Zitec, lider pe piaţa de IT & digital marketing din ţara noastră, continuă promovarea digitalizării instituţiilor publice prin aplicaţia Regista şi lansează modulul de Plăţi Online, cu ajutorul căruia primăriile pot încasa taxe şi amenzi direct din portalul de e-Guvernare Regista, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit suresi citate, în prezent, majoritatea primăriilor din ţara noastră întâmpină dificultăţi în procesul de calculare, comunicare şi încasarea taxelor locale. În acest context, Regista vine în ajutorul primăriilor, oferindu-le posibilitatea de a gestiona taxele, a informa cetăţenii, de a calcula şi încasa taxe locale şi amenzi, online, direct prin portalul public e-Guvernare Regista. De asemenea cetăţenii şi companiile au acum acces la o modalitate rapidă şi simplă de a se informa şi efectua aceste plăţi.
Regista oferă posibilitatea plăţii tuturor taxelor locale (atât a celor prevăzute în Codul Fiscal, cât şi a celor specifice fiecărei administraţii locale) şi a amenzilor direct către primărie. În cazul altor aplicaţii disponibile pe piaţă, contribuabilii trebuie să cunoască dinainte valoarea taxei de achitat. Regista oferă în premieră posibilitatea calculului automat al valorii acestora pe baza criteriilor stabilite prin Codul Fiscal şi Hotărârile de Consiliu Local, precum suprafaţă, număr persoane, durată, etc. De exemplu, în cazul cererii de eliberare certificat de urbanism, aplicaţia calculează automat valoarea taxei în funcţie de suprafaţa clădirii. Astfel, cetăţenii sau companiile nu vor mai fi nevoiţi să se deplaseze la primărie pentru a afla cât au de plătit pentru fiecare taxă.
Potrivit Regista, modulul de Plăţi Online permite astfel o mai bună transparenţă faţă de contribuabili, deoarece aceştia vor putea consulta mult mai uşor actul normativ prin care s-a stabilit formula de calcul pentru taxa de interes pentru ei.
Sumele sunt procesate şi încasate de Banca Transilvania şi sunt virate automat în conturile primăriilor deschise la Trezorerie. Regista nu percepe niciun comision pentru plăţile efectuate prin acest modul.
"Regista.ro este deja prezentă în peste 750 de primării din toată ţara. Acest grad de adopţie ne onorează şi ne motivează să ajutăm administraţia locală să accelereze pe drumul digitalizării. De aceea, lansăm astăzi modulul de Plăţi Online, modul ce acoperă o zonă ignorată până acum, cea a taxelor locale. Primăriile vor putea să îşi gestioneze toate taxele, să le publice pe portalul de e-Guvernare, iar cetăţenii vor putea să înţeleagă ce anume plătesc şi să achite orice taxă locală sau amendă, direct, online şi fără niciun comision", a declarat Alexandru Lăpuşan, CEO şi co-fondator Zitec.
Soluţia Regista, dezvoltată de echipa Zitec, este lider de piaţă pe segmentul aplicaţiilor de registratură şi managementul documentelor în administraţia publică locală. Rolul aplicaţiei este să automatizeze şi să eficientizeze activităţile din instituţiile locale, guvernamentale şi din companii, prin modulele de registratură electronică, managementul documentelor şi e-Guvernare. Regista facilitează atât o comunicare optimă între departamentele unei instituţii, cât şi între funcţionari şi cetăţeni, pentru o rezolvare rapidă şi mult mai organizată a solicitărilor primite.
Până în prezent, aproximativ 750 de instituţii publice şi companii din toate judeţele ţării şi-au îmbunătăţit procesele de lucru şi-au redus birocraţia prin intermediul Regista. Aplicaţia are peste 15.000 de utilizatori la nivel naţional care au înregistrat de-a lungul timpului peste 16 milioane de documente. Aplicaţia Regista poate fi accesată de oriunde de către funcţionarii publici sau angajaţii companiilor, fiind disponibilă direct din browser, fără instalare şi cu toate informaţiile stocate în siguranţă în cloud Microsoft Azure în Uniunea Europeană, se arată în comunicat.