Producătorul auto american "General Motors" Co. (GM) face eforturi să ajungă la o înţelegere cu sindicatul german pentru închiderea, cât mai urgent, a fabricii "Opel" din Bochum, care va fi oricum scoasă din uz în 2016, spun surse apropiate situaţiei, citate de Wall Street Journal (WSJ). Potrivit acestora, GM încearcă să încheie rapid o înţelegere cu sindicatul IG Metall - cel mai mare din industria germană - în privinţa restructurării activităţilor din Europa.
GM vrea să anunţe acest plan înainte sau odată cu publicarea rezultatelor financiare pentru trimestrul al treilea, programată pentru data de 31 octombrie, mai afirmă sursele. Analiştii anticipează că divizia europeană a GM - "Opel" - va raporta o nouă pierdere semnificativă.
Sursele menţionate mai susţin că GM vrea să le prezinte acţionarilor un program final de disponibilizări agreat şi de sindicate, dorind să semnaleze că ia măsuri severe pentru reducerea pierderilor "Opel".
Pe lângă închiderea fabricii din Bochum, GM vrea să extindă programul de disponibilizări voluntare şi către angajaţii de la celelalte trei fabrici pe care le deţine în Germania.
Contactat de WSJ.com, purtătorul de cuvânt al "Opel", Johan Willems, a afirmat că grupul nu a luat încă o decizie, iar negocierile sunt în derulare.
GM a programat închiderea fabricii de la Bochum pentru anul 2016, după încetarea producţiei generaţiei Opel Zafira. Închiderea fabricii ar genera economii de 2 miliarde de dolari pentru GM, conform uneia dintre surse.
• 1.000 de posturi eliminate la sediul din Rüsselsheim?
"Opel" vrea să-şi reducă numărul angajaţilor din sectorul administrativ cu 30%, ceea ce ar afecta 1.000 de posturi de la sediul din Rüsselsheim, anunţă Frankfurter Allgemeine Zeitung, citând surse din companie. Acestea au menţionat că reducerea personalului va fi făcută în mod voluntar.
Disponibilizările sunt parte a planului "Drive Opel 2022", care este programat să se desfăşoare pe zece ani şi presupune, printre altele, reduceri de personal.