Warner Bros Discovery a anunţat că se aşteaptă la o dublare a profiturilor din streaming în acest an, stabilind un obiectiv ambiţios de 150 de milioane de abonaţi până în 2026. Extinderea platformei Max şi controlul strict al costurilor sunt principalele strategii prin care compania speră să-şi atingă acest scop.
• Creştere pe segmentul de streaming
În trimestrul al patrulea din 2024, Warner Bros Discovery a adăugat 6,4 milioane de abonaţi, depăşind estimările analiştilor de 4,9 milioane. În prezent, compania are aproape 117 milioane de abonaţi, rămânând însă în urma Netflix (302 milioane) şi Disney+ (124,6 milioane). Expansiunea globală a platformei Max continuă, cu lansarea în Australia în martie şi extinderea în Germania, Italia şi Marea Britanie în 2025. De asemenea, compania intenţionează să limiteze partajarea parolelor, o strategie deja folosită cu succes de Netflix. În 2025, Warner Bros Discovery estimează un profit ajustat EBITDA de 1,3 miliarde de dolari pentru divizia de streaming, faţă de 677 de milioane de dolari în 2024.
• Scăderi pe segmentul TV, creştere la studiourile de producţie
În timp ce streamingul avansează, afacerea tradiţională de televiziune suferă. Veniturile segmentului TV, care include CNN, Discovery Channel şi Animal Planet, au scăzut cu 5%, iar vânzările de publicitate s-au diminuat cu 17%, din cauza trecerii agenţiilor de publicitate către platformele digitale. Marile televiziuni ale lumii recunosc că înregistrează scăderi pe foarte multe paliere (audienţe, încasări...). Pe de altă parte, divizia de studiouri a înregistrat o creştere de 15%, beneficiind de taxe mai mari pentru licenţele de conţinut şi de sfârşitul grevelor de la Hollywood din 2023. Deşi Warner Bros Discovery a raportat pierderi de 20 de cenţi pe acţiune, sub aşteptările analiştilor, investitorii au răspuns pozitiv, iar acţiunile companiei au crescut cu peste 10%.
De altfel, celelalte mari companii de streaming (Netflix, Disney+, Amazon Prime Video, SkyShowtime...) au raportat creşteri în ceea ce priveşte abonaţii. Spre exemplu, Netflix a adăugat în portofoliul său peste 5 milioane de clienţi în al treilea trimestru şi a depăşit aşteptările investitorilor pentru fiecare indicator financiar major.