49 de studenţi din anul I de la Facultatea de Drept a Universităţii din Bucureşti au fost propuşi pentru exmatriculare pe motiv de fraudare a mai multor examene. Mai exact, cei 49 de studenţi au comunicat pe whatsapp metode de copiere pentru fraudarea examenelor online, scrie g4media.
"Sunt două grupuri alcătuite de studenţi din anul I unde rezolvau în comun subiectele, existau schimburi şi chiar filmuleţe în care unii studenţi explicau metode de copiere şi cum să îşi aşeze ecranele astfel încât să aibă acces la o sursă de inspiraţie", au explicat sursele pentru Edupedu.ro.
Propunerea pentru exmatriculare a 49 de studenţi este o premieră în cadrul Facultăţii de Drept şi a Universităţii din Bucureşti, a declarat pentru Edupedu.ro decanul Răzvan Dincă. Situaţia este cu atât mai gravă fiind vorba de oamenii şcoliţi să devină viitorii magistraţi, avocaţi, jurişti, profesionişti ai dreptului, deci tocmai cei care ar trebui să practice echitate şi corectitudine şi să judece conform acestor valori. "Este şocant să constatăm un asemenea fenomen, e cu totul contrariant pentru principiile pe care ar trebui să le insuflăm viitorilor magistraţi, avocaţi, jurişti, profesionişti ai dreptului să descoperim în stadiul formării lor iniţiale o asemenea încălcare a acestor principii", a spus Dincă.
1. fără titlu
(mesaj trimis de md în data de 23.02.2021, 18:06)
Gresesc si studentii si profesorii. Studentii pentru ca fura, iar profesorii pentru ca fac materiile atat de stufoase incat la sfarsitul cursului nu mai stii de unde ai plecat. Treaba asta dateaza de pe vremea cealalta, asa ca nimic nou sub soare. Totusi, daca ministerul invatamantului ar vrea sa intrebe practicieni din toate domeniile, cu experienta de 20 de ani fiecare in domeniul sau, iar intrebarea esentiala ar fi: " ce elemente din oricare dintre cursuri ati folosit in practica in cei 20 de ani", atunci cursurile ar trebui reduse la 1 sfert din continutul actual. Dar ministerul n-o sa faca asta any time soon. Iar studentii o sa caute sa-si rafineze metodele de copiat. Am facut un MBA in Anglia in 1997, iar acolo am dat 17 examene si la NICI UN EXAMEN nu s-a" teorie" ci doar probleme de rezolvat. Ni se dadeau problemele de examen (5 probleme) cu 1 saptamana inaintea examenului , ca sa avem timo sa ne familiarizam cu ele, iar in ziua examenului ni se dadeau doar intrebarile referitoare la acele probleme. Erau permise orice carti pe masa, pentru ca nu era nimic de memorat sau "adus aminte"; erau "real life situations", in care student era "directorul general" al firmei in discutie, iar intrebarile erau de genul:" cum restructurezi compania avand in vedere ca
.........si urmau un set de afirmatii. De ce nu se face si la noi asa ? Mai ales ca la drept fiecare "dosar" din instanta ar putea fi subiect de examen; studentii ar fi "avocatii" care ar trebui sa pledeze pentru A sau B. S-ar preta atat de bine ! Asa vezi daca studentul a inteles conceptele: din spete inspirate din viata reala. In schimb, ii indoapa pe studenti cu milioane de pagini de teorie, insa zero aplicabilitate.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 24.02.2021, 08:33)
Nu sunt ei cei mai mari hoti.Ci profesorii lor.Au avut de unde invata.(Tudorel si fosilele din CC,sunt un viu exemplu).Justitia are viitor.