ACCOR: Călătorii europeni sunt încrezători în ceea ce priveşte puterea de cumpărare

A.F.
Companii / 7 martie

ACCOR: Călătorii europeni sunt încrezători în ceea ce priveşte puterea de cumpărare

Europenii sunt încrezători în ceea ce priveşte puterea lor de a cheltui pentru călătorii în 2024, în ciuda presiunii continue a costului vieţii pe întregul continent, potrivit unui nou raport al Accor, grup hotelier lider la nivel mondial, conform unui comunicat remis redacţiei.

Conform comunicatului, raportul, bazat pe o cercetare realizată în rândul a 8.000 de călători din şapte ţări europene, arată că peste jumătate (54%) cred că vor avea mai mulţi bani de cheltuit pentru călătorii în 2024 decât în 2023, faţă de doar 11% care spun că vor avea mai puţini bani de cheltuit.

Polonezii au fost cei mai încrezători în ceea ce priveşte puterea lor de a cheltui pentru călătorii în acest an, comparativ cu anul trecut, 64% dintre ei aşteptându-se la o creştere a bugetului, faţă de doar 7% care se aşteaptă la o scădere. Nemţii au fost pe locul al doilea în topul celor mai încrezători europeni (61% faţă de 13%) şi chiar şi în Italia, cea mai puţin încrezătoare dintre cele şapte naţiuni, au fost de aproape patru ori mai mulţi călători care se aşteaptă la bugete mai mari (44%) decât cei care anticipează bugete mai mici (12%).

Numărul de călătorii de agrement în străinătate pe care oamenii se aşteaptă să le facă este în uşoară creştere faţă de anul trecut, iar călătoriile internaţionale de tip "workation" sau "bleisure" - adică cele care combină atât afacerile, cât şi petrecerea timpului liber - vor înregistra, de asemenea, o creştere. Având în vedere că modelele de lucru sunt din ce în ce mai flexibile, iar angajatorii sunt din ce în ce mai dispuşi să permită o mai mare libertate de acţiune în ceea ce priveşte călătoriile de lucru ale angajaţilor lor, un european din cinci (19%) se aşteaptă să facă cel puţin o călătorie care să combine munca şi distracţia în 2024.

Zonele populare din sudul Europei sunt în continuare în topul preferinţelor călătorilor europeni, unul din patru (23%) plănuind o călătorie în Spania în acest an, urmat de Italia (18%), Franţa (16%), Portugalia şi Grecia (13%). În afara Europei, 16% dintre călătorii europeni intenţionează să facă o călătorie în America de Nord sau Centrală în acest an, iar aceeaşi proporţie intenţionează să facă o călătorie în Asia.

Presiuni asupra costurilor, în ciuda încrederii

Deşi cheltuiesc mai mult în general, aspectele economice nu sunt departe de gândurile consumatorilor - marea majoritate (87%) luând măsuri pentru a reduce costurile acolo unde pot, ca urmare a inflaţiei şi a creşterii costului vieţii. De la alegerea unei cazări mai accesibile (27%) până la reducerea cheltuielilor (27%), măsurile de reducere a costurilor ar putea modela ofertele de călătorie în anul următor.

Responsabilitatea faţă de mediu

Şapte din zece călători (71%) spun că sustenabilitatea este importantă pentru deciziile lor de călătorie. Dintre ţările europene incluse în eşantion, călătorii din Italia sunt cei mai atenţi la călătoriile ecologice, 82% dintre ei afirmând că existenţa unor opţiuni sustenabile este importantă în procesul de luare a deciziilor. Aceasta este urmată de Spania (78%) şi Polonia (77%), călătorii britanici fiind în urmă (61%).

Trei din patru călători (77%) afirmă că preocupările legate de mediu vor avea un impact real asupra comportamentului lor de călătorie sau de rezervare. Printre acţiunile pe care le vor întreprinde se numără să călătorească mai rar (11%), să aleagă zboruri mai scurte (14%) şi să caute activ furnizori de cazare sau de tur operatori sustenabili (10%).

Cu toate acestea, în ciuda bunelor intenţii, călătorii recunosc că există obstacole care îi împiedică să facă alegeri de călătorie durabile, inclusiv presiunile contradictorii legate de costuri, citate de 38% dintre respondenţi, şi lipsa percepută de informaţii (23%).

Un sezon de vârf mai lung

Schimbările climatice contribuie, de asemenea, parţial la o altă tendinţă; evitarea sezonului de vârf. Unul din trei respondenţi din întreaga Europă (32%) declară că îşi va lua intenţionat o vacanţă în afara sezonului de vârf pentru a reduce costurile; în timp ce unul din cinci respondenţi (19%) se aşteaptă să facă acest lucru pentru a evita riscul valurilor de căldură, cum ar fi cele observate vara trecută în sudul Europei.

Ca urmare, unele destinaţii cu vreme caldă ar putea avea un sezon turistic mai lung, unii operatori de turism oferind deja vacanţe în destinaţii mai calde.

Sfere de influenţă

Călătorii ţin cont în primul rând de recomandările prietenilor şi ale familiei în ceea ce priveşte locul unde urmează să meargă în vacanţă, 35% dintre aceştia spunând că recomandările celor apropiaţi le influenţează planurile de vacanţă, urmaţi de 29% care sunt influenţaţi de recenziile online de pe portaluri precum TripAdvisor sau de site-urile hotelurilor.

Loialitatea contează şi ea. Operatorii şi mărcile de încredere sunt esenţiale pentru alegerile oamenilor, 17% dintre aceştia menţionându-le ca fiind un factor important. Statutul de membru al unui program de loialitate al unui anumit lanţ hotelier sau operator turistic este, de asemenea, crucial pentru 6% dintre respondenţi.

Una din şase persoane (16%) este influenţată de destinaţiile pe care le-a văzut în programe TV sau filme. "Set-jetting", tendinţa de a petrece vacanţe în locaţiile de filmare a emisiunilor TV sau a filmelor, a fost popularizată de un număr mare de persoane.

Aproximativ 12 % dintre respondenţi sunt influenţaţi de destinaţiile pe care le-au văzut pe reţelele de socializare - o pondere egală cu a celor care sunt influenţaţi de consilierea unei agenţii de turism.

Paradisul hotelurilor

Hotelurile domină ca fiind cel mai popular tip de cazare de vacanţă pentru călătorii europeni, două treimi (65%) plănuind să se cazeze în 2024. Când vine vorba de alegerea unui hotel, costul şi localizarea sunt, bineînţeles, cei mai importanţi factori. Cu toate acestea, călătorii sunt atraşi şi de hotelurile care oferă servicii excelente, 21% dintre ei menţionând acest lucru ca fiind un factor cheie atunci când rezervă un sejur. Printre alţi factori care determină rezervarea se numără calitatea serviciilor de tip food & beverage (37%), ambianţa deosebită (17%) şi contactul cu destinaţia locală (11%).

Alte informaţii şi tendinţe dezvăluite în raport includ:

- Călătorii singuri: 17% dintre călătorii europeni vor pleca într-o călătorie solo în 2024.

- Animale de companie: 9% dintre turişti intenţionează să îşi ia animalele de companie cu ei.

- O conexiune mai profundă: 36% dintre respondenţi spun că este important să ia contact cu culturile şi comunităţile locale pe care le vizitează în vacanţă, iar 13% au nevoie să simtă că aduc o contribuţie pozitivă la destinaţie.

- Reîncărcarea trupului şi a sufletului: odihna şi relaxarea reprezintă cel mai important lucru dintr-o vacanţă pentru 44% dintre călători, iar 15% au nevoie în prezent de o pauză deoarece au un echilibru inegal între viaţa profesională şi cea privată. 36% spun că este important să aleagă o călătorie care să le permită să aibă grijă de bunăstarea lor fizică şi mentală şi să lase stresul în urmă.

- Concerte, competiţii şi carnavaluri: 9% dintre călători vor face o călătorie orientată către experienţe gastronomice, cum ar fi degustări de vinuri sau un festival culinar; 9% în jurul unui eveniment muzical, cum ar fi un concert - cum ar fi efectul Taylor Swift, care stimulează ospitalitatea în întreaga lume; şi 6% vor face o călătorie prilejuită de un eveniment sportiv, cu Jocurile Olimpice şi Paralimpice de la Paris 2024 în fruntea listei ca atracţie sportivă majoră a anului.

- Cu maşina, cu trenul sau cu vaporul: 19% intenţionează să facă anul acesta o excursie pe şosea, 9% o excursie cu barca sau o croazieră şi 3% o călătorie cu trenul de lux.

Patrick Mendes, CEO, Premium, Midscale & Economy, Accor Europe & North Africa, a declarat: "În ciuda provocărilor macroeconomice şi geopolitice actuale, 2024 pare să fie un an puternic pentru călătoriile europene, deoarece consumatorii le prioritizează mai presus de alte forme de cheltuieli discreţionare. Acest raport consolidează mai multe teme generale, niciuna mai importantă decât criza climatică. Consumatorilor le pasă de modul în care companiile de turism abordează problemele de sustenabilitate, iar acest lucru va deveni, în timp, din ce în ce mai important pentru alegerile lor de călătorie.

"Studiul evidenţiază şi alte tendinţe cheie pe termen lung. Concentrarea consumatorilor asupra stării de bine este una pe termen lung. "Bleisure" este o tendinţă durabilă. Întreprinderile de turism trebuie să aibă o strategie care să răspundă acestor nevoi în evoluţie, să capteze această cerere semnificativă şi să rămână în faţa concurenţei."

Raportul complet "Europe on the Move: Insights into Travel Plans in 2024", este disponibil aici: Accor European Travel Trends (accoreuropeantrends.com)

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb