Agenţia de turism Eximtur a înregistrat în anul 2011 o cifră de afaceri de peste 32 de milioane de euro, în creştere cu 18%, cele mai dinamice segmente fiind turismul de business şi vânzarea de pachete în destinaţii externe, a declarat Lucia Morariu, proprietarul companiei, potrivit Mediafax.
Activitatea de rezervare-vânzare de bilete de avion şi turism de business a însumat circa 17 milioane de euro, în creştere cu 29% faţă de anul 2010. Numărul de clienţi ai companiei pentru acest segment a fost de peste 71.000, cu o cheltuială medie de aproape 240 de euro de persoane.
Activitatea de vânzare de servicii şi pachete pentru destinaţii externe reprezentat 9,6 milioane de euro din cifra de afaceri, în creştere cu 27%. Circa 30.000 de turişti au călătorit cu Eximtur anul trecut în străinătate, iar valoarea medie a pachetului pentru un turist a fost de 320 de euro.
Turismul intern a scăzut cu 15%, până la 5,2 milioane de euro. Firma a avut la acest segment circa 55.000 de turişti, cu o valoare medie a pachetului de 94,5 euro de persoană.
Profitul brut estimat de companie pentru anul 2011 este de circa 400.000 de euro, de peste două ori mai mult decât în anul precedent.
"Segmentul de ticketing şi business-travel a înregistrat în anul 2011 cea mai mare creştere, pe fondul consolidarii bugetelor de călătorii ale principalelor corporaţii client şi pe măsura câştigării de noi clienţi corporate. Vacanţele şi serviciile externe oferite companiilor au avut un trend ascendent, în contextul creşterii apetitului românilor pentru călătorii în străinătate", a spus Lucia Morariu.
Ea îşi propune pentru acest an o "gestiune prudentă a resurselor", investiţii în dezvoltarea prioritară a activităţii online, dezvoltarea segmentului de business travel şi oferirea de pachete de servicii integrate, atât în ţară, cât şi în străinătate.
Eximtur deţine 14 agenţii proprii şi două în regim de franciză, şi a ocupat în ultimii ani locul doi în topul agenţiilor de turism din România din punct de vedere al cifrei de afaceri, după Happy Tour, firmă deţinută de fondul spaniol de investiţii GED. Firma concurează cu agenţii precum Perfect Tour, Accent Travel, Marshal Turism sau Paralela 45, pe o piaţă estimată la circa 500 de milioane de euro.