Agenţia de Strategii Guvernamentale: Fluturaşii cu mesajul premierului reprezintă un instrument de comunicare

Carola Ionescu
Ziarul BURSA #Politică / 23 mai 2006

Acţiunea de distribuţie a patru milioane de fluturaşi cu un mesaj al primului-minis-tru privind integrarea europea-nă face parte dintr-un set de acţiuni iniţiate de Agenţia pentru Strategii Guvernamentale (ASG) privind creşterea gradului de informare şi a suportului pentru aderarea la Uniunea Europeană (UE), pre-cizează un comunicat trans-mis ieri de ASG. Pre-şedintele ASG, Alfred Bulai, susţine că informaţiile apărute în presă cu privire la campania iniţiată de Agenţia de distribuţie a fluturaşilor cu mesajul premierului sunt "inexacte". Conform ultimului eurobarometru, încrederea românilor în UE a scăzut cu 10%, ajun-gând la 64%, iar indicele de informare privind UE este de 37%, cu 10 puncte mai mic faţă de cel existent în ţările membre ale UE, menţionează Bulai. În opinia sa, într-o astfel de situaţie, intensificarea comunicării privind integrarea europeană este "evident mai mult decât necesară".

"Alegerea primului-minis-tru ca vector de mesaj privind integrarea europeană este atributul legal şi exclusiv al Agenţiei, principalul argument fiind rolul de reprezentant simbolic al unei echipe guvernamentale care a contribuit ca o entitate la reuşita procesului integrării", afirmă Alfred Bulai. El consideră că acuzaţiile cu privire la caracterul presupus "neortodox" al acestei metode de informare sunt "nefundamentate", apelarea la fluturaşi şi distribuţia acestora în cutiile poştale fiind "un instrument comunicaţional uzual". În cazul de faţă, intenţia a fost de a aduce mesajul privind integrarea europeană în proximitatea cetăţenilor, de atrage atenţia şi de a asigura vizibilitatea iniţială a temei, având în vedere că în perioada următoare ASG va derula alte acţiuni de informare privind integrarea, spune Bulai.

El precizează că ASG a res-pectat întocmai procedurile legale privind achiziţiile publice, contractul fiind atribuit în baza procedurii de selecţie de oferte, întrucât valoarea achiziţiei publice a fost mai mică de 40.000 de euro. Criteriul de selecţie a ofertelor a fost cel exclusiv financiar, preţul unui fluturaş fiind de 0,032 de lei noi, mai menţionează în comunicat şeful ASG. ASG a derulat sâmbătă, 20 mai, un program prin care s-au îm-părţit, în Bucureşti, fluturaşi conţinând un mesaj din partea premierului Călin Popes-cu-Tăriceanu. Mesajul cuprin-dea, alături de poza lui Tăricea-nu, mulţumirile sale adresate românilor pentru efortul de-pus în direcţia integrării. Deşi primul-ministru neagă implicarea sa în tipărirea şi distribuţia fluturaşilor, Partidul Social Democrat cere anchetarea acestui caz, acuzându-l pe Tăriceanu că îşi promovează propria imagine pe bani publici. Preşedintele Partidului Democrat, Emil Boc, i-a luat apărarea premierului, declarând că decizia a aparţinut ASG.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb