Acţiunile companiei Facebook au scăzut în urma anunţului despre un plan mai precaut privind spoturile publicitare din secţiunea Newsfeed, deşi instituţia raportase, astăzi, rezultate financiare peste aşteptări, arată MarketWatch.
Titlurile Facebook au avansat cu 17% imediat după publicarea raportului financiar, în care compania a depăşit aşteptările Bursei din SUA cu o creştere a veniturilor de 60% pentru trimestrul al treilea. Însă acestea au coborât, apoi, din cauza anunţului privind spoturile publicitare din secţiunea Newsfeed.
Totodată, conform sursei citate, directorul financiar al Facebook, David Ebersman, a admis şi că reţeaua de socializare a înregistrat un declin în rândul utilizatorilor zilnici, mai ales printre adolescenţii din SUA.
De asemenea, directorul financiar a afirmat că Facebook va îmbunătăţi în continuare "calitatea şi relevanţa" spoturilor publicitare din secţiunea Newsfeed, dar nu se aşteaptă "să suplimenteze semnificativ spoturile publicitare ca procentaj din articolele publicate, comparativ cu situaţia de la sfârşitul trimestrului al treilea".
"Este important, deoarece creşterea numărului de spoturi în Newsfeed a fost un motor semnificativ al avansului veniturilor în acest an, aşa că ar trebui să ţineţi cont de acest factor în aşteptările pentru anul următor", a menţionat directorul financiar.
Rezultatele financiare pentru trimestrul al treilea au depăşit uşor aşteptările analiştilor, mai arată sursa citată.
Potrivit acesteia, Facebook a obţinut profit de 425 milioane de dolari, 17 cenţi pe acţiune, în trimestrul al treilea, faţă de o pierdere de 59 de milioane de dolari, 2 cenţi pe acţiune, în perioada similară a anului trecut. De asemenea, veniturile au crescut de la 1,26 miliarde de dolari anul trecut la 2,02 miliarde de dolari. În ceea ce priveşte profitul ajustat, acesta s-a situat la 25 de cenţi pe acţiune. Analiştii estimau un profit ajustat de 19 cenţi pe titlu, la venituri de 1,91 miliarde de dolari, mai arată sursa citată.