata.
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.05.2024, 16:18)
Sud-estul Ucrainei e mătrășit de Sovietul tău, minoritarii, înrolați de Rusia și sinuciși pe front, femeile și copiii, în Siberia, acasă.
Rusia nu are o singură bombă funcțională, totul e sovietic, pe hârtie. :
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.05.2024, 19:49)
" Ucraina a macelarit cu permisiune de la NATO, minoritatea rusa din est." wow! duamna zaharova ati ajuns si aici?!
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.05.2024, 23:44)
De la 100 in sus nici nu mai conteaza ca aveai 101 si adversarii 5000. Tot ce putea fi distrus a fost distrus de 100. Sau de cateva zeci sau de 150.
1.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.05.2024, 23:47)
E imposibil sa faci diferenta intre cine e rus si ucrainean in Donbass si Luhansk. Nu ai cum sa macelaresti doar pe unii. Acolo nu e Bosnia, sunt orase industriale inghesuite unele in altele, unde lumea e la gramada si e plin de etnici ucraineni care nu vorbesc ucraineana cat si de etnici risi care, la fel, nu vorbesc ucraineana. Deci cum ii separi?
1.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.05.2024, 08:35)
sunt toti ucrainieni. cu cetatenie ucrainiana. cine vrea sa fie rus cu cetatenie rusa, trce granita si bye.
cum au facut nemtii de la noi, au plecat in Germania cine a plecat, si a vrut sa fie neamt. ungurii le fel .cine n-a plecat e roman.
1.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.05.2024, 08:40)
si dc nu-si baga putler coada de diavol nu era nici un razboi in dombas. de unde au avut arme cei din dombas sa lupte cu ucrainienii, ca doar nu de pe net? inclusiv rachete, de au doborat avionul ala malaezian? de la rusi de unde. si cum in rusia e dictatura si nimic nu se face fara putin, de la putin a fost ordinul, deci si zazania si armele de la putin.
inainte de 2014 au trait ca fratii ucrainienii cu rusii.
totul e planuit demult. si oamenii mici sunt doar pioni folositi de putler si cine stie poate kgb sau habar n-am.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.05.2024, 10:26)
nu vrea putin teritorii pt pace. o sa vedeti ca exact asta o sa-i propuna si cei de la conferinta de pace din elvetia. teritorii pt pace.
dar putin ce spune din nou si din nou::
teritorii ? a zis el, nu.
demilitarizere-zero armata, ca ruzzia sa ocupe ucraina fara un foc de arma(cum au crezut ca va fi de la inceput)
si denazificare, oricine e antirus, e nazist, eu as fi de exemplu pe lista, numai dupa ce sriu pe net. au si facut planuri pt 11 lagare de "denazificare", posibil dupa modelul auschwitz, sau siberia
si un guvern pro rus
un fel de cecenia 2 dc tot am citit azi de ceceni
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.05.2024, 23:56)
Pai si cum crezi ca o sa renunte vreodata Rusia la ce a anexat? De fapt asta a fost semnul ca se multumeste doar cu atat, cand au vazut ca e prea groasa treaba ca sa obtina puterea in Ucraina, au zis sa ramana cu ceva de aia au anexat acele regiuni. In Donbass, Lugansk si Crimeea era clar ca majoritatea populatiei e pro rusa, in rest au anexat "podul terestru" care avea cam 1-1,5 milioane de locuitori, dintre care multi probabil plecasera in 2022 si dintre care multi erau oricum pro rusi (poate nu majoritatea, dar semnificativ). La alte regiuni nu se mai baga , sustinerea e prea mica, iar populatia e prea mare.
E foarte bine sa fie ajutata Ucraina, dar sa pastreze ce are in momentul asta, nu sa se tot consume ca sa recupereze ce a anexat Rusia. De ce sa strici viata oamenilor din intreaga tara pentru incercari in van si sangeroase de a recupera zone pro-ruse? Care , in cazul in care ar reusi recucerirea, ar fi in continuare pro ruse.
3. Pt pace???
(mesaj trimis de DonS în data de 23.05.2024, 11:00)
România a cedat ,înaintea celui de-al doilea război mondial, Basarabia, Bucovina de nord și Ardealul de Nord , fără să tragă un glonț. Pt. pace.Cu rezultatele știute. Mulți ar vrea, de la Moscova și prietenii lor de peste hotare, ca și Ucraina să facă la fel, acum."Bravo' s națiune, halal să-ți fie!"
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.05.2024, 11:34)
Tocmai de-aia pt ca le-a mers pana acum au atacat Ucraina. cu 8 ani inainte au luat crimea fara un foc de arma.
3.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.05.2024, 15:33)
un lucru minor: Stalin a fost aliatul lui Hitler in 1939, si impreuna au atacat Polonia. impreuna au decis prin Ribentrop-Molotov anexarea de catre rusia a Basarabiei si Bucovinei de la Romania.
un lucru minor, Romania a intrat in razboi alturi de nemti in speranta ca-s va recupera Basarabia si Bucovina de la rusi.
deci ciuma rosie nu a salvat shit, daca nu era atacata de ciuma neagra, imparteau Europa intre ei.
3.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.05.2024, 16:25)
un secol de prosteală sovietică, iar unii vor mai multe. :
3.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.05.2024, 16:38)
Daca Japonia ar fi atacat Rusia in loc sa atace SUA,ar fi vorbit acum rusii limba germana ca Putin al lor.Dar nu,Japonia a atacat SUA ,s-or fi gandit ca ce sa faca ei cu Siberia dar uite ca rusii i-au atacat pe ultima suta de metri si le-au luat insulele Kurile!Nu rezistau rusii pe doua fronturi si au uitat de ajutorul pe care l-au primit de la americani!Memorie scurta,ce sa-i faci?!
3.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.2)
(mesaj trimis de Bebetoo în data de 23.05.2024, 17:33)
Tot un lucru minor? Romania a trecut Prutul pentru a recupera ce era al ei dar nu a făcut nimic când Ungaria a luat o parte din Transilvania. Se cam trece ușor peste asta..
3.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.05.2024, 00:01)
Cine stie ce ne faceau nemtii daca nu ne aliam cu ei. A fost buna si intoarcerea armelor din 1944, cine stie ce ne faceau sovieticii daca incercam sa le rezistam. Important este ca au fost salvati multi romani de ambele decizii . Nu era razboiul nostru, datoria conducatorilor Romaniei era sa protejeze populatia, nu sa o implice pana la capat in cauzele unora sau altora.
3.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.05.2024, 07:44)
Corect,eram prea mici pentru un razboi atat de mare si inaintasii nostri s-au descurcat excelent in conditiile date!
4. fără titlu
(mesaj trimis de Ionut în data de 23.05.2024, 12:14)
Zele nu e prost,e doar psihopat.prosti (dar si psihopati) sunt aia care-l tin in brate si l-au impins in razboi.
4.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.05.2024, 13:14)
Trebuia sa dea teritoriile asa moca? Nu el a inceput razboiul!
4.2. Prostie infinita (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de hateR Rational în data de 23.05.2024, 13:16)
Știu că ești rus dar chiar și pentru unul ca tine tot e prea mult. Putin a atacat țara aiurea dar Zelensky e pshiopat că nu s-a predat instant. Voi vă citiți comentariile înainte?
4.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.2)
(mesaj trimis de Ionut în data de 23.05.2024, 14:35)
Stiu ca esti troll,ca mirosi.nu putin vrea ca eu sa merg pe front,ci psihopatul de la kiev,cu stapanii lui cu tot.sa-si vada actorasul de razboiul lui si sa ne lase in pace.sau sa faca pace,cu sau fara cedare de teritorii.atunci o sa-l laud si eu.
PS: cei care viseaza noaptea ca omoara rusi,pot merge pe front,sa-si implineasca visul.e foarte simplu.
4.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.05.2024, 14:53)
Actorasul asta mic dar urias, e ceea ce sta de 2 ani si 2 luni intre romanii din basarabia, bucovina, si orcii invadatori. Fugea actorasul, acum ce se intampla in dombas cu distrugeri si furturi de buzi si masini de spalat gaini si orice, violuri, torturi si executii civili se intampla peste tot in Ucraina, inclusiv basarabia, bucovina. Rep Moldova imediat dupa.
si asta se intampla inclusiv cu putleristii, iubitori de orci.exemple sunt nenumarate cu mari putleriti ce au sfeclit-o de la rusi.
