ANALIZĂ BOSTON CONSULTING GROUP: "Provocări şi oportunităţi pentru companii în contextul incertitudinilor actuale"

I.M.
Miscellanea / 5 mai 2020

"Provocări şi oportunităţi pentru companii în contextul incertitudinilor actuale"

Măsurile stricte impuse în majoritatea ţărilor pentru gestionarea crizei sanitare au avut un impact economic semnificativ: estimările pentru evoluţia PIB în 2020 s-au înrăutăţit dramatic în ultima lună atât pentru Europa cât şi pentru SUA şi China, arată o analiză a Boston Consulting Group, remisă Redacţiei noastre.

Bogdan Belciu, Partner, Boston Consulting Group, a declarat: "Găsirea echilibrului între criza sanitarăşi cea economică este un exerciţiu complex. Multe ţări din Europa, printre care şi România, pregătesc (sau au început deja) ieşirea din starea de urgentăşi intrarea în starea de alertă. Totuşi, pană la aprobarea unui vaccin - care durează în mod tipic între 9 si 18 luni - riscul de înrăutăţire a situaţiei sanitare va continua. In acest context, companiile şi societatea în general vor continua să impună restricţii care vor limita activitatea în unele sectoare (cum ar fi HORECA, turism, etc.)şi vor afecta productivitatea în majoritatea ramurilor economice. Mai mult, este posibilă o reducere a consumului la modul general, ca urmare a creşterii îngrijorării consumatorilor generate de reducerea (sau pierderea completăîn unele cazuri) a veniturilor."

Potrivit sursei citate, ştirile din China, în afară de oraşul Hubei, sugerează că faza de "luptă"va duce în cel mai bun caz la o reluare parţială a activităţii economice, cu mari diferenţe între sectoare. În timp ce 98% dintre cele mai importante operaţiuni industriale şi agricole şi-au reluat activitatea după 4 săptămâni de la închidere, nivelul acestora nu este încă cel dinainte de criza: volumul tranzacţiilor imobiliare este mai mic cu 30%, iar 25% dintre IMM-uri încă nu şi-au reluat activitatea; s-au observat: scăderi de 40% ale pasagerilor de la metrou, scăderi de 50% la vânzările magazinelor şi scăderi de 60% - 65% în turism, restaurante şi hoteluri. Comerţul cu amănuntul nealimentar, barurile, restaurantele, călătoriile şi turismul vor suferi în continuare din cauza distanţării fizice, ceea ce va afecta si ocuparea forţei de munca din astfel de sectoare. Construcţiile, producţia şi alte industrii conexe vor avea de asemenea suferit, deoarece ocuparea forţei de muncă continuă să scadă. Încrederea consumatorilor poate rămâne scăzută în continuare, iar şomajul ridicat şi activitatea comercială restrânsă pot duce la o contracţie a cheltuielilor.

"În acest context, revenirea economiilor va fi probabil foarte graduala; viteza de revenire depinde printre altele de evoluţia situaţiei sanitare si de masurile de sprijin luate in fiecare tara, dar este improbabil sa revenim la volumele dinainte de criza mai devreme de 9-18 luni - ceea ce nu este foarte încurajator.", arată analiza.

Pe de alta parte însă, sursa citată menţionează că această criză poate fi o oportunitate pentru acele companii care sunt proactive si dinamice, care reuşesc sa inoveze si sa se adapteze rapid. O analiza realizată de Boston Consulting Group asupra crizei anterioare arată că 14% dintre companii au avut o creştere pozitivă şi o marjă în scădere, în timp ce 44% au prezentat scăderi la ambele, după cum arată tabelul de mai jos:

În context, studii ale Boston Consulting Groupasupradeciziilorluate de cele mai importante companii globale pentru a ieşi din Marea Recesiune (2007-2009) au identificat 5 factori care au favorizat creşterea ulterioară,pe care îi considerăm relevanţi şi astăzi:

Acţionaţi pro-activ. Reduceţi costurile rapid, pentru a vă proteja şi a crea o bază solidă de lucru pentru următorii ani. Acţionaţi rapid pentru a putea investi, implicaţi-vă activ în fuziuni şi achiziţii, pentru a creşte mai repede decât concurenţa.

O viziune clară. Chiar dacă au căutat noi surse pentru a se dezvolta, liderii de top au mizat pe aceeaşi viziune clară pe care au urmat-o înainte de criză - viziune care a avut la bază dezvoltarea unui număr mic de teme pe termen lung.

Creşterea dinamică a cererii. Adaptaţi-vă eforturile comerciale şi oferta pentru a produce ceea ce au nevoie acum clienţii. Fiţi activi în online şi dezvoltaţi-vă capacitatea de a comercializa şi a vinde servicii online.

Aprovizionarea rapidă. Luând în considerare variabilitatea şi incertitudinea acestei crize, dezvoltaţi-vă lanţul de aprovizionare astfel încât să răspundă rapid cererii si sa minimizeze riscurile operaţionale.

Construiţi o companie durabilă. Cei mai buni performeri au realizat că perturbările provocate de criză nu vor putea fi evitate, aşa că şi-au construit organizaţiile nu numai pentru a rezista viitoarelor şocuri, ci şi pentru a le anticipa. S-au gândit inclusiv la raţionalizarea operaţiunilor de bază şi reproiectarea proceselor pentru valorificarea capacităţilor digitale.

"Orice criză aduce şi o regândire a paradigmelor existente, iar companiile pot profita de noile oportunităţi care apar, punând bazele unor organizaţii de succesşi mai puternice în viitor.", transmit analiştii Boston Consulting Group.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb