"Allianz" SE, cea mai mare companie de asigurări din Europa, cumpără 8,33% din clubul german de fotbal Bayern München AG, urmărind astfel să-şi consolideze relaţiile cu acesta.
"Allianz" preia deţinerea pe 110 milioane de euro (150 de milioane de dolari), prin intermediul unei majorări de capital. Afacerea dă clubului, care nu este listat, o valoare implicită de 1,32 miliarde euro.
În urma tranzacţiei, ceilalţi acţionari ai clubului, "Adidas" AG şi divizia "Audi" din cadrul "Volkswagen" AG, îşi vor reduce, fiecare, participaţia la 8,33%. Anterior, cele două companii germane deţineau câte 9,1% din clubul de fotbal.
Deşi investitorii în club pot avea în proprietate până la 30% din companie (în total), FC Bayern nu are în plan să mai atragă vreun acţionar, potrivit declaraţiilor directorului financiar al clubului, Jan-Christian Dreesen.
Societatea germană "Allianz" se află în parteneriat cu FC Bayern din anul 2000. Asiguratorul a devenit sponsor al stadionului clubului din München de când acesta s-a deschis, în 2005.
FC Bayern vrea să utilizeze banii obţinuţi din tranzacţia cu "Allianz" pentru rambursarea datoriilor pe care le mai are în urma construcţiei stadionului din München, care a costat 340 de milioane de euro. Totodată, asiguratorul vrea să construiască în München un nou centru de fotbal pentru tineret şi juniori.
FC Bayern a câştigat, în sezonul trecut, al 23-lea titlu al ligii interne. După cifra veniturilor, clubul Bayern este depăşit doar de Real Madrid din Spania şi Manchester United din Marea Britanie.
"Adidas" a plătit circa 75 de milioane de euro ca să preia, în 2002, o deţinere din FC Bayern, iar "Audi" - aproximativ 90 de milioane de euro pentru participaţia cumpărată în 2010-2011.