4.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.05.2024, 14:58)
Si Ucraina e singurul lucru care sta intre Putler si Europa. Pt ca , iti dai seama dc in Ucraina deja sunt buzi si masini de spalat, ce e mai incolo dupa Polonia?
4.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.05.2024, 08:29)
Nu are rost sa ne contram cu ANTIROMANII care posteaza pro ZELENSKI. Sustinatorii lui ZELE,sunt ANTIROMANI,care uita cum ROMANIA,a pierdut un sfert din TARA,tot cu ACORDUL TARILOR din VEST. Oare TERITORIILE ROMANESTI DETINUTE ILEGAL(pe care le-a LEGALIZAT CONSTANTINESCU,la cererea noilor STAPANI ai TARI),nu ii DERANJEAZA pe ANTIROMANII care cica sunt ROMANI. Dupa LOVITURA de STAT din DECEMBRIE si desfiintarea Tratatului de la VARSOVIA,TARILE BOGATE,la ordinul carora a fost UCIS CEAUSESCU,au facut si inca mai fac ce vor prin ROMANIA. Ei NUMESC PRESEDINTELE,ei numesc guvernele(vezi gogorita cu alianta PNL-USR,pentru STABILITATE),adica bai romani,vrem ca la voi sa fie liniste ca sa putem noi sa luam din TARA voastra ce vrem.De ce dupa LOVITURA de STAT,nu s-a permis ROMANIEI ca MOLDOVA si TERITORIILE STAPANITE ILEGAL de UCRAINA sa fi fost aduse la PATRIA MAMA. Pai PENTRU unii MUMA si pentru altii CIUMA,cum vine asta. Daca RUSII au o MARE VINA ca vor sa ocupe niste tritorii ocupate de populatia lor cu FORTA este o MARE NELEGIIUIRE, este convins cineva ca acele TERITORII vor mai fi date UCRAINEI,fara a DECLANSA un RAZBOI MONDIAL,inseamna ca nu au mai mult de doi NEURONI. ROMANIA,nu are nici o VINA ca acest RAZBOI a fost declansat pentru TERITORII de RUSI,insa,se doreste cu orice PRET,ca TARA sa fie ATRASA in RABOIUL care nu este al nostru,si daca vom fi ATACATI,cei care vor SUFERI,vor fi ROMANII. SA NE APARAM TARA chiar cu PRETUL VIETII,insa numai atunci ca TARA v-a fi in PERICOL. RESTUL,este DEMAGOGIE de doi lei a celor care ne conduc dupa cum ne DICTEAZA STRAINII.!
4.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.05.2024, 08:52)
antiroman a fost ceausescu si toti nostalgicii sunteti penibili
4.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.7)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.05.2024, 09:03)
Bai IMBUIBATULE. Tu te auzi ce vorbesti. Ia intreaba trei sferturi din populatia Romaniei daca este deacord cu ce spui tu,si dupa,uitate in FRIGIDER sa vezi ca nu mai ai nevoire sa cumperi carne cativa ani. Ai dracu,voi astia care v-ati imbogatit din munca ROMANILOR,nu va convine cand cineva spune DEVARU.!
5. de fapt
(mesaj trimis de ali în data de 23.05.2024, 14:03)
ce inseamna asta.rusia si iar rusia.apoi e bine
6. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.05.2024, 14:44)
somnul naste monstrii….
multi dorm in bulele lor financiare - de specule si avutie… in timp ca altii au planuri jntinse pe 50-100 de ani…
s c c r e t
7. Cistigatorul
(mesaj trimis de esop în data de 23.05.2024, 15:18)
Cum credeti ca ni-l va arata Istoria pe cel care acum este Volodomir Zelenski ? Daca Zelenski cistiga si alunga Rusia din teritoriile ocupate ba chiar reuseste sa refaca vechile granite ale Ucrainei va deveni cel numit in manualele de istoria „Neinvinsul” Putini isi vor mai aduce aminte de toate ajutoarele primite sau de cit de mult au ajutat Ucraina alte natiuni europene .Zelenski devine , pentru eternitate aparatorul lumii europene cel care invinge Rusia mai ceva ca Roosevelt sau Winston Churchill ce au pus umarul la darimarea Germaniei lui Hitler .Fauritorul natiunii noi ucrainiene devine eroul neamului ucrainean .Chiar daca pierde el va fi amintit in Istoria universala aidoma marilor Voievozi ce si-au sacrificat viata spre a tine unite vastele teritorii de dincolo de Nipru . In fata Istoriei Putin va fi invinsul cel care nu a reusit decit sa cucereasca cite sate si sa distruga insasi esenta natiunii ucrainiene partea de dincolo de Nipru .Germania e marea cistigatoare a momentului impreuna cu noi toti cei care ne aflam n UE. Recenta invitatie facuta tuturor natiunilor neutre aflate in UE spre a adera la NATO , integrarea Finlandei si Suediei in NATO European , parteneriatele strategice dintre UE Ucraina si Rep Moldova , inarmarea fara precedent a Europei ca un intreg , mutarea fortelor nucleare ale Frantei catre est ,pozitionarea unui nou scut antiracheta european , ajutorul oferit Ucrainei ,posibilitatea ce a devenit de necontesta care nu mai opreste Germania din demersul ei militar , federalizarea Europei , dezvoltarea oferita prin PNRR, sanctiunile devastatoare ce acum incep sa isi modifice traseul catre China , folosirea activelor Rusiei in razboiul din Ucraina ,ajutorul oferit de SUA, ne ofera o priveliste ce tine doar de refacerea imperiului European avind drept vectori de aparare Franta si Germania .
7.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.05.2024, 15:29)
zelensky a pierdut deja, nu ai primit memo-ul? mai citeste
7.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.05.2024, 15:42)
de asta ruzzia nu trebuie sa castige.
8. Ucraina va ajunge în vest
(mesaj trimis de Dan_Bruma în data de 23.05.2024, 15:31)
Zelenski e pe cale sa "cedeze" din ce în ce mai multe teritorii. Va fi împins in mod ineluctabil la vest de Nipru. Deci da, Ucraina va ajunge in vest, dar cu jumatate din teritorii.
8.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.05.2024, 16:21)
Dar e concluzia ta, practic, la est de Nipru nu mai crește niciun fir de iarbă câteva sute de ani.
9. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.05.2024, 16:01)
Zelenskyi stie ca daca nu externalizeaza si nu internationalizeaza conflictul cu Rusia (adica daca nu il upradeaza la nivel de WW3) Ucraina e direct mancata.
Personal, cu gandul la faptul ca 9 din 10 soldati rusi care i-au atacat pe moldoveni in razboiul transnistrean erau...ucrainieni si cu gandul la declaratiile defaimatoare ale Presedintiei Ucrainiene fata de Romania inainte de declansarea razboiului ruso-ucrainean - ma refer la faptul ca "Romania a "ocupat" Bucovina de sud smulgand-o de la patria-mama Ucraina", ... personal declar ca urez succes Ucrainei in jocurile ei cu Rusia si mai declar ca sustin ca Romania sa NU trimita nici un Patriot in Ucraina si in general sa nu se implice in acel razboi.
Ce se intampla Ucrainei se numeste intr-un singur fel: KARMA.
Ban.Cher.Vali
10. Mda
(mesaj trimis de Oarecare în data de 23.05.2024, 16:01)
A nu se uita aspectul principal. Au existat tratatele de la Minsk între cele două părți lăsate în coadă de pește, plus cel început la Istanbul la care Ucraina a renunțat din cauza lui Boris Johnson și a câinilor de război americani, plus interesele americane.
Rămâneau cu Donbasul dacă le acordau rușilor de acolo autonomie. Acum pentru prostime propaganda o sa zică că Ucraina va învinge dacă rușii se vor opri din ofensivă.
Rusnacii au luat ce au vrut să ia, poate se gândesc și la Odesa.
Atât.
