Auchan lansează Academia de Sustenabilitate lansează al treilea curs gratuit dedicat antreprenorilor din România care doresc să îşi transforme afacerile pentru a fi mai sustenabile şi competitive, potrivit unui comunicat emis redactiei. Cursul "Sustenabilitate în industria de retail" îşi propune să ofere magazinelor şi producătorilor alimentari instrumentele de care au nevoie pentru a contribui la un retail alimentar mai responsabil.
Cursul, dezvoltat în parteneriat cu Auchan România şi moderat de Codruţ Nicolau, fondator Sustain Future, îşi doreşte ca toate părţile implicate, de la lanţul de aprovizionare şi până la consumatori, să adopte practici cu un impact redus. Împreună cu 16 experţi şi antreprenori din industrie, au fost dezvoltate 7 module educaţionale. Cursul începe cu imaginea de ansamblu asupra industriei şi continuă cu fiecare element care influenţează parcursul sustenabil al unui magazin alimentar. Un modul este dedicat producătorilor alimentari care doresc să adopte modele de producţie circulară.
În industria de retail, sustenabilitatea se aplică prin practici care reduc impactul asupra mediului şi îmbunătăţesc eficienţa operaţiunilor, aducând beneficii economice şi de imagine, dar presupun depăşirea unor provocări precum costurile mai mari şi schimbarea comportamentului consumatorilor. Un magazin sustenabil se poate distinge prin optimizarea costurilor şi eficientizarea operaţiunilor sale, colaborând cu furnizori locali şi integrând practici comerciale responsabile pentru a răspunde nevoilor clienţilor într-un mod sustenabil. Gestionarea ambalajelor, risipei şi deşeurilor într-un magazin presupune înţelegerea legislaţiei relevante şi identificarea surselor de risipă, pentru a adopta soluţii care să minimizeze impactul asupra mediului şi să valorifice deşeurile în mod eficient.
Implicarea angajaţilor în strategia magazinului poate fi realizată prin dezvoltarea unui mediu de lucru incluziv şi diversificat, sprijinind astfel o cultură organizaţională sustenabilă şi motivând angajaţii să participe activ în iniţiativele ecologice. Marketingul şi poziţionarea unui retailer sustenabil presupun comunicarea clară a angajamentului faţă de mediu şi evidenţierea iniţiativelor sustenabile prin canale de comunicare eficiente, atrăgând astfel clienţi care susţin aceste valori. Crearea unui lanţ de aprovizionare sustenabil implică selecţia furnizorilor care respectă standarde ecologice şi etice, iar raportarea corectă a datelor asigură transparenţa şi încrederea consumatorilor în angajamentele magazinului. Finalizarea unui curs despre sustenabilitate în retail presupune elaborarea unei strategii personalizate care să reflecte valorile şi obiectivele magazinului, integrând soluţii sustenabile ce răspund atât cerinţelor de afaceri, cât şi celor de mediu.
Durata cursului şi nivelurile de dificultate sunt concepute pentru a se potrivi diferitelor nevoi ale participanţilor. Pentru cei care sunt pregătiţi să implementeze recomandările în afacerea lor, există o experienţă completă şi detaliată de 7 ore la nivel avansat. Cei care doresc să urmărească doar capitolele de interes pot parcurge cursul într-un timp de 4 ore la nivel intermediar. Pentru o introducere rapidă şi accesibilă în fiecare modul, există varianta de 50 de minute la nivel uşor, fără aprofundări suplimentare. De asemenea, pentru producătorii alimentari, există un format de 2 ore, dedicat celor care vor să urmărească doar secţiunile relevante pentru industria lor.
"Încă de la începuturile proiectului, ne-am dorit ca platforma Academia de Sustenabilitate să ofere soluţii sustenabile concrete, uşor de înţeles şi implementat, pentru fiecare din marile industrii prezente în piaţa locală. De această dată, alături de Auchan România, ne-am îndreptat atenţia către piaţa de retail. Este o piaţă în care credem că putem aduce schimbări reale şi abia aşteptăm ca IMM-urile interesate din ţară să parcurgă acest curs. Desigur, aşa cum v-am obişnuit, vom oferi şi un grant pentru implementarea strategiei de sustenabilitate a unui magazin alimentar", spune Paul Nechita, Project Manager al Academiei de Sustenabilitate.
Participanţii pot parcurge cursul individual, în propriul lor ritm, şi conform nivelului de dificultate pe care îl preferă. Pentru cei care doresc să aprofundeze informaţiile într-un mod personalizat, Academia de Sustenabilitate pregăteşte un grup de învăţare de 4 săptămâni, pentru 30 de antreprenori.
În grupul de învăţare, experţii cursului se alătură procesului de predare prin 5 webinare dedicate componentelor esenţiale pentru funcţionarea optimă a magazinelor şi oferă sugestii de îmbunătăţire a strategiilor de sustenabilitate create la finalizarea cursului.
Academia de Sustenabilitate finanţează măsuri de eficienţă energetică, gestionare a deşeurilor sau îmbunătăţire a operaţiunilor unui magazin. Aplicaţiile sunt deschise până pe 21 aprilie 2025 pentru orice antreprenor care vrea să îşi pună strategia de sustenabilitate în practică. Mai multe detalii pe www.academia-de-sustenabilitate.ro.
Parteneriatul Auchan România cu platforma de învăţare Academia de Sustenabilitate face parte din Planul pentru Climat 2030, Parteneri pentru Decarbonizare:
"Suntem bucuroşi să sprijinim cursul de Sustenabilitate în Retail al Academiei de Sustenabilitate. Credem cu tărie că sustenabilitatea reprezintă un factor important în construirea unui business corect de retail faţă de consumatori, parteneri şi mediul înconjurător. Pentru a putea fi mai sustenabili la nivel de industrie şi de lanţ de aprovizionare este nevoie să creştem împreună nivelul de maturitate şi să creştem capacitatea noastră de a acţiona împreună, inclusiv pentru decarbonizare. Cursul vine ca un suport pentru partenerii noştri, fie că vorbim de furnizori de marcă naţională, furnizori de filiere şi marcă proprie, francizaţi sau angajaţi. Invităm toate părţile interesate să parcurgă cursul, astfel încât să avem capacitatea acum şi în viitor de a transforma modelele de afaceri, oferind consumatorilor cât mai multe opţiuni de produse sustenabile şi decarbonizare.", adaugă Corina Dospinoiu-Imre, Director Sustenabilitate Auchan România.
Până în acest moment, peste 15.400 de afaceri, ONG-uri, profesionişti şi experţi din domeniu s-au înregistrat în platforma Academia de Sustenabilitate, alăturându-se astfel în drumul comun spre o Românie mai responsabilă şi sustenabilă.
Opinia Cititorului