Acţiunile Volkswagen au scăzut marţi la bursă, în urma publicării unui raport potrivit căruia cel mai mare producător auto european ar putea renunţa la plata dividendelor pentru a economisi bani în vederea achitării costurilor legate de scandalul emisiilor, informează Deutsche Welle, Reuters şi DPA.
La Bursa de la Frankfurt, singurele acţiuni care înregistrau marţi dimineaţă pierderi era cele ale VW. Iniţial, titlurile au scăzut cu 1,2% apoi declinul s-a atenuat, titlurile înregistrând un recul de 0,48%, la 114,30 euro. Indicele principal DAX a urcat cu 0,8%, la 9.935 puncte.
Agenţia germană de presă DPA a prezentat declaraţia unui membru al Consiliului de Supraveghere al Volkswagen care susţine că "nu există indicaţii că s-ar plăti anul acesta măcar un singur cent dividende". Ştirea a provocat iritarea investitorilor, după ce titlurile VW au scăzut semnificativ la bursă după declanşarea scandalului emisiilor, în octombrie 2015. Până acum, Volkswagen nu a anunţat oficial dacă va acorda dividende anul acesta.
Oficialul VW care a făcut declaraţii pentru DPA a explicat că nivelul costurilor legale, încă necuantificate, şi amenzile pe care ar urma să le primească compania germană, pentru că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, ar putea determina VW să nu plătească dividende acţionarilor în 2016, scrie Agerpres.
O astfel de decizie ar atrage simpatia reprezentanţilor angajaţilor Volkswagen, care ar aprecia că firma ar reveni astfel pe o fundaţie solidă şi locurile de muncă ar fi asigurate.
Cei mai mari acţionari ai Volkswagen sunt compania holding Porsche SE, landul german Saxonia Inferioară (unde se află şi sediul central al companiei auto) şi un fond de investiţii din Qatar. Reprezentanţii landului Saxonia Inferioară au declarat că neplata dividendelor nu va afecta proiectele publice în derulare.
Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce a recunoscut că, în perioada 2005 - 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.