Și tot pentru prostimea cu Slava in gură ar trebui amintită Legea din 2017 care interzicea dreptul minorităților din Ucraina de a învăța în limba lor.
Deci nu numai rușilor, ci și românilor din Bucovina. Și celorlalți, maghiari, polonezi și ceo rmai fi.
Și câte critici si-au luat ucrainenii de la guvernul României din perioada aia.
Acum numai că nu-i pupă în părțile moi.
Zele care a fost ales de ucraineni pentru programul său pacifist, împăciuitor, a devenit brusc ultranationalist și de o obrăznicie rară cu toți care i-au ajutat.
Acum se poate spune ca intr-una din poveștile lui Andersen:
Augustine, ce-ai făcut, ai pierdut tot ce-ai avut:)
Zele este un produs expirat. Să nu-l consumăm în continuare. Pericol de indigestie, ca să nu zic cufureala :)
10.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.05.2024, 16:22)
Culmea, și propagandă sovietică de la gurnalistul acoperit. :
10.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.05.2024, 17:34)
Acest conflict a dezumflat Sovietul. Bufoneriile din Georgia și Cecenia nu s-au mai repetat în Ucraina, stat tocător de comuniști patetici. :
10.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.05.2024, 09:35)
Corect!
11. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.05.2024, 16:20)
Ne poate enumera autorul statele aflate în război, în care se desfășoară alegeri libere?!? :
12. Aparent rusii au ebidente ca rachete cu ra, a lung
(mesaj trimis de Opinie în data de 23.05.2024, 16:25)
In presa internationala au fost comentarii cum ca rachete ATACMS americane au fost folosite recent la baza aeriana Engels, evident ca noi nu stim de la ce distanta etc. Poate cumva statutul contestat al Crimeii, in sensul ca e a Ucrainei sa stopeze escalada asta?! Din p d v al Rusiei care a facut referendum, Crimeea e teritoriu rus. Asa ca Rusia reclama atacul ca fiind incalcarea interdictiei americane, si toate manevrele cu armament nuclear ne apropie si mai mult de ra,zboi generalizat. chiar si numai un accident nuclear poate fi devastator pt toata omenirea.
12.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 12)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.05.2024, 16:40)
Extraordinar, și vrei să trăim sub amenințarea unor state bolnave? Sau mai bine vedem ce rămâne, punem cioburile cap la cap și vedem ce urmează?!? :
13. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.05.2024, 23:47)
Zelenski e doar un "executant" al ordinelor de "sus",
asa ca nu are cum sa mestereasca la capcane
14. De ce sau pentru cine ar lupta ucrainenii?
(mesaj trimis de Mircea în data de 24.05.2024, 08:30)
Milioanele de ucraineni plecati legal din tara (cel putin 8 milioane, aproape 1 milion de barbati de varsta militara), plus miile care trec acum granita ilegal arata cat de putin spre deloc isi doresc sa fie carne de tun pentru un stat putred, macinat de coruptie. Noua oligarhie ucraineana prospera, razboiul ii imbogateste in fiecare secunda, in timp ce muritorii de rand cad pe front sau tremura in adaposturi. In secolul 21 tara ta inseamna doar casa si familia, acolo unde ti-e bine, nu un stat hraparet si corupt. Cine a mai stat de vorba cu ucraineni refugiati in Romania a inteles deja. Faptul ca Rusia e la fel de corupta e amanunt, stiam asta, dar reclama cu Ucraina - stat democratic este ridicola.
14.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 14)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.05.2024, 08:54)
si totusi e tara lor. si Romania e corupta, dar alta, n-avem.
14.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 14.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.05.2024, 09:06)
Ai dreptate,insa CORUPTIA a fost adusa in ROMANIA,de catre STRAINI.Romanii,decat au puso in practica.!
14.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 14.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.05.2024, 10:10)
Asa corupta trebe aparata, si din pacate pentru trolii de serviciu, adversarul e rusia si nucidecum Ucraina. Asa ca ... dusmanul dusmanului meu e prietenul meu. Patriotul tre sa mearga acolo, la fel ca multe altele- ca si-asa stau degeaba la noi!