COTAR: Cerem Parlamentului să aleagă la conducerea ASF persoane competente

A.F.
Comunicate de presă / 18 decembrie 2023

 COTAR: Cerem Parlamentului să aleagă la conducerea ASF persoane competente

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.) cere încă o dată Parlamentului României să aleagă, pentru conducerea Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), profesionişti, persoane competente care să poată rezolva problemele grave ale sectorului Asigurări, mai ales după dezastrul din ultimii ani din piaţa poliţelor RCA, conform unui comunicat remis redacţiei

Conform comunicatului, COTAR a atras atenţia asupra problemelor candidatului Sorin Mititelu, care ar urma să se ocupe de acest sector, în calitate de viitor vicepreşedinte al ASF, dacă va fi validat de Parlament.

În mass-media au apărut mai multe informaţii legate de legătura acestuia cu dosarul penal deschis de DIICOT pentru evaziune fiscală focalizată pe tratamentul contabil şi fiscal a unor operaţiuni desfăşurate de către BCR Asigurări în perioada 2013-2018, când CEO era acelaşi Sorin Mititelu (2013-2017). De asemenea, au apărut informaţii în legătură cu firma pe care acesta a deţinut-o, căreia ASF i-a retras autorizaţia, pentru că nu îndeplinea condiţiile prevăzute de lege. Sunt informaţii legate şi de condamnarea soţiei acestuia, în dosarul falimentului Bancorex, în primă instanţă.

Candidatul la şefia sectorului Asigurări din cadrul ASF ne-a transmis un mesaj, prin intermediul unor site-uri, în legătură cu lipsa implicării lui în dosarul deschis de DNA. Trebuie să ştie toată lumea, foarte clar, dacă a fost sau nu implicat, înainte de a fi votat pentru viitoarea funcţie de conducere. Este dreptul tuturor românilor să ştie aceste lucruri, pentru că de persoana în cauză depinde cât de mare va fi gaura de la bugetul statului, anul viitor, dacă va mai intra în faliment încă o companie de asigurări, pe modelul celorlalte care deja au generat un prejudiciu de peste 3 miliarde de euro doar în ultimii doi ani.

De asemenea, ne-a transmis că firma lui nu avea activitate şi, pe cale de consecinţă, acuzaţiile legate de ilegalitatea funcţionării companiei pe care o conducea sunt nefondate. În acest caz, Sorin Mititelu ar trebui să explice - nu doar pentru COTAR, ci pentru toţi românii - de ce şi-a deschis acea firmă şi din ce activităţi a obţinut venituri, după ce a părăsit postul de conducere din cadrul BCR Asigurări, în anul 2017.

Îl informăm, pe această cale, pe Sorin Mititelu, că ASF nu se ocupă cu controlul transportatorilor sau al service-urilor auto - o facem preventiv, după ce am aflat din presă că urmează să fim controlaţi de acesta, dacă va ocupa funcţia de vicepreşedinte al ASF. Autoritatea se ocupă de cu totul altceva. Măcar asta ar trebui să ştie cei care şi-au depus candidaturile la şefia Autorităţii,si toate activitatile noastre contribuie la PIB-ul Romaniei cu peste 18%

Cerem Parlamentului să introducă măcar o formulă de testare a cunoştinţelor viitorilor şefi ai ASF, pentru a ne asigura - nu doar pe noi, cei din COTAR, ci pe toţi românii - că cel puţin cunosc activitatea Autorităţii, atribuţiile pe care le vor avea şi problemele care au fost generate de proasta gestionare a situaţiei companiilor de asigurări din piaţa poliţelor RCA. Nu le cerem să vină de astăzi cu soluţii pentru situaţia care deja există, dar măcar să o cunoască.

Nu ne dorim să impunem noi un candidat anume, ci ne dorim o conducere ASF care să rezolve problemele grave din piaţa RCA. COTAR a atras atenţia autorităţilor şi mai ales Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), de nenumărate ori, în legătură cu pericolele de pe piaţa asigurărilor. Şi s-a dovedit că am avut întotdeauna dreptate. Am arătat, de fiecare dată, ce probleme vor apărea şi cum vor intra în faliment companiile de asigurări, ce dezastru vor provoca şi de ce ASF ar fi trebuit să ia măsuri. ASF a acţionat prea târziu şi nu a oprit dezastrul. Astfel am ajuns astăzi în situaţia în care plătim poliţe RCA de 3 ori mai scumpe decât în 2019, după falimentele companiilor City Insurance şi Euroins.

Cu o lună în urmă am solicitat de la ASF informaţii despre situaţia financiară a firmelor de asigurări, după ce am constatat că urmează un nou faliment pe această piaţă, în 2024, pe modelul celor anterioare, pe care ASF nu-l împiedică, exact cum nu le-a împiedicat nici pe celelalte. Pagubele le plătim noi, transportatorii rutieri, dar le plătesc şi ceilalţi aproximativ 8,5 milioane de români care au maşini.

COTAR a atras atenţia autorităţilor şi în legătură cu ingineriile financiare care se fac în acest sector de activitate, cu complicitatea ASF: jumătate de miliard de euro s-a dus, în ultimii doi ani, la "fabrica de bani" susţinută de ASF care a permis plăţile pentru reparaţiile maşinilor în regie proprie, la unităţi service neautorizate.

Am explicat, în nenumărate rânduri, că ASF nu ar trebui să mai susţină această practică prin care reparaţia maşinilor este imposibil de verificat. Reparaţia la un service neautorizat, în regie proprie, nu înseamnă doar fraudă, ci şi pericol public, pentru că se aplică variante ieftine pentru reparaţii, cu piese uzate, iar decontul se face pentru sume mult mai mari decât cele reale.

Reparaţia maşinii "în regie proprie" înseamnă că firma de asigurări plăteşte anticipat nişte despăgubiri calculate în baza poliţelor RCA sau CASCO, după care se poate întâmpla orice, pentru că nu mai verifică nimeni. Banii ajung direct la păgubit sau la asigurat, fără a fi nevoie să se prezinte documente fiscale justificative - cu ajutorul ASF. Nu se face un decont pentru facturi emise în urma reparaţiilor, ci se presupune că păgubitul sau asiguratul va folosi acei bani, conform contractului cu asigurătorul, pentru a repara maşina. Nici ulterior nu se cer documentele, iar astfel," service-ul auto " neautorizat ,are libertatea de a face orice doreşte.

Am arătat, public, faptul că firmele de asigurări vând, cu ajutorul şi susţinerea din partea ASF, poliţe RCA sau CASCO, fiind în acelaşi timp tot ele entităţile care fac evaluarea pagubei şi care stabilesc suma despăgubirilor, având ca referinţă valoarea pieselor, dar fără a exista garanţia că lucrările s-au făcut corect. În toate aceste situaţii nu sunt furnizate documente justificative emise de unităţi reparatoare autorizate RAR, astfel încât reparaţiile acelor autovehicule pot fi realizate în unităţi reparatoare clandestine şi neautorizate, ateliere improvizate care nu eliberează nici facturi pentru reparaţiile efectuate şi nici certificat de garanţie pentru piesele înlocuite şi manopera prestată.

Acele sume de bani sunt nefiscalizate, iar statul român nu încasează, de 30 de ani, acele taxe şi impozite. Inclusiv Fondul de Garantare a Asiguraţilor (FGA) efectuează plăţi în sistemul "regie proprie", contrar intereselor economice româneşti". C.O.T.A.R. a calculat şi a atras atenţia asupra faptului că 55% din sumele încasate de un service reprezintă taxe directe şi indirecte către statul român, care prin sistemul "regie proprie" nu mai ajung la bugetul de stat.

Pentru a se rezolva toate aceste probleme, C.O.T.A.R. solicită Parlamentului României să aleagă viitoarea conducere a ASF cu foarte mare atenţie. Vrem să fie numiţi în funcţiile de conducere ale ASF oameni capabili să elimine toate aceste anomalii de pe această piaţă, să ne scape de falimentele din sectorul de asigurări, care produc pagube enorme statului român şi fiecărui cetăţean în parte, nu doar firmelor de transport.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. vezi sa nu. vor alege pilutele de partid ca de obicei

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb