Agroland raportează un profit net de 3,2 milioane de lei în 2022

G.D.
Piaţa de Capital / 24 februarie 2023

Agroland raportează un profit net de 3,2 milioane de lei în 2022

Agroland Business System (BVB: AG), grup antreprenorial românesc de retail, agricultură şi alimentaţie, raportează venituri consolidate de 302,7 milioane de lei în 2022, o creştere cu 30% faţă de anul 2021 şi un profit net de 3,2 milioane de lei, o scădere cu 63% comparativ cu 2021, conform unui comunicat remis redacţiei. Scăderea la nivel de profit a fost determinată de o serie de factori, precum comportamentul consumatorilor cauzat de inflaţie, investiţiile în dezvoltarea de noi magazine sau modernizarea celor existente, investiţiile efectuate în pregătirea fabricilor din Caransebeş şi Işalniţa pentru a produce furaje şi pregătirea începerii producţiei de ouă lichide la fabrica din Mihăileşti.

"Anul 2022 a reprezentat un adevărat test de rezilienţă pentru companii, în special pentru cele care activează în sectorul agroalimentar, care au fost nevoite să gestioneze provocări care s-au suprapus în această perioadă. Cu toate acestea, pe parcursul anului trecut am continuat să efectuăm investiţii semnificative la nivelul tuturor liniilor noastre de business. Pe lângă faptul că avem un model de afaceri integrat, obiectivul nostru este de a diversifica sursa veniturilor şi de a reechilibra structura acestora pe întregul curs al activităţii. Astfel, vom reduce sezonalitatea businessului Agroland Business System, care la nivel istoric a avut o primă parte a anului care a generat proporţia semnificativă a veniturilor, precum şi a profiturilor. Noile investiţii la ferma Mihăileşti precum şi în fabricile de la Caransebeş şi Işalniţa, vor aduce modelului de afaceri al Agroland o structură mai consistentă a veniturilor si profiturilor pe întregul parcurs al unui an de activitate", a declarat Horia Cardoş, fondator şi CEO al Agroland Business System.

Potrivit sursei citate, în 2022, Grupul Agroland a operat 242 de magazine, dintre care 22 MEGA. În ceea ce priveşte performanţa tuturor magazinelor proprii (incluzând performanţa magazinelor MEGA), în 2022, aceasta a crescut, generând venituri de 80,9 milioane de lei, plus 27% faţă de 2021. Numărul de clienţi a crescut cu 17%, depăşind 1,1 milioane de clienţi care au vizitat magazinele Agroland Tradiţional, Micul Fermier şi MEGA în 2022.

Performanţa magazinelor MEGA în 2022 a crescut semnificativ, cu 111%, până la 30,4 milioane de lei, iar numărul de clienţi din cadrul acestor magazine a crescut cu 81%, până la aproximativ 498.000 clienţi. În ceea ce priveşte performanţa magazinelor tradiţionale Agroland şi Micul Fermier, aceasta a crescut cu 3% în 2022 comparativ cu 2021, vânzările nete au ajuns la 48,6 milioane de lei, iar numărul de clienţi a scăzut cu 8%, ajungând la puţin peste 605.000 de clienţi. Scăderea numărului total de clienţi în cadrul magazinelor tradiţionale reflectă strategia companiei din ultimii ani, de închidere a mai multor magazine tradiţionale, urmată, în majoritatea cazurilor, de deschiderea în aceleaşi oraşe de magazine MEGA, care preiau astfel fluxul de clienţi care efectuau cumpărături în magazinele tradiţionale.

La nivelul vânzărilor online, a fost înregistrată o creştere de 14%, acestea ajungând la 6,9 milioane de lei în 2022. De asemenea, numărul clienţilor din online a crescut cu 22%, în 2022, până la aproximativ 35.300 de clienţi. Din punctul de vedere al vânzărilor, magazinul online este cel mai important magazin Agroland, deoarece generează cele mai mari venituri, compania investind anul trecut în implementarea unei tehnologii hardware şi software mult mai avansată faţă de anul 2021.

Din punctul de vedere al veniturilor pe tip de produs, în 2022, cea mai mare contribuţie la cifra de afaceri a fost adusă de furaje şi concentrate, care s-au ridicat la 92,2 milioane de lei, o creştere de 8% faţă de 2021. La sfârşitul anului 2022, Agroland a început producţia de furaje la fabricile din Caransebeş şi Işalniţa. Acest fapt va aduce un impact major asupra marjelor obţinute începând cu anul 2023. A doua cea mai mare contribuţie a fost înregistrată la nivelul vânzării de inputuri agricole (rezultate generate de către Agroland Agribusiness), care a crescut cu 84%, ajungând la 69,9 milioane de lei.

Vânzarea de pui de o zi a crescut cu 7% în 2022, ajungând la 54,1 milioane de lei. Produsele pet-food au înregistrat o creştere de 33%, ajungând la 28,8 milioane de lei, vânzările de produse pentru ferme au crescut cu 105%, ajungând la 16,9 milioane de lei, iar vânzările de produse food, care reprezintă vânzarea ouălor de consum, a crescut cu 75%, ajungând la 17,2 milioane de lei. Pentru această categorie de venituri compania lucrează la pornirea producţiei de ouă lichide la Mihăileşti, în prima parte a anului 2023, subliniază sursa citată.

În 2022, una dintre cele mai semnificative investiţii realizate de companie, a reprezentat-o fabrica de la Işalniţa, a cărei valoare a fost de peste 3,5 milioane de euro. Investiţia a inclus terenul, construcţiile, echipamentele şi utilităţile. Capacitatea acesteia este de 30.000 de tone pe an, ceea ce reprezintă 75% din necesarul actual al Agroland pentru ferme şi retail. Avantajul major al fabricii de la Işalniţa este eficienţa energetică ridicată, fiind complet automatizată şi putând lucra cu un număr minim de operatori, astfel încât conducerea companiei estimează că amortizarea investiţiei va avea loc în maximum trei ani.

În ceea ce priveşte fabrica de la Mihăileşti, investiţiile realizate în ultimii doi ani au condus la creşterea capacităţii de producţie a ouălor de consum, de la 3,2 milioane de ouă pe lună, la 5 milioane de ouă pe lună începând cu anul acesta. De asemenea, în decembrie anul trecut, Agroland a crescut numărul de găini în producţie din cadrul fabricii, de la 125.000 la 180.000, iar în februarie 2023, capacitatea a ajuns la 205.000.

Agroland Business System este listată pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti începând cu data de 1 martie 2021 şi se tranzacţionează sub simbolul AG. În prezent, compania are o capitalizare de piaţă de aproximativ 107 milioane de lei, se menţionează în comunicat.

Opinia Cititorului ( 5 )

  1. La asa marja neta de sub 0,5% chiar ca e usor sa o si triplezi. Sau sa fie inzecita. Dar sa fie.

    adica pierdere pe trimestrul 4,nu ca nu se scrisese pe aici de la trimestrul 3

    gradul de indatorare creste in continuare de la 115 la q3 e 126% 

    profitul asta de 3,2 mil e adus vreo 40% de AAB 

    AG s-a umflat pe datorie pana e gata sa explodeze

    cica se straduie sa creasca marjele,pai trebuie sa le multiplice de multe ori si chiar si asa greu plateste datoriile 

    Alt emitent cu pumping gretos pe FB si pe la diverse podcasturi

    Cardos daca era capabil, facea deja de mult, el ajunge la batranete si tot nu a realizat nimic. Mai bine luati CHRD

    La 16 ore de la publicarea rezultatelor s-au strans 4 comentarii. La raport t3 erau peste 30. Nu exista comentariu de sustinere dar nici mare hate.

    Ce concluzie putem trage, AG si-a pierdut sustinerea vedem luni in piata cu cat, sau poate creste. 

    Haterii sunt in vacanta de scoala si poate nu sunt lasati de neveste pe langa calculator si telefon, ca e timp cu familia. Corect. 

    Multumitii din pacate chiar nu au ce sa zica. 

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

22 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7742
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3721
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9774
Gram de aur (XAU)Gram de aur415.3204

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
thediplomat.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb