Agroland Business System (BVB: AG) a încheiat anul 2024 cu venituri consolidate de 315,7 milioane de lei, în creştere cu 7% faţă de 2023, şi un profit operaţional de 17 milioane de lei, marcând un avans de 53%, potrivit unui comunicat transmis redacţiei. Rezultatul net al companiei a ajuns la 7,7 milioane de lei, o majorare de 63% faţă de anul precedent.
"Am încheiat un an important, în care ne-am continuat planul de dezvoltare şi am iniţiat investiţii care vor fi finalizate în 2025. Creşterea veniturilor din exploatare şi a profitului operaţional confirmă rezilienţa companiei şi capacitatea sa de a naviga într-un mediu economic complex. În 2024, am ajustat strategia de vânzări, îmbunătăţind marjele de profit prin creşterea ponderii produselor realizate în facilităţile proprii. Un exemplu este segmentul ouălor de consum, unde vedem oportunităţi de creştere, susţinute de majorarea preţului ouălor în UE şi accentuarea deficitului la nivel european", a declarat Horia Cardoş, fondator şi CEO al Agroland Business System.
În acest context, compania pregăteşte două investiţii la platforma avicolă de la Mihăileşti: una pentru creşterea capacităţii de producţie a ouălor de consum şi alta pentru extinderea capacităţii de ambalare.
Agroland Business System a înregistrat o cifră de afaceri de 306,5 milioane de lei în 2024, în creştere cu 6% faţă de anul anterior.
Vânzările de furaje şi concentrate au generat venituri de 100 de milioane de lei, în creştere cu 15%, ca urmare a diversificării produselor oferite prin fabricile de la Caransebeş şi Işalniţa, dar şi a creşterii vânzărilor de pui de o zi, care au ajuns la 58,9 milioane de lei, cu 11% mai mult decât în 2023.
Divizia de inputuri agricole a contribuit cu 49 de milioane de lei, însă a înregistrat o scădere de 22% faţă de anul precedent, pe fondul reorientării activităţii de trading cu cereale către fabricile din Grup.
Vânzările de ouă de consum au crescut cu 28%, ajungând la 39,9 milioane de lei, iar produsele pet food au generat venituri de 26,7 milioane de lei, în creştere cu 3%.
"În a doua jumătate a anului 2024, România s-a confruntat cu instabilitate politică, inflaţie persistentă şi costuri ridicate de finanţare. În plus, volatilitatea pieţei şi evoluţiile geopolitice globale au menţinut un climat economic imprevizibil. În acest context, ne-am concentrat pe optimizarea operaţiunilor şi consolidarea liniilor de business cu valoare adăugată. Agroland activează în segmente complementare, ceea ce reduce impactul sezonalităţii şi minimizează riscurile. Suntem încrezători că investiţiile constante vor contribui la dezvoltarea grupului şi la creşterea marjei de profit", a adăugat Horia Cardoş, conform aceleiaşi surse.
Agroland Business System continuă să investească în creşterea capacităţii de producţie şi diversificarea activităţii. La platforma avicolă de la Mihăileşti, compania finalizează renovarea şi dotarea cu echipamente a şase hale de producţie, cu o capacitate totală de 116.000 de găini ouătoare. De asemenea, va operaţionaliza o staţie de sortare şi ambalare a ouălor cu o capacitate de 120.000 de ouă pe oră, de trei ori mai mare decât cea actuală.
În segmentul de furaje, Agroland extinde fabrica de la Işalniţa, crescând capacitatea anuală de producţie cu 10.000 de tone şi extinzând spaţiile de depozitare. Totodată, Agroland Agribusiness va pune în funcţiune o staţie de condiţionare a seminţelor şi cerealelor în judeţul Mehedinţi, diversificând astfel activitatea companiei.
La finalul anului 2024, Grupul Agroland opera 234 de magazine, dintre care 27 erau magazine MEGA. Agroland Business System este listată pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti din martie 2021 şi se tranzacţionează sub simbolul AG.