Ministerul Afacerilor Externe, Comisariatul General pentru Francofonie şi Saatchi & Saatchi lansează campania de comunicare "Parlez-vous frr-rrra-nçais?", cu ocazia manifestărilor legate de Anul Francofoniei. Obiectivul acţiunii este dezvoltarea unei campanii integrate care să susţină cele două evenimente: "Bucarest Francophone" şi cel de-al XI-lea Sommet al Francofoniei, utilizând cele mai importante canale media. Campania pregăteşte publicul bucureştean pentru Zilele Francofoniei ce se vor desfăşura în Capitală în perioada 22 - 30 septembrie 2006.
Pentru a suscita interesul pentru limba franceză şi Francofonie în general, tinerii româ-ni vor avea posibilitatea să cunoască, să înţeleagă, să experimenteze şi să se identifice cu spiritul şi valorile Francofoniei. Conceptul creativ al campaniei susţine aceste obiective, traduse atât prin sloganul - "Parlez-vous frrrrançais?" cât şi prin cele două spoturi TV şi spotul radio ce vor fi difuzate în perioada 6 - 30 septembrie. Simpla pronunţare a cuvintelor ce formează sloganul declanşează o gamă întreagă de imagini mentale, legate de valorile francofone.
Primul spot, "Culorile Francofoniei", are o durată de 20 de secunde şi anunţă desfăşurarea celui de-al XI-lea Sommet al Francofoniei urmând a fi difuzat atât în România cât şi în celelalte ţări membre OIF prin intermediul televiziunii mondiale francofone TV5 Monde. Al doilea, creat special pentru seria de evenimente "Bucarest Francophone", intitulat "Graseierea" pleacă de la ideea că francofonia este contagioasă: "R"-ul specific franţuzesc este una din caracteristicile principale ale popoarelor francofone, o trăsătură la care ne referim ori de câte ori vorbim de Francofonie şi vine ca o invitaţie de a redescoperi valorile moderne ale acesteia.
Spotul radio, denumit suges-tiv "Français" este bazat doar pe pronunţarea cuvintelor româneşti provenite din limba franceză şi va fi difuzat pe opt staţii radio, din care patru pos-turi locale din Bucureşti şi patru reţele naţionale.
Campania va beneficia de vizibilitate pe cele mai importante medii de comunicare: TV, radio, presă scrisă, outdoor, web design şi POSM-uri. Campania se desfăşoară cu sprijinul canalelor TV, radio şi presă scrisă care au oferit gratuit spaţii de difuzare.
Al XI-lea Sommet al Francofoniei reprezintă primul eveniment de acest fel organizat în Europa, într-o altă ţară decât Franţa. Sunt aşteptaţi şefi de stat şi de guvern din cele 63 de state şi guverne membre ale Organizaţiei Internaţionale a Francofoniei, reprezentanţi ai organizaţiilor internaţionale, miniştri de externe, parlamentari, reprezentanţi ai presei mondiale.