Anul 2020 a fost unul extrem de dificil pentru toată lumea, cu companii din foarte multe domenii - aşa cum este cazul turismului sau transporturilor aeriene - raportând pierderi semnificative, greu sau aproape imposibil de recuperat.
Multe din firmele din industria HoReCa sau cea a transporturilor(şi nu numai) au fost nevoite să-şi tragă obloanele pentru anumite perioade sau chiar definitiv, din cauza pandemiei.
Reversul medaliei a fost faptul că majoritatea business-urilor desfăşurate în mediul online au avut parte de creşteri majore, de la retaileri de top, precum Amazon, eBay sau eMag până la servicii de difuzare de filme şi seriale bazate pe abonamente (Netflix, HBO GO), operatori de videotelefoniesau de jocuri de noroc.
Kindred Group - creştere semnificativă a veniturilor,comparativ cu 2019
Cu peste 29 de milioane de clienţi în cele aproximativ 100 de ţări în care oferă servicii şi nu mai puţin de 12 branduri în portofoliu, Kindred Group este una din cele mai mari companii din industria internaţională de gambling online, prezentă şi în ţara noastră prin Unibet - pariuri sportive, cazino, bingo, poker şi Vlad Cazino - primul cazino cu specific românesc, lansat în 2018. Ambele branduri sunt licenţiate de către Oficiul Naţional pentru Jocuri de Noroc până cel puţin în 2026.
Potrivit raportului financiar publicat la finalul anului 2020, Kindred Group a realizat în 2020 venituri totale de 1.13 miliarde GBP, cu 217.2 milioane GBP mai mult decât în 2019, o creştere importantă, mai ales în contextul unui an 2020 atât de diferit faţă de precedenţii.
Pe sectoare de activitate şi trimestre, însă, trendul nu a fost mereu unul ascendent pentru brandurile de pariuri şi jocuri de cazino din portofoliul Grupului Kindred.
De exemplu, pe primul trimestru (T1) din 2020, segmentul de pariuri sportive a fost în scădere cu 14.7% faţă de T1 din 2019, iar trendul ascendent a continuat şi pe trimestrul al 2-lea, cu o scădere de 37.9% faţă de 2019. Evident, principalul motiv care a determinat această traiectorie a fost lipsa totală a activităţilor sportive pe plan mondial, din cauza măsurilor impuse de evoluţia pandemiei.
Pe de altă parte, celelalte produse ale Kindred Group, Cazino şi Poker, au înregistrat creşteri pe toată perioada anului 2020.
În România, numărul clienţilor activi a crescut cu 63% pe trimestrul al 4-lea din 2020, faţă de anul trecut
În ceea ce priveşte brandurile prezente în România, Henrik Tjarnstrom, CEO Kindred Group, a precizat:
"Cele două mărci ale Grupului Kindred prezente în România, Unibet şi Vlad Cazino, au cunoscut o creştere semnificativă pe tot parcursul anului 2020 şi acest lucru a fost demonstrat în continuare în trimestrul al 4-lea, cu venituri trimestriale totale din România aproape duble comparativ cu aceeaşi perioadă din anul 2019. Această ascensiunes-a datorat în mare parte creşteriiinvestiţiilor în marketing şi furnizării de conţinut şi mai atrăgător, măsuri care au condus la creşteri puternice ale noii activităţi. Astfel, numărul clienţilor activi pentru acest trimestru a crescut cu 63% comparativ cu trimestrul al 4-lea din 2019. ", se arată în raportul financiar pentru 2020 publicat de Kindred Group.
2020 a fost un an bun pentru Kindred din mai multe motive
Pe lângă creşterea veniturilor şi a numărului de clienţi, anul 2020 a fost unul foarte bun pentru Kindred Group şi din alte puncte de vedere. Doar pe trimestrul al 4-lea, compania a introdus 189 de jocuri de casino, din care 13 exclusive, astfel că numărul furnizorilor de conţinut pentru cazino cu care Kindred colaborează a ajuns la 76. Astfel, recompensa Operatorul de Cazino al Anului la Gala Premiilor EGR 2020 a venit în cel mai firesc mod.
Mai mult decât atât, Grupul Kindred şi-a continuat expansiunea în Statele Unite ale Americii. După lansarea din Indiana în iulie 2020, au urmat şi alte state - Indiana & Iowa, New Jersey şi Pennsylvania, iar lista se va îmbogăţi în 2021.
Licenţa nr. L1160657W